Pagina 2 van 2
Re: Wijziging van de dienstregeling vanaf 15 juni 2008
Geplaatst: 15 mei 2008, 00:58
door Steve
Wover schreef:Rijden die IC-O's dan niet in de weg van de IC-A's, want die hebben ongeveer dezelfde vertrektijden in Leuven...
Inderdaad - hoezo 'halfuurdienst', Rian?
Re: Wijziging van de dienstregeling vanaf 15 juni 2008
Geplaatst: 15 mei 2008, 04:09
door Steven
tja onderhoud lijkt me wa ver gezocht hoor
11.57 IC A in brussel zuid die naar L2 gaat
11.59 ICE die over lijn 2 gaat en dan 12.05 IC O die NIET over lijn 2 gaat maar zowat overal achter zit te prutsen tot luik (tussen waremme en luik zt hij achter een stoptrein als hij op het voorziene uur in waremme langskomt, de uurregeling is wel vrij breed)
Re: Wijziging van de dienstregeling vanaf 15 juni 2008
Geplaatst: 15 mei 2008, 20:23
door rvdborgt
MIVB-reiziger schreef:Wover schreef:Rijden die IC-O's dan niet in de weg van de IC-A's, want die hebben ongeveer dezelfde vertrektijden in Leuven...
Inderdaad - hoezo 'halfuurdienst', Rian?
Die treinen zitten zo dicht op elkaar omdat de treinen die in Leuven gaan stoppen nu juist niet over de HSL rijden. Een blik in de dienstregeling is voldoende om te zien dat de andere treinen van IC 0 op bijna een halfuur van IC A rijden.
Groetjes,
Rian
Re: Wijziging van de dienstregeling vanaf 15 juni 2008
Geplaatst: 15 mei 2008, 20:38
door K V B
rvdborgt schreef:giuseppe schreef:Maastricht (nl) 09:07 IC 430 Leuven 10:28 10:30 Brussel-Zuid 10:55
Maastricht (nl) 12:07 IC 433 Leuven 13:28 13:30 Brussel-Zuid 13:55
Brussel-Zuid 09:05 IC 409 Leuven 09:30 09:32 Maastricht (nl) 10:54
Brussel-Zuid 12:05 IC 412 Leuven [B] 12:30 12:32 Maastricht (nl) [B] 13:54
Waarom rijden die IC's eigenlijk niet over L2? Ik dacht dat die oplossing over de oude lijn maar tijdelijk was.
Omdat Infrabel kennelijk iedere dag overdag onderhoud moet uitvoeren, is het niet mogelijk om een doorgaande halfuurdienst te rijden.
Infrabel neemt hier dus een slechte gewoonte van de Fransen over...