Welke loc/stel heeft de meeste kilometers op z'n teller?
Ik denk dat de locs van de reeks 15 de meeste kilometers heeft afgelegt. Met een realief klein aantal verzekerde ze gedurende 25 jaar de treinen Parijs-Amsterdam en vervolgens nog eens 10 jaar Parijs-Brussel en Parijs-Luik. Na hun briljante internationale carrière verzekerde ze nog de Oostende-Welkenraedt,en nog steeds malen ze alle dagen zo'n 200km
Hallooverweg13 schreef:Hallo,
Je schijnt te vergeten dat deze klassieke stellen op een bepaald ogenblik (jaren 60 - 70 - halfweg 80) verschrikkelijk veel reizigersdiensten hebben gedaan..
Ik heb nergens gezegd dat de klassiekse stellen weinig kilometers op hun teller hebben staan hé

Maar de laatste jaren staan die nog zeer uitzonderlijk op IC diensten.
En worden ze dus voornamelijk gebruik in P treinen en als extra samenstelling tijdens de piek.
Toen de vierledige in de jaren 1975-76-77 in omloop kwamen, zaten die op de verbinding Oostende-Roosendaal en ook in de walen op vrij lange trajecten. Nu in het jaar 2006 doen die nog steeds veel kilometers.
Het traject Essen-Dinant of Puurs-Nijvel en nog andere trajecten in de walen.
Je moet maar eens in verbinding komen met de verdeler. Er staan bijna nooit vierledige stellen in de bundels. Enkel in het weekend, daarintegen de klassieke....
locs die int trein slepen hebben relatief veel stilstaande uren, tov klassieke stellen die veel kortere stilstanden hebben, enkel de reeks 11 valt hier niet onder die nr omdat ze die zelfs misbruikt hebben, overdag benelux doen en tijdens de nacht door nederlanders misbruikt om goederen mee te doen (is men te weten gekomen toen men er gps op stak)MGRoverdriver schreef:Ik denk dat de locs van de reeks 15 de meeste kilometers heeft afgelegt. Met een realief klein aantal verzekerde ze gedurende 25 jaar de treinen Parijs-Amsterdam en vervolgens nog eens 10 jaar Parijs-Brussel en Parijs-Luik. Na hun briljante internationale carrière verzekerde ze nog de Oostende-Welkenraedt,en nog steeds malen ze alle dagen zo'n 200km
Misschien wel, maar ze staan ook wel veel stil hé, en dat was niet mijn vraag! Die komen nog niet in aanmerking om de meeste kilometers op hun kerfstok te kerven!Trainspotterke schreef:De 13 legt toch ook wel een goed aantal kilometers per dag af! Een aantal keer per dag Oostende-Eupen en terug en je zit al snel aan een groot aantal!
Voeg daar nog eens de Athus-Meuse-treinen bij die van Muizen tot Saint-Louis rijden!
Klopt idd,de 15 stond vroeger dikwijls stil in Brussel en Luik.Steven schreef:locs die int trein slepen hebben relatief veel stilstaande uren, tov klassieke stellen die veel kortere stilstanden hebben, enkel de reeks 11 valt hier niet onder die nr omdat ze die zelfs misbruikt hebben, overdag benelux doen en tijdens de nacht door nederlanders misbruikt om goederen mee te doen (is men te weten gekomen toen men er gps op stak)MGRoverdriver schreef:Ik denk dat de locs van de reeks 15 de meeste kilometers heeft afgelegt. Met een realief klein aantal verzekerde ze gedurende 25 jaar de treinen Parijs-Amsterdam en vervolgens nog eens 10 jaar Parijs-Brussel en Parijs-Luik. Na hun briljante internationale carrière verzekerde ze nog de Oostende-Welkenraedt,en nog steeds malen ze alle dagen zo'n 200km
Zoveel staan die nu ook niet stil, ze! Want het gebeurt nog altijd dat een 27 een 13 moet vervangen op de IC A omdat er geen 13 meer voor handen is te Oostende!SIMPY.be schreef:Misschien wel, maar ze staan ook wel veel stil hé, en dat was niet mijn vraag! Die komen nog niet in aanmerking om de meeste kilometers op hun kerfstok te kerven!Trainspotterke schreef:De 13 legt toch ook wel een goed aantal kilometers per dag af! Een aantal keer per dag Oostende-Eupen en terug en je zit al snel aan een groot aantal!
Voeg daar nog eens de Athus-Meuse-treinen bij die van Muizen tot Saint-Louis rijden!
- trainfreak
Da is dan omda ze defect staan in MerelbekeTrainspotterke schreef:Zoveel staan die nu ook niet stil, ze! Want het gebeurt nog altijd dat een 27 een 13 moet vervangen op de IC A omdat er geen 13 meer voor handen is te Oostende!SIMPY.be schreef:Misschien wel, maar ze staan ook wel veel stil hé, en dat was niet mijn vraag! Die komen nog niet in aanmerking om de meeste kilometers op hun kerfstok te kerven!Trainspotterke schreef:De 13 legt toch ook wel een goed aantal kilometers per dag af! Een aantal keer per dag Oostende-Eupen en terug en je zit al snel aan een groot aantal!