meerijden stuurpost

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Steve

Re: meerijden stuurpost

Bericht door Steve »

e49memling schreef:Het is de treinbestuurder streng verboden, en totaal onverantwoord iemand onbevoegd in de stuupost toe te laten. (zeker iemand van HGBTF) Afbeelding
Waarom totaal onverantwoord? Wil je zeggen dat alleen officieel bevoegde mensen weten wat ze wel en niet mogen doen als ze meerijden in een stuurpost?!
Fles

Bericht door Fles »

MIVB-reiziger schreef:
e49memling schreef:Het is de treinbestuurder streng verboden, en totaal onverantwoord iemand onbevoegd in de stuupost toe te laten. (zeker iemand van HGBTF) Afbeelding
Waarom totaal onverantwoord? Wil je zeggen dat alleen officieel bevoegde mensen weten wat ze wel en niet mogen doen als ze meerijden in een stuurpost?!
Afleiding, dat is alles ;)
Steven

Bericht door Steven »

je mist de ironie door de missende smiley (woordje afbeelding)
poyaud

Bericht door poyaud »

Tja iedere TB bepaalt zelf wel zeker of hij iemand toe laat of niet . Er zijn zoveel dingen die niet mogen of verboden zijn ...
Afbeelding
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Er zijn inderdaad spelregels daarover. Indien ik om dienstredenen toch met een loc mee moet, dan beschik over een document dat ik aan de Tb overhandig. Het is toch logisch dat niet om het even wie (toeristen) op de loc mogen, trouwens in het wegvervoer bestaan er ook regels daarover.
't heeft o.a. ook iets te maken met beveiligingsmaatregelen (terrorisme en derg.)

Het is best mogelijk dat niet elke Tb die regels naleeft,
ewie1

Bericht door ewie1 »

Ik las op het forum van het"rijdend personeel" dat wanneer je zelf treinbestuurder bent dat je dan legaal kan meerijden in de stuurpost. Geldt dit ook als je technieker bent bij de NMBS?
e49memling

Bericht door e49memling »

ewie1 schreef:Ik las op het forum van het"rijdend personeel" dat wanneer je zelf treinbestuurder bent dat je dan legaal kan meerijden in de stuurpost. Geldt dit ook als je technieker bent bij de NMBS?
Enkel in dienst, mag je als treinbestuurder mee in de stuurpost, maar niemand zal een collega die hij kent weigeren (of juist wel :lol: )
Als technieker, niet in opdracht, heb je er niets te zoeken.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

e49memling schreef:
ewie1 schreef:Ik las op het forum van het"rijdend personeel" dat wanneer je zelf treinbestuurder bent dat je dan legaal kan meerijden in de stuurpost. Geldt dit ook als je technieker bent bij de NMBS?
Enkel in dienst, mag je als treinbestuurder mee in de stuurpost, maar niemand zal een collega die hij kent weigeren (of juist wel :lol: )
Als technieker, niet in opdracht, heb je er niets te zoeken.
maar voor collega's doen ze het wel !!!!!!!!!
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Steven

Bericht door Steven »

voor collega's is het gewoon voorzien om soms vooraan plaats te nemen, dit alles is bepaald door het reglement dat wij niet opstellen (als TB). Dat laatste wat hij schreef van "soms niet " was een grapje naar bepaalde collega's toe om te plagen.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:voor collega's is het gewoon voorzien om soms vooraan plaats te nemen, dit alles is bepaald door het reglement dat wij niet opstellen (als TB). Dat laatste wat hij schreef van "soms niet " was een grapje naar bepaalde collega's toe om te plagen.
tuurlijk da weet ik ook wel :D
ma van die techniekers, meestal doen collega's dat wel voor elkaar, heb ik toch de indruk
zou ook kunnen dak natuurlijk volledig fout zit hé :D

greetz 2302
Steven

Bericht door Steven »

HLE 2302 schreef:
Steven schreef:voor collega's is het gewoon voorzien om soms vooraan plaats te nemen, dit alles is bepaald door het reglement dat wij niet opstellen (als TB). Dat laatste wat hij schreef van "soms niet " was een grapje naar bepaalde collega's toe om te plagen.
tuurlijk da weet ik ook wel :D
ma van die techniekers, meestal doen collega's dat wel voor elkaar, heb ik toch de indruk
zou ook kunnen dak natuurlijk volledig fout zit hé :D

greetz 2302

techniekers komen enkel vooraan mee als dit nodig is voor de dienst, niet meer dan dat.
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Als ik, om dienstredenen, meerij in de stuurpost heb ik altijd een document (geldig voor één dag) dat ik aan de Tb geef en op het werkblad van de Tb vermeld
Steven

Bericht door Steven »

RIDCO schreef:Als ik, om dienstredenen, meerij in de stuurpost heb ik altijd een document (geldig voor één dag) dat ik aan de Tb geef en op het werkblad van de Tb vermeld
voila zo moet dat, heb nog geen enkele van u collega's gezien die er niet mee in orde was.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:
RIDCO schreef:Als ik, om dienstredenen, meerij in de stuurpost heb ik altijd een document (geldig voor één dag) dat ik aan de Tb geef en op het werkblad van de Tb vermeld
voila zo moet dat, heb nog geen enkele van u collega's gezien die er niet mee in orde was.
ma dan bedoel ik van een da naar huis gaat bv. van antwerpen naar lokeren dat die dan gewoon es vraagt aan de tb of ie mag kijken

greetz 2302
Asterix

Bericht door Asterix »

Steven schreef:
Ik kan mij voorstellen dat je als TB het liefste gewoon op je gemakt bolt zonder 101 pottekijkers die allemaal mee willen.

Als ik soms van die tetterende TBG's steevast tussen 2 haltes in de stp zie kruipen, vraag ik mij vaak af of die TB dan niet denkt van "Mens, laat mij gewoon eens rustig rijden en op de seinen letten"? :lol:
Plaats reactie