Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Hallo,
De meeste CNL verbindingen hebben aparte nummers en aparte namen, ookal rijden ze hun hele traject samen met een andere CNL. De weinige CNLtreinen die onderweg splitsen en dezelfde naam behouden zijn meestal ex-UEXtreinen. De EN Jan Kiepura is ook zo'n geval.
Het is wel zo dat DB probeert om de CNL verbindingen zoveel mogelijk te bundelen.
Wat ik hier bedoelde is dat ik heb horen waarien dat er geen rechtstreekse Kurswagen Hamburg-Paris meer zouden zijn.
Groeten,
Joris De Mol
De meeste CNL verbindingen hebben aparte nummers en aparte namen, ookal rijden ze hun hele traject samen met een andere CNL. De weinige CNLtreinen die onderweg splitsen en dezelfde naam behouden zijn meestal ex-UEXtreinen. De EN Jan Kiepura is ook zo'n geval.
Het is wel zo dat DB probeert om de CNL verbindingen zoveel mogelijk te bundelen.
Wat ik hier bedoelde is dat ik heb horen waarien dat er geen rechtstreekse Kurswagen Hamburg-Paris meer zouden zijn.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Iemand die al weet of er komende winter nog een Treski komt? Anders hebben we, als nachttreinfans, helemaal niets meer 'op regelmatige basis' in België... (Niet dat Treski zoveel voorstelt, maar we zijn snel tevreden tegenwoordig
)

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Uit Duitse bron:Terminus schreef:Iemand die al weet of er komende winter nog een Treski komt? Anders hebben we, als nachttreinfans, helemaal niets meer 'op regelmatige basis' in België... (Niet dat Treski zoveel voorstelt, maar we zijn snel tevreden tegenwoordig)
DZ 13221
Bruxelles-Midi 22.15 - Aachen 00.34/45 - Koblenz - Darmstadt - Heidelberg - Ulm - Kufstein 10.13/16 - Wörgl - Zell am See 12.11
verkehrt: N Fr ab 6.2., auch 19./26.12.
ab Brüssel mit BR 16
ab Aachen mit BR 110
DZ 13220
Zell am See 20.38 - Wörgl - Kufstein 22.40/42 - Ansbach - Würzburg - Koblenz - Aachen 07.33/45 - Bruxelles-Midi 09.47
verkehrt: N Sa ab 14.2., auch 20./27.12., 03.01
Wagenreihung: 3x Btm, 1x Bm, 6x Btm; Abt 2+3 Rail Gourmet, Abt 4+5 Stock Frühstück Rail Gourmet
ab Zell am See mit BR 110
ab Aachen mit BR 16 und Nachschub durch BR 365
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Pfff, weer met 9 I10 B rijtuigen en 1 I6 B rijtuig, dus geen I6 couchettes meer..
Dan zoekt men maar één uit die een MTU 16V4000R motor heeft, die zijn iets stiller dan met de originele MTU TB10 motor 
Een V60.. Als men geen 215/225 klaarhoudt gaat men met 10 rijtuigen niet over de helling in Aachen-Süd.. Of mag men de bewoners niet wakker maken met zo'n ferme loc ?FLV-FGSP schreef:ab Aachen mit BR 16 und Nachschub durch BR 365


Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Dit klopt niet met de informatie in de reisbureaus: ook deze winter zitrijtuigen met middengang (I10), zijgang (I6) en ligrijtuigen!msts.be schreef:Pfff, weer met 9 I10 B rijtuigen en 1 I6 B rijtuig, dus geen I6 couchettes meer..
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
k'had ook gehoord dat je vorig jaar bij de treski zelfs geen dekens en kussens kreeg in de I6bc 


Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Maar ja, er staat Btm, normaal gebruikt men dat voor zitrijtuigen in coach-opstelling (I10 dus), voor ligrijtuigen gebruikt men de afkorting Bcm..
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Toch zijn er ook zeker ligrijtuigen bij want de brochure staat inmiddels online: http://www.b-rail.be/int/assets/images/ ... 008_nl.pdf
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
en tijdens de krokus vertrekt die zelfs vanuit Essen!!!
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Willen ze Nederlanders lokken ? Lukt nu in de week wel, de parking staat steeds vol met auto's met gele kentekens.Steven schreef:en tijdens de krokus vertrekt die zelfs vanuit Essen!!!
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
geen idee wat hun opzet is, maar ik vermoed dat uw gedachte juist kan zijn.dentheo schreef:Willen ze Nederlanders lokken ? Lukt nu in de week wel, de parking staat steeds vol met auto's met gele kentekens.Steven schreef:en tijdens de krokus vertrekt die zelfs vanuit Essen!!!
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
in ottignies liggen er nog foldertjes van de treski van 2005 in de rekken
toen vertrok hij nog uit oostende en waren er alleen maar I10 rijtuigen
wat heeft het trouwens voor nut met 2 treski's kort achter elkaar te rijden.
je kunt toch ook met een lange trein rijden

toen vertrok hij nog uit oostende en waren er alleen maar I10 rijtuigen

wat heeft het trouwens voor nut met 2 treski's kort achter elkaar te rijden.
je kunt toch ook met een lange trein rijden

Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Hallo,
Waarschijnlijk verwachten ze zo veel reizigers dat 16 rijtuigen niet voldoende zullen zijn... Daarom dat men in het krokus nu al een ontdubbeling voorziet. Vergeet niet dat de afgelopen jaren telkens 2 tot 3 treinen op maximum capaciteit naar Oostenrijk vertrokken met Krokus!
De startplaats Essen zal eerder effect hebben op de Bergland leegte in Antwerpen. Voor de mensen van het Antwerpse die anders een rechtsreekse verbinding hadden, die hebben nu Treski. Nederlanders, mja, enkel die van net over de grens dan. In Nederland zelf zijn er zeer veel alternatieven naar dezelfde bestemmingen: CNL, TTC én EETC... Daar moeten klappen vallen...
Valt overigens het Nederlandse en het Belgische Krokusverlof dit jaar samen?
Groeten,
Joris De Mol
Er hebben altijd I6 B rijtuigen meegereden... Ook in het seizoen 2005-2006.treinbruno schreef:in ottignies liggen er nog foldertjes van de treski van 2005 in de rekken![]()
toen vertrok hij nog uit oostende en waren er alleen maar I10 rijtuigen
wat heeft het trouwens voor nut met 2 treski's kort achter elkaar te rijden.
je kunt toch ook met een lange trein rijden
Waarschijnlijk verwachten ze zo veel reizigers dat 16 rijtuigen niet voldoende zullen zijn... Daarom dat men in het krokus nu al een ontdubbeling voorziet. Vergeet niet dat de afgelopen jaren telkens 2 tot 3 treinen op maximum capaciteit naar Oostenrijk vertrokken met Krokus!
De startplaats Essen zal eerder effect hebben op de Bergland leegte in Antwerpen. Voor de mensen van het Antwerpse die anders een rechtsreekse verbinding hadden, die hebben nu Treski. Nederlanders, mja, enkel die van net over de grens dan. In Nederland zelf zijn er zeer veel alternatieven naar dezelfde bestemmingen: CNL, TTC én EETC... Daar moeten klappen vallen...
Valt overigens het Nederlandse en het Belgische Krokusverlof dit jaar samen?
Groeten,
Joris De Mol
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Schoolvakanties Vlaanderen:Joris schreef:Valt overigens het Nederlandse en het Belgische Krokusverlof dit jaar samen?
http://www.ond.vlaanderen.be/infolijn/f ... vakanties/
Schoolvakanties Nederland:
http://www.minocw.nl/schoolvakanties/57 ... html#A2484
Het krokusverlof in Vlaanderen en de voorjaarsvakantie in het Zuiden van Nederland vallen in 2009 dus samen.
Om weer on-topic te worden: de TreSki die op 20/2 uit Essen vertrekt kan dus zeker klanten uit het Zuiden van Nederland trekken.
Re: Berlin/Hamburg <> Paris 2008/2009 via Saarbrücken!
Hallo,
Nog nieuws over deze verbinding, het enige resterende deel, Berlin-Paris zal van december tot maart en van november tot december enkel van donderdag tot zondag rijden... De rest van het jaar rijdt hij wel nog dagelijks...
Hier staan alle CNL treinen voor 2009: http://www.citynightline.ch/nachtzugrei ... 2009.shtml
Een vrij korte lijst als je het mij vraagt...
Jammer... Zal CNL nog lang blijven bestaan? Men schrapt er in elk geval op los...
Groeten,
Joris De Mol
Nog nieuws over deze verbinding, het enige resterende deel, Berlin-Paris zal van december tot maart en van november tot december enkel van donderdag tot zondag rijden... De rest van het jaar rijdt hij wel nog dagelijks...
Hier staan alle CNL treinen voor 2009: http://www.citynightline.ch/nachtzugrei ... 2009.shtml
Een vrij korte lijst als je het mij vraagt...
Jammer... Zal CNL nog lang blijven bestaan? Men schrapt er in elk geval op los...
Groeten,
Joris De Mol