NMBS knoeit met koppelingen
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Het probleem is niet zozeer koppelen dan wel ontkoppelen.
Het is nog niet bekend of er in het kort een oplossing zal zijn...
Het is nog niet bekend of er in het kort een oplossing zal zijn...
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Terug gestart met koppelen op 07.04.2008 test voor 7 dagen . Indien de evaluatie goed is blijven ze er mee rijden. Indien niet goed wordt er beslist om onmiddellijk te stoppen met koppelen en door te rijden naar Blankenberge en met een afzonderlijk stel naar Knokke te rijden.
Dit was dan voorzien tot het einde van het jaar.
Daar ik niks gehoord heb betreffende deze evaluatie en ze nog steeds koppelen en ontkoppelen
zal er wel beslist zijn om verder te koppelen.
Dit was dan voorzien tot het einde van het jaar.
Daar ik niks gehoord heb betreffende deze evaluatie en ze nog steeds koppelen en ontkoppelen
zal er wel beslist zijn om verder te koppelen.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Men sprak van 20 27'ers die GF zouden krijgen. Dat durf ik al geen test meer te noemen, velen zijn van mening dat de NMBS zijn wil doordrijft en koste wat kost 27 en M6 met GF wil blijven gebruiken, en ik deel die mening voor zover ik op de hoogte ben.
Hopelijk voor de reizigers gaat alles nu goed maar de vraag is of dat zo binnen een jaar nog gaat zijn?
Hopelijk voor de reizigers gaat alles nu goed maar de vraag is of dat zo binnen een jaar nog gaat zijn?
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Per 4 februari is het koppelen en ontkoppelen in Brugge gestaakt.Dietrich schreef:Waren ze niet gestopt met die te koppelen in Brugge?
Of is dat nu alweer ongedaan gemaakt? De situatie met die dienst verandert elke maand wel.
Vanaf 7 april proberen ze het weer met 1 treinpaar rond de middag. Er zijn sterkere pistons in de koppelingen gezet, zodat het ontkoppelen met meer kracht gebeurt. De eerste ervaringen schijnen positief te zijn.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Ik heb van een technicus gehoord dat men de ontkoppelingsdruk ging verhogen.FLV-FGSP schreef:Per 4 februari is het koppelen en ontkoppelen in Brugge gestaakt.Dietrich schreef:Waren ze niet gestopt met die te koppelen in Brugge?
Of is dat nu alweer ongedaan gemaakt? De situatie met die dienst verandert elke maand wel.
Vanaf 7 april proberen ze het weer met 1 treinpaar rond de middag. Er zijn sterkere pistons in de koppelingen gezet, zodat het ontkoppelen met meer kracht gebeurt. De eerste ervaringen schijnen positief te zijn.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Was het niet zo dat de koppeling schade toebracht aan de loc?
Als ze dat met grotere kracht doen blijft het probleem gewoon bestaan! Ongelooflijk hoe men zo kan klungelen.
Als ze dat met grotere kracht doen blijft het probleem gewoon bestaan! Ongelooflijk hoe men zo kan klungelen.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Ik denk dat het er vooral om ging om de IC-E eindelijk van zijn capaciteitsgebrek af te helpen. Zo'n stevig, dubbel stel M6 zou dat in de meeste gevallen hebben opgelost. Bovendien kwam op die manier toch ook een groot aantal ms96 vrij die dan meteen elders konden worden ingezet. Dat was nodig, door de invoering van enkele nieuwe treinreeksen, en omdat een aantal treinen toch echt wel versterkt moest worden. In aanzet was het dus ongetwijfeld een lovenswaardige poging, maar achteraf bekeken was het natuurlijk ook een hachelijke onderneming. Hopelijk komt alles in orde tegen de eerste zomerdagen, en die kunnen er in België nu vrij snel aankomen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Ik zou zondag (het wordt 22°C als ik het mag geloven) in de voormiddag van Leuven naar Knokke willen reizen. Aan wat mag mij ik nu verwachten? Welk materiaal, ontkoppelingen, overstappen, .... want ik kan al lang niet meer volgen. 
Zou iemand kunnen zeggen hoe de IC E-verbinding er 's morgens, 's middags en 's avonds uitziet?

