Re: benelux botst op auto in Essen
Geplaatst: 20 apr 2008, 10:48
Enig idee hoe de auto op de sporen terechtkwam?
Wat bedoel je hier mee want welk nummer ontbrak er al daan nu de 1184 door brand is beschadigd isWeeral een 11 minder
HmmmFles schreef:Onder de tussen de 250 en 300 passagiers heerste korte tijd enige paniek toen rook de trein binnenkwam en de deuren niet wilde openen.
Omdat deze rijtuigen bijna identiek zijn aan de binnenlandse ICR rijtuigen zie je Nederlandse reizigers vaak tevergeefs op de knop naast de deuropening drukken. In ICR zitten daar net als in veel ander Nederlands materieel een open-knop en een sluitknop.Wover schreef:Dat is wel vreemd ja, want bij de Benelux (en alle internationale rijtuigen: Europese regelgeving) kan je tot 5kph de deuren openen, eender waar je bent.Onder de tussen de 250 en 300 passagiers heerste korte tijd enige paniek toen rook de trein binnenkwam en de deuren niet wilde openen.
Klopt, dat hebben spoorwegmensen me gisteravond verteld.Thomas schreef:Als ik het commentaar bij het youtube filmpje lees staan er nog maar een week halve spoorbomen (zijn dat dan HABO's?) op die overweg
deze 11 zal waarschijnlijk de eerste loc van dit type zijn die een volledige revisie krijgt; er is nu immers een externe partij die het gelag betaalt...ConducLK schreef:De loc zal zeker nog hersteld worden, waarom niet. Eens de echte Albatros zal rijden zullen al deze locs wel een grote revisie ondergaan en nog vele jaren meedraaien. Kijk maar naar de 25.5, die waren vroeger toen we er nog de INT-282, INT-283, INT-288,.... mee verzekerden tussen Brussel en Amsterdam ook "versleten". Ze rijden nu nog steeds rond.
Misschien zullen ze nog langer rondrijden dan de 27-ers met hun automatische koppelingen......
Volgens mij heeft deze lok ooit al gebrand;.. was het in Roosendaal of Wildert ???carlos schreef:deze 11 zal waarschijnlijk de eerste loc van dit type zijn die een volledige revisie krijgt; er is nu immers een externe partij die het gelag betaalt...ConducLK schreef:De loc zal zeker nog hersteld worden, waarom niet. Eens de echte Albatros zal rijden zullen al deze locs wel een grote revisie ondergaan en nog vele jaren meedraaien. Kijk maar naar de 25.5, die waren vroeger toen we er nog de INT-282, INT-283, INT-288,.... mee verzekerden tussen Brussel en Amsterdam ook "versleten". Ze rijden nu nog steeds rond.
Misschien zullen ze nog langer rondrijden dan de 27-ers met hun automatische koppelingen......
AHOB's. Automatische Halve OverwegBomenThomas schreef:(zijn dat dan HABO's?)
brandjes tot nu toe 1185 als eerste nadien 1190dentheo schreef:Volgens mij heeft deze lok ooit al gebrand;.. was het in Roosendaal of Wildert ???
Nou, da's mooi dan. Het feitelijk onderzoek naar de oorzaak van het ongeval kan overgeslagen worden begrijp ik? Scheelt weer wat belastingcentenWover schreef:Het mag zo grof klinken, maar het is gewoon de waarheid: eigen schuld.