
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Als je mij €50 per dag geeft wil ik wel elke dag aan de Siemens-testtrack gaan kamperen
.

Re: De nieuwe loks reeks 18
een week of wat terug had ik de laatste update. Van iig de eerste 3 loks is nu het frame en de body klaar en inmiddels ook voorzien van een verflaag. De assemblage zal dus op het punt staan te beginnen, als dat niet al het geval is. Ze dragen de fabrieksnummers 21532, 21533 en 21591 (?!).
Re: De nieuwe loks reeks 18
War da nichtmal die Rede davon den IC A nach Aken zu lenken?
Ohne 15 KV gibt es nur vier Gleise in Aken für die neue 18er
Ohne 15 KV gibt es nur vier Gleise in Aken für die neue 18er
Re: De nieuwe loks reeks 18
Gute Frage!
Das habe ich auf irgendeiner belgischen Seite vor bestimmt über einem Jahr mal gelesen.
Das habe ich auf irgendeiner belgischen Seite vor bestimmt über einem Jahr mal gelesen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
uit de fabrieksnummers maak ik op dat men bezig is in Munchen de twee eerste en tegelijk de laatste machine te bouwen. Dat lijkt op een planning als bij de 1216 serie voor Oostenrijk. In dat geval zou de 60ste Belgische machine een aantal jaar als testlocomotief dienst kunnen doen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
There have been plans for a long time to send the IC-A again to Aachen, when the HSL 3 opens.
However, the chance has become quite small. There are enough alternatives to Aachen, and otherwise they will have to make an alternative for a train to Eupen.
BDJ
However, the chance has become quite small. There are enough alternatives to Aachen, and otherwise they will have to make an alternative for a train to Eupen.
BDJ
Re: De nieuwe loks reeks 18
There are enough alternatives to Aachen








Re: De nieuwe loks reeks 18
HSL
Dat wordt steeds belangrijker. In een artikel op Wikipedia dat ik onlangs las stond dat "het grensverkeer steeds meer en meer lange-afstandsverkeer wordt." Niets is (jammer genoeg) minder waar...
BDJ

Dat wordt steeds belangrijker. In een artikel op Wikipedia dat ik onlangs las stond dat "het grensverkeer steeds meer en meer lange-afstandsverkeer wordt." Niets is (jammer genoeg) minder waar...
BDJ
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hallo,
Een IC naar Aken zou niet misstaan. Een 13 gaan we daar nooit zien, dus de enige hoop licht in de reeks 18 II.
Voor die 2 man op de ICa naar Welkenreadt is er wel een oplossing, want, eerlijk, zo vol zit de ICa daar niet.
Een echt alternatief voor de ICa Oostende-Köln is er overigens nog helemaal niet, een Thalys Oostende-Köln bestaat nog niet. Een ICa Oostende-Aachen daarentegen zou wel een deftig alternatief zijn.
Groeten,
Joris De Mol
Een IC naar Aken zou niet misstaan. Een 13 gaan we daar nooit zien, dus de enige hoop licht in de reeks 18 II.
Voor die 2 man op de ICa naar Welkenreadt is er wel een oplossing, want, eerlijk, zo vol zit de ICa daar niet.
Een echt alternatief voor de ICa Oostende-Köln is er overigens nog helemaal niet, een Thalys Oostende-Köln bestaat nog niet. Een ICa Oostende-Aachen daarentegen zou wel een deftig alternatief zijn.
Groeten,
Joris De Mol
Re: De nieuwe loks reeks 18
Wat doet die Thalys-signalisatie in Gent Sint-Pieters en Oostende eigenlijk? Waren/zijn er plannen om een Thalys tot ginder te laten rijden?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hallo,
Er rijden dagelijks enkele weinig succesvolle Thalyssen Oostende-Brussel-Paris en terug. Een compensatie voor de al even weinig succesvolle Thalys Paris-Mons-Chalalah-Namur-Luik.
Groeten,
Joris De Mol
Er rijden dagelijks enkele weinig succesvolle Thalyssen Oostende-Brussel-Paris en terug. Een compensatie voor de al even weinig succesvolle Thalys Paris-Mons-Chalalah-Namur-Luik.
Groeten,
Joris De Mol
Re: De nieuwe loks reeks 18
er is een dagelijkse heen en terugrit oostende parijs via brussel, met stops te brugge en gent en brussel ook natuurlijk.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hallo,

Groeten,
Joris De Mol
Ik was eerst.Steven schreef:er is een dagelijkse heen en terugrit oostende parijs via brussel, met stops te brugge en gent en brussel ook natuurlijk.

Groeten,
Joris De Mol