Zou iemand kunnen zeggen hoe de IC E-verbinding er 's morgens, 's middags en 's avonds uitziet?
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Inderdaad en hopelijk vinden ze snel een oplossing voor de M6 rijtuigen zodat ze telkens daar gebruikt kunnen worden en kunnen doorrijden tot in Luik.
Klopt het dat men de snelheid zal opvoeren vanaf 2012 tot 200km/u. tussen Gent en Brussel.
En dat een snelheidsverhoging voorzien is op de lijn 50a (Brugge-Gent) vanaf 2018?
Klopt het dat men de snelheid zal opvoeren vanaf 2012 tot 200km/u. tussen Gent en Brussel.
En dat een snelheidsverhoging voorzien is op de lijn 50a (Brugge-Gent) vanaf 2018?
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Ik heb dus één kans op twee om op een MS 96 of M6 te vallen?
Wordt er bij beide types nog ontkoppeld te Brugge of alleen maar soms of wat?
Thanks voor de info.
Wordt er bij beide types nog ontkoppeld te Brugge of alleen maar soms of wat?
Thanks voor de info.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Tijdens de week komt de IC E niet in Luik, hé!
Inderdaad, het is voorzien om lijn 50a tussen Brugge en Brussel op te waarderen tot een lijn van 200 km/u. Alleen vind ik het enkel maar zinvol wanneer er voldoende materieel is aangepast om 200 km/u te rijden. Nu zijn dit enkel de I11-rijtuigen die enkel maar op de IC A Oostende - Eupen en IC O Brussel - Maastricht (die op L50a niet komt) ingezet worden.

Inderdaad, het is voorzien om lijn 50a tussen Brugge en Brussel op te waarderen tot een lijn van 200 km/u. Alleen vind ik het enkel maar zinvol wanneer er voldoende materieel is aangepast om 200 km/u te rijden. Nu zijn dit enkel de I11-rijtuigen die enkel maar op de IC A Oostende - Eupen en IC O Brussel - Maastricht (die op L50a niet komt) ingezet worden.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Wanneer de trein uit AM96 bestaat wordt er zowiezo altijd ontkoppeld, zoals vroeger het geval was.Jeroen schreef:Ik heb dus één kans op twee om op een MS 96 of M6 te vallen?
Wordt er bij beide types nog ontkoppeld te Brugge of alleen maar soms of wat?
Thanks voor de info.
Maar nog lang niet alle treinen bestaande uit M6 wordt ge/ontkoppeld te Brugge.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Hallo,
Tegen 200kmph kan je niet rijden onder memor, dus moet je dan TBL2 gaan instaleren, en Infrabel wil geen nieuwe lijnen meer met TBL2 uitrusten...
Dus ofwel er ETCS op zetten, ofwel tegen 160kmph rijden.
En ETCS zal nog wel niet voor morgen zijn. Hopelijk zijn tegen dan Thalys en ICE er mee uitgerust, maar dan nog... Dan nog rijden de I11 er nog niet mee, idem voor de M6 en 27 die men er dan misschien tegen 160kmph wil oversturen (2 extra sporen voor slechts 2 treinen per uur zou wat zot zijn op zo'n drukke lijn denk ik).Laten we het maar, net als lijn 36N op 160kmph houden.
Groeten,
Joris De Mol
Tegen 200kmph kan je niet rijden onder memor, dus moet je dan TBL2 gaan instaleren, en Infrabel wil geen nieuwe lijnen meer met TBL2 uitrusten...
Dus ofwel er ETCS op zetten, ofwel tegen 160kmph rijden.
En ETCS zal nog wel niet voor morgen zijn. Hopelijk zijn tegen dan Thalys en ICE er mee uitgerust, maar dan nog... Dan nog rijden de I11 er nog niet mee, idem voor de M6 en 27 die men er dan misschien tegen 160kmph wil oversturen (2 extra sporen voor slechts 2 treinen per uur zou wat zot zijn op zo'n drukke lijn denk ik).Laten we het maar, net als lijn 36N op 160kmph houden.
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Zoals je zelf verder in je tekst zegt, MOET dat geen TBL2 zijn, hé!Joris schreef:Hallo,
Tegen 200kmph kan je niet rijden onder memor, dus moet je dan TBL2 gaan instaleren, en Infrabel wil geen nieuwe lijnen meer met TBL2 uitrusten...
Dus ofwel er ETCS op zetten, ofwel tegen 160kmph rijden.
En ETCS zal nog wel niet voor morgen zijn. Hopelijk zijn tegen dan Thalys en ICE er mee uitgerust, maar dan nog... Dan nog rijden de I11 er nog niet mee, idem voor de M6 en 27 die men er dan misschien tegen 160kmph wil oversturen (2 extra sporen voor slechts 2 treinen per uur zou wat zot zijn op zo'n drukke lijn denk ik).Laten we het maar, net als lijn 36N op 160kmph houden.
Groeten,
Joris De Mol



Hier in België kan men zoiets doen en waarschijnlijk zal men dit in de toekomst ook op L36N en 96N toepassen. Zowel lichtseinen als cabineseinen, zodat al het materieel over die sporen kan blijven rijden.