Pagina 2 van 3

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 14 feb 2008, 21:59
door Steven
rvdborgt schreef:
Steven schreef:* ze zijn aangekocht als voorstadstreinen en dan is in de meeste gevallen 120 voldoende
Die snelheid is is daarvoor inderdaad voldoende, maar het optrekkend vermogen niet echt. De naam "sprinter" is dan ook niet van toepassing.

Groetjes,
Rian
ze zijn sneller dan breaks en sprinters en ms800 in het optrekken hoor, het verschil met ms 96 weet ik niet.

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 14 feb 2008, 22:43
door rvdborgt
Steven schreef:
rvdborgt schreef:
Steven schreef:* ze zijn aangekocht als voorstadstreinen en dan is in de meeste gevallen 120 voldoende
Die snelheid is is daarvoor inderdaad voldoende, maar het optrekkend vermogen niet echt. De naam "sprinter" is dan ook niet van toepassing.
ze zijn sneller dan breaks en sprinters en ms800 in het optrekken hoor, het verschil met ms 96 weet ik niet.
Dat ze beter optrekken dan de Breaks of de 800'en bestrijd ik niet. Wel dat ze geschikt voor het voorstadsverkeer zouden zijn. De (oudere) Sprinters van NS waren net zo zwaar, maar worden op alle assen aangedreven, hebben ruim 50% meer vermogen en rijden 125 km/h.

Groetjes,
Rian

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 00:02
door Steven
net zo zwaar? in die tijd al volledige kunststof kasten?

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 00:10
door rvdborgt
Steven schreef:net zo zwaar? in die tijd al volledige kunststof kasten?
De NS-Sprinters zijn bij mijn weten gewoon van staal. 104 tot 107 ton is best zwaar trouwens. Plan V, ook een tweewagenstel, weegt maar maximaal 88 ton en is ook van staal (maar heeft ook minder vermogen). De oudste NMBS-tweetjes wegen 101 ton.

Groetjes,
Rian

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 00:54
door Dietrich
Dat trekt nochtans redelijk goed op, buiten dat ze durven te slippen.

Is zoals gezegd is, was een snelle en goedkope oplossing, grote delen van de Break en dan een lichte kast erop. De bestellingen zijn zelfs niet allemaal afgewerkt zoals gepland, in de plaats zijn er veel meer Breaks geleverd.

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 01:45
door Steve
Steven schreef: ze bezitten geen elektrische rem zoals de breaks of ms96 (die bij deze stellen een serieus remvermogen leveren)
Moet zeggen dat ik in het begin inderdaad serieus onder de indruk was van het remvermogen van de MS96's. Op lijn 73 bijvoorbeeld, altijd Breaks gewend geweest (die an sich ook helemaal niet slecht remmen), maar wat een verschil met de MS96's die er nu dagelijks op zijn. Hij moet bij wijze van spreken niet onderdoen voor een tram... :D
Bartjedj schreef:Kunststof dus :wink:
Naar mijn weten is polyester geen natuurlijke stof. :lol:

BDJ
Ga je nu beweren dat staal wél een natuurlijke stof is? :lol:

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 01:50
door Bartjedj
Niet moeilijk doen, hé.
Ik wou zeggen dat Polyester een kunststof was :wink:

BDJ

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 14:05
door Dieselfreak
Weet iemand eigenlijk waar de Duikbril zoal rijdt?

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 14:32
door Wover
Herentals - Lier: P-treinen 's morgens en 's avonds.
En volgens mij ook Lokeren - Mechelen sinds de opsplisting van de verbinding naar Leuven.

Voor de rest kan ik eigenlijk niet meteen een verbinding herinneren waar die nu op rijden. Van de L Antwerpen - Leuven en Antwerpen - Hasselt zijn ze nu ook af. Wellicht rijden ze nog wel tussen Antwerpen en Brussel.

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 14:44
door Adler
Ook L-treinen tussen Brussel en Antwerpen.
P-trein Essen-Schaarbeek 's morgens (neem ik elke morgen).

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 16:12
door Nekvin
en alle treinen op lijn 26 (L 33xx mechelen-etterbeek-halle, L 35xx mechelen-halle-geraardsbergen en L 34xx vilvoorde-halle) en ook P 7200 Essen- Schaerbeek en P 8200 Schaerbeek-Antwerpen Centraal

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 22:26
door Elgar
Wover schreef:...
En volgens mij ook Lokeren - Mechelen sinds de opsplisting van de verbinding naar Leuven.
...
Mechelen - Lokeren is voor de weekenddienstregeling sinds vorige zomer terug Mechelen - Sint-Niklaas geworden en wordt inderdaad nog steeds met Sprinters gereden.

In de week worden Breaks ingezet en rijdt men als stoptrein van Leuven tot Sint-Niklaas.

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 22:28
door Bartjedj
Wat ik niet snap: voor december was de verbinding Mechelen-Lokeren verkort tot Mechelen-Sint Niklaas.
Iemand die weet wat het probleem was?

BDJ

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 15 feb 2008, 22:30
door treinbruno
k'dacht te veel vertragingen door een korte keertijd in Lokeren

Re: Kan een duikbril sneller dan 120 ?

Geplaatst: 16 feb 2008, 03:46
door Elgar
treinbruno schreef:k'dacht te veel vertragingen door een korte keertijd in Lokeren
Klopt, de keertijd in Lokeren was maar iets van een 6 minuten. De stilstand in Sint-Niklaas was 2 minuten, dus daar was er ook niet veel tijd om eventuele vertraging in te lopen.
De vertraging dat de trein Mechelen -> Lokeren maakte, kon niet goed gemaakt worden te Lokeren. Hierdoor reed dezelfde trein met vertraging terug naar Mechelen. Vanwege het enkelspoor op lijn 54 zorgde dit ervoor de volgende trein richting Lokeren ook vertraging had, hierdoor ontstond er een domino-effect dat de hele dag duurde. Normaalgezien gebeurde de kruising in Puurs, maar vanwege de grote vertragingen werd er dikwijls in Temse gekruist.