Pagina 2 van 2

Re: Liège Airport wil in 2012 eerste vracht-TGV's verwelkomen

Geplaatst: 09 mar 2008, 23:13
door lucian
Een astride heeft 2 - 3kv panto's.
1 voor in België en 1 voor Italië.
De Italiaanse mag absoluut nooit gebruikt worden omdat deze erg smal is en in België langs de draad zou kunnen terecht komen.
In Italië is dit om in tunnels te kunnen rijden.
Er is een keuzestand waarmee je de 2 - 3kV panto's tegen de draad kan zetten maar dat is evenwel verboden :mrgreen:

Re: Liège Airport wil in 2012 eerste vracht-TGV's verwelkomen

Geplaatst: 11 mar 2008, 09:48
door jumper
is deze foto dan een fotoshopje? of heeft ie op deze foto's wel zijn twee panto's in de lucht ondanks dat niet mag?

Waarom is een smalle panto nuttig in tunnels?

Re: Liège Airport wil in 2012 eerste vracht-TGV's verwelkomen

Geplaatst: 11 mar 2008, 11:23
door Bert
Aangezien het een nachtfoto is en die BB36000 er niet in strepen op staat, zal die BB36000 stil staan. Dan zou dat niet veel kwaad kunnen dat die twee panto's omhoog staan alhoewel het verboden blijft.

Re: Liège Airport wil in 2012 eerste vracht-TGV's verwelkomen

Geplaatst: 11 mar 2008, 16:03
door lucian
jumper schreef: Waarom is een smalle panto nuttig in tunnels?
De tunnels in de alpen hebben net zoals die van ons hier in Veurs ( L24 Y-Glons Aken-West) een parabool vorm.
Hierdoor zijn deze bovenaan erg smal. Vandaar dat een smallere panto dan z'n nut bewijst :wink: