Pagina 2 van 2

Re: Staking in Charleroi

Geplaatst: 07 mei 2008, 22:45
door Adler
ronny schreef:De IC van 7u26 naar Charleroi werd te Berchem vervangen door enkele sprintertjes die tot Brussel reden.
Sorry, maar de hele dag zijn er grote problemen geweest door afgeschafte treinen of treinen met vertraging tot 45 minuten. Men moet nu niet afkomen bij Infrabel dat men de problemen heeft opgelost door extra treinen. Die extra treinen waren er niet !
ronny schreef: De staking werd gehouden, volgens de teletekst van de rtbf, wegens de langere rijtijden van de tb's.
Ik dacht juist dat dit één van de punten zijn die besproken zijn op het overleg voor de staking van 30 april die niet is doorgegaan omdat zogezegd een akkoord was bereikt.
Waarom moet men hier nu plots onaangekondigd op terugkomen met een nieuwe staking ?
Het ergerlijke is dan nog dat dit juist gebeurt tijdens de Heen-en-weer-week waarbij werkgevers op alle mogelijke manieren worden aangemoedigd om hun werknemers het openbaar vervoer te laten nemen. Alle inspanningen van de organisators en de deelnemende bedrijven worden door zo een stakingsdag met één klap van tafel geveegd.
Waar is men nu eigenlijk mee bezig bij de NMBS ?

Re: Staking in Charleroi

Geplaatst: 08 mei 2008, 11:03
door Steven
infrabel kan geen enkel probleem oplossen want ze voorzien geen enkele trein, het enige wat die kunnen en mogen doen is het voorzien van rijpaden, dus die pers vertegenwoordiger moet daar ni komen over zeveren, zover ik weet is enkel de nmbs een infrastructuurgebruiker voor reizigersverkeer. dus is ook de nmbs de enige die da soort treinen kan inleggen in binnelands verkeer.