Geplaatst: 09 apr 2006, 14:20
De vorige tussnekomst dus wel degelijk als antwoord op Bart, niet op Shrek.
jouw post vult die van mij perfect aan dus toch geen probleem?overweg13 schreef:De vorige tussnekomst dus wel degelijk als antwoord op Bart, niet op Shrek.
Hallooverweg13 schreef:Hallo,
Je schijnt te vergeten dat deze klassieke stellen op een bepaald ogenblik (jaren 60 - 70 - halfweg 80) verschrikkelijk veel reizigersdiensten hebben gedaan..
locs die int trein slepen hebben relatief veel stilstaande uren, tov klassieke stellen die veel kortere stilstanden hebben, enkel de reeks 11 valt hier niet onder die nr omdat ze die zelfs misbruikt hebben, overdag benelux doen en tijdens de nacht door nederlanders misbruikt om goederen mee te doen (is men te weten gekomen toen men er gps op stak)MGRoverdriver schreef:Ik denk dat de locs van de reeks 15 de meeste kilometers heeft afgelegt. Met een realief klein aantal verzekerde ze gedurende 25 jaar de treinen Parijs-Amsterdam en vervolgens nog eens 10 jaar Parijs-Brussel en Parijs-Luik. Na hun briljante internationale carrière verzekerde ze nog de Oostende-Welkenraedt,en nog steeds malen ze alle dagen zo'n 200km
Misschien wel, maar ze staan ook wel veel stil hé, en dat was niet mijn vraag! Die komen nog niet in aanmerking om de meeste kilometers op hun kerfstok te kerven!Trainspotterke schreef:De 13 legt toch ook wel een goed aantal kilometers per dag af! Een aantal keer per dag Oostende-Eupen en terug en je zit al snel aan een groot aantal!
Voeg daar nog eens de Athus-Meuse-treinen bij die van Muizen tot Saint-Louis rijden!
Klopt idd,de 15 stond vroeger dikwijls stil in Brussel en Luik.Steven schreef:locs die int trein slepen hebben relatief veel stilstaande uren, tov klassieke stellen die veel kortere stilstanden hebben, enkel de reeks 11 valt hier niet onder die nr omdat ze die zelfs misbruikt hebben, overdag benelux doen en tijdens de nacht door nederlanders misbruikt om goederen mee te doen (is men te weten gekomen toen men er gps op stak)MGRoverdriver schreef:Ik denk dat de locs van de reeks 15 de meeste kilometers heeft afgelegt. Met een realief klein aantal verzekerde ze gedurende 25 jaar de treinen Parijs-Amsterdam en vervolgens nog eens 10 jaar Parijs-Brussel en Parijs-Luik. Na hun briljante internationale carrière verzekerde ze nog de Oostende-Welkenraedt,en nog steeds malen ze alle dagen zo'n 200km
Zoveel staan die nu ook niet stil, ze! Want het gebeurt nog altijd dat een 27 een 13 moet vervangen op de IC A omdat er geen 13 meer voor handen is te Oostende!SIMPY.be schreef:Misschien wel, maar ze staan ook wel veel stil hé, en dat was niet mijn vraag! Die komen nog niet in aanmerking om de meeste kilometers op hun kerfstok te kerven!Trainspotterke schreef:De 13 legt toch ook wel een goed aantal kilometers per dag af! Een aantal keer per dag Oostende-Eupen en terug en je zit al snel aan een groot aantal!
Voeg daar nog eens de Athus-Meuse-treinen bij die van Muizen tot Saint-Louis rijden!
Da is dan omda ze defect staan in MerelbekeTrainspotterke schreef:Zoveel staan die nu ook niet stil, ze! Want het gebeurt nog altijd dat een 27 een 13 moet vervangen op de IC A omdat er geen 13 meer voor handen is te Oostende!SIMPY.be schreef:Misschien wel, maar ze staan ook wel veel stil hé, en dat was niet mijn vraag! Die komen nog niet in aanmerking om de meeste kilometers op hun kerfstok te kerven!Trainspotterke schreef:De 13 legt toch ook wel een goed aantal kilometers per dag af! Een aantal keer per dag Oostende-Eupen en terug en je zit al snel aan een groot aantal!
Voeg daar nog eens de Athus-Meuse-treinen bij die van Muizen tot Saint-Louis rijden!