Geplaatst: 21 jun 2006, 21:48
Ik heb ook gelezen dat de NMBS het toeschreef aan dat ze (veel) meer bewerkingen deed dan in 2002.
Een krokodil weet je wel wat dat is, hé!Wover schreef:Hoe kan je een sein met TBL onderscheiden van de rest?
heb er nog maar bitter weinig over gehoord of gelezen eigenlijk, zijn er misschien goede links hierover?
men doet ni specifiek een station maar eerder lijnen, op volgende lijne zijn er te zien, L50A, L161, L162,L0,....Wover schreef:Maar waarom zijn die er dan al in de stations van brugge enz, daar rijden toch ook treinen zonder TBL?
jamaar daar noem je al zo een station hé, heb je dat al eens gezien alle nieuwe seinen op kop van perron staan rechts met een bordje naar links.Wover schreef:Maar waarom zijn die er dan al in de stations van brugge enz, daar rijden toch ook treinen zonder TBL?
volledig de waarheidsnubber schreef:Laat ze maar 14 bakens aan elk sein leggen, zolang niet alle materiaal is uitgerust met TBL (MS Klass, 800, T21, T11, JH materiaal, etc...) zal het GEEN ENE MOER UITHALEN![]()
06.09.2006 - Treinen rijden nog te vaak door rood licht
BRUSSEL - Het aantal treinen dat door het rode licht rijdt, neemt opnieuw toe. Dat schrijft de Franstalige krant Le Soir woensdag. Tussen 2003 en 2004 steeg het aantal van 47 naar 64.
De stijging is hoofdzakelijk te wijten aan onoplettendheid, aldus de directeur-generaal Treinen van de NMBS, Richard Gayetot. Na opleidingen die de NMBS gaf, waren er in 2005 drie gevallen minder. Voor dit jaar rekent de NMBS op een daling van de incidenten met tien procent.
Om de problematiek te illustreren heeft Le Soir het onder meer over een incident op 13 juni. Daarbij reed een passagierstrein die uit Namen kwam door het rode licht. Een andere trein was ondertussen op weg richting Namen.
De stationschef van Hoei kon ingrijpen waardoor de twee treinen ongeveer een kilometer van elkaar tot stilstand kwamen. Volgens een interne nota van de NMBS, die de krant kon inkijken, had het ongeval zware gevolgen kunnen hebben.
Communicatie
De NMBS nam in 2005 maatregelen om dergelijke situaties te voorkomen. ,,Er is meer communicatie en meer uitleg voor de treinbestuurders. Die krijgen ook vaker begeleiders mee, die hun leren laattijdig remmen te vermijden'', legt Gayetot uit.
Volgens de vakbond is de verhoging van het aantal incidenten te wijten aan de de verhoogde productiviteit die de laatste jaren van de werknemers wordt geëist.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 092006_019
ja.Pendelaar schreef:Is TBL de Belgische variant van het Duitse INDUSI en SIFA ?
enkel tbl 2 heeft iets gemeen met etcs level 1 aangezien voor level 2 minstens gsm-r aan boord moet zijn zover ik het begrepen hebShrek schreef:komt TBL niet ongeveer overeen met ERMTS level1 en TBL 2 met level2?