Pagina 2 van 2

Re: Pendelaars nog steeds ontevreden over NMBS

Geplaatst: 29 feb 2008, 22:32
door Feed
MIVB-reiziger schreef:
Feed schreef:
ronny schreef:...Beter zou zijn de verbinding Genk-Gent te laten doorrijden naar Blankenberge en de IC-E naar Knokke. Dan is meteen die lange stilstand te Brugge weg.
Voila, een zeer constructief voorstel zie. Enfin, ik vind dat toch.

Dat de NMBS daar zelf niet is opgekomen.

Proficiat, Ronny.
Toch niet zo rooskleurig: die van Blankenberge en Brugge zullen met die trein een heel stuk langer onderweg zijn naar Brussel, want hij maakt een omweg langs Aalst. En daar zullen ze ongetwijfeld ook niet tevreden mee zijn.
Toch wel, want als we dan toch constructief bezig zijn, laten we die trein niet langer die omweg maken en leggen we een andere in die die omweg langs aalst maakt.
Alé, moet toch mogelijk zijn.

Re: Pendelaars nog steeds ontevreden over NMBS

Geplaatst: 01 mar 2008, 00:52
door Steve
Feed schreef:
MIVB-reiziger schreef: Toch niet zo rooskleurig: die van Blankenberge en Brugge zullen met die trein een heel stuk langer onderweg zijn naar Brussel, want hij maakt een omweg langs Aalst. En daar zullen ze ongetwijfeld ook niet tevreden mee zijn.
Toch wel, want als we dan toch constructief bezig zijn, laten we die trein niet langer die omweg maken en leggen we een andere in die die omweg langs aalst maakt.
Alé, moet toch mogelijk zijn.
Zoiets noem je dan geen doortrekking van de IC-K meer, maar gewoon het ongedaan maken van de koppeling van de IC-E's. Dus bijvoorbeeld een halfuurdienst op Brugge - Hasselt (- Tongeren), waarbij de ene trein doorrijdt naar Blankenberge en de andere naar Knokke. Neemt niet weg dat het wel degelijk een zeer constructief idee is, natuurlijk. Met alle perikelen van vandaag zou zoiets amper meer kosten dan de huidige oplossing.

Alleen vraag ik me af hoeveel rijpaden er nog beschikbaar zijn tussen pakweg Gent en Leuven in de volle spits...

Re: Pendelaars nog steeds ontevreden over NMBS

Geplaatst: 01 mar 2008, 13:44
door Duikbril AM86
Is inderdaad een constuctieve suggestie maar ik zou die trein dan als 3 extra treinen toevoegen op de lijn 50 Gent <-> Aalst <-> Denderleeuw <-> Brussel <-> Leuven.
De lijn 50 Gent <-> Aalst <-> Denderleeuw is sinds het IC/IR plan 98 wel zijne echte IC trein verloren ik zou diene huidige ICK dan volgende haltes laten aan doen vanaf Brussel-Zuid : Denderleeuw <-> Aalst <-> Gent-Sint-Pieters <-> Brugge <-> Blankenberge.
Dat zou een tijdswinst betekenen en zo heb je weer een echte IC trein vanuit Denderleeuw & Aalst naar Gent en dan je ICK doortrekken naar de kust! De lijn 50 heeft wel degelijk nood aan een goeie IC trein als je dan in Denderleeuw nog goeie aansluitingen voorziet op treinen van de lijn 89 & 90 zal diene trein wel succes hebben.
Als je eens kijkt wat voor files er tijdens de ochtendspits zitten richting kust, dan is het van voor Wetteren één en al file naar de kust, 's avonds van voor Merelbeke file. Er is wel een markt voor een echte IC trein op de lijn 50.
Dat zou je constructieve suggestie nog wat beter maken.


Dan zou je op de lijn 50 Gent <-> Aalst <-> Denderleeuw <-> Brussel volgende IC/IR treinen hebben:
ICK Blankenberge <-> Brugge <-> Gent <-> Aalst <-> Denderleeuw <-> Brussel-N-Z <-> Leuven <-> Genk
IR *(nieuwe echte IR) Gent <-> Wetteren <-> Lede <-> Aalst <-> Denderleeuw <-> Liedekerke <-> Brussel-N-Z
De huidige IRh een L-trein label geven gezien deze stoptrein is Gent <-> Liedekerke.
Gent <-> Aalst <-> Denderleeuw <-> Liedekerke <-> Brussel-N-Z <-> Brussel-Nationale-Luchthaven.

Op de lijn 50A tussen Brussel-Zuid en Denderleeuw is er momenteel geen enkel rijpad meer vrij tijdens de spits, maar dan zul je een P-trein op de lijn 50 Gent <-> Aalst <-> Brussel moeten schrappen vrees ik.
Dat heeft men 10 jaar geleden toch ook gedaan op lijn 73 toen men de IRi De Panne <-> Gent <-> Brussel-N-Z <-> Brussel-Nationale-Luchthaven heeft ingevoerd, toen heeft men de P-trein De Panne <-> Gent <-> Brussel N-Z <-> Schaarbeek ook afgeschaft.