Pagina 2 van 2
Re: Inventiviteit bij de NMBS
Geplaatst: 24 apr 2008, 16:16
door Adler
nighttrain schreef:
Ik denk dat spoorwegmensen ook een ,weliswaar ,kleine bijdrage betalen voor de aflevering van vrijkaarten en vrijbiljetten.Dit heeft geloof ik te maken met een bijdrage in de verzekering.Bv een treinbestuurder heeft een vrijkaart 2de klas en biljetten 1 klas. Ze betalen dit via de een of adere sociale kas direkt via hun wedde (idem voor het maandelijks boekje "het spoor".Het is toch logisch als je bij de boer werkt, je op zijn kar mag zitten! Niet?
Maar langs de andere kant worden veel (de meeste)treinkaarten betaald door de werkgever(privé of staat) voor het woon-werk verkeer(eerste of tweede klas).En deze mensen hebben daarboven ook eventueel extra legale voordelen bij die werkgever of zijn partners.Zowel in de privé /para-statale ondernemingen.
Indien U niet kan genieten van 1 van beide voordelen zou ik van werkgver veranderen ,als het zo belangrijk is.
Sorry, maar daar gaat me het helemaal niet om.
Ik begrijp enkel niet wat de opmerking van Nekvin te maken heeft met de grond van mijn oorspronkelijk bericht.
Wat de oorzaak van de vertraging was kan me niet schelen.
Ik begin het ook stilaan beu te worden dat elke kritiek op de NMBS hier in dit forum onmiddellijk op een zeer brutale manier wordt beantwoord als ongegrond en niet juist.
Ik stel wel vast dat de werknemers van de NMBS het zelf niet erg vinden als ze het niet eens zijn met hun werkgever en dat dan ineens wel alle kritiek mag, stakingen incluis.
Re: Inventiviteit bij de NMBS
Geplaatst: 24 apr 2008, 16:42
door nighttrain
Adler schreef:nighttrain schreef:
Ik denk dat spoorwegmensen ook een ,weliswaar ,kleine bijdrage betalen voor de aflevering van vrijkaarten en vrijbiljetten.Dit heeft geloof ik te maken met een bijdrage in de verzekering.Bv een treinbestuurder heeft een vrijkaart 2de klas en biljetten 1 klas. Ze betalen dit via de een of adere sociale kas direkt via hun wedde (idem voor het maandelijks boekje "het spoor".Het is toch logisch als je bij de boer werkt, je op zijn kar mag zitten! Niet?
Maar langs de andere kant worden veel (de meeste)treinkaarten betaald door de werkgever(privé of staat) voor het woon-werk verkeer(eerste of tweede klas).En deze mensen hebben daarboven ook eventueel extra legale voordelen bij die werkgever of zijn partners.Zowel in de privé /para-statale ondernemingen.
Indien U niet kan genieten van 1 van beide voordelen zou ik van werkgver veranderen ,als het zo belangrijk is.
Sorry, maar daar gaat me het helemaal niet om.
Ik begrijp enkel niet wat de opmerking van Nekvin te maken heeft met de grond van mijn oorspronkelijk bericht.
Wat de oorzaak van de vertraging was kan me niet schelen.
Ik begin het ook stilaan beu te worden dat elke kritiek op de NMBS hier in dit forum onmiddellijk op een zeer brutale manier wordt beantwoord als ongegrond en niet juist.
Ik stel wel vast dat de werknemers van de NMBS het zelf niet erg vinden als ze het niet eens zijn met hun werkgever en dat dan ineens wel alle kritiek mag, stakingen incluis.
zoals U kunt lezen hebben anderen en ikzelf,met een zekere expertise i U willen uitleggen over de grond van de zaak dat we de beslissing niet zo slecht vonden.Daar vele reizigers (en dit is hun goed recht) een te kleine visie hebben op een incident en zijn eventuele gevolgen.
Andere insiders hebben uitleg gegeven over de oorzaak.
Dus dit is positief.
En inderdaad uw eerste bericht was niet genuanceerd om open te staan voor begrip over het eventuele waarom.Dit is begrijpelijk U ben in de eerste plaats client en treinreiziger.
Al bij al was de ingreep goed tot zeer goed in vergelijking met eenzelfde "manip" voorbije week tussen 2 €* stellen.
Re: Inventiviteit bij de NMBS
Geplaatst: 25 apr 2008, 01:07
door Steven
nighttrain schreef:Ik denk dat spoorwegmensen ook een ,weliswaar ,kleine bijdrage betalen voor de aflevering van vrijkaarten en vrijbiljetten.Dit heeft geloof ik te maken met een bijdrage in de verzekering.Bv een treinbestuurder heeft een vrijkaart 2de klas en biljetten 1 klas.
deze biljetten zijn niet meer in voege voor al wie na 1992 in dienst gekomen is.
enkel een vrijkaart tweede klasse voor het rijdend personeel. die ook al niet 100% de lading meer dekt aangezien je er in NL niet overal meer mag mee komen waar dat vroeger wel kon.
Re: Inventiviteit bij de NMBS
Geplaatst: 25 apr 2008, 07:25
door nighttrain
Steven schreef:nighttrain schreef:Ik denk dat spoorwegmensen ook een ,weliswaar ,kleine bijdrage betalen voor de aflevering van vrijkaarten en vrijbiljetten.Dit heeft geloof ik te maken met een bijdrage in de verzekering.Bv een treinbestuurder heeft een vrijkaart 2de klas en biljetten 1 klas.
deze biljetten zijn niet meer in voege voor al wie na 1992 in dienst gekomen is.
enkel een vrijkaart tweede klasse voor het rijdend personeel. die ook al niet 100% de lading meer dekt aangezien je er in NL niet overal meer mag mee komen waar dat vroeger wel kon.
Dus een treinbestuurder of andere bediende die die voordelen had, heeft geen x aantal biljetten 1 ste klasse meer? voor in zijn vrije tijd en zijn gezinsleden?En die van voor 92?
Zelf als die naar het loket omgaan denk ik dat er in het begin van het jaar een minime bijdrage betaald wordt voor de verzekering of zo iets.
Zelfs die vrijkaart moest vroeger nog betaald worden de eerste 5 jaar dienst? denk ik .
Re: Inventiviteit bij de NMBS
Geplaatst: 25 apr 2008, 09:46
door Steven
treinbestuurders (en ander personeel met een zelfde situatie) dat na 92 aangeworven is hebben geen recht meer op de biljetten eerste klasse, dit is stilzwijgend afgevoerd met toestemming van de vakbonden. de treinbestuurders die voor dat jaar in dienst zijn gekomen hebben dat recht nog wel.