ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
Re: ICT + verlenging van bestaande treinen 2008
Samenstellingen van enkele ICT-treinen:
ICT Neerpelt-Blankenberge: MW 41
ICT Turnhout-Blankenberge: break
ICT Hasselt-Oostende: 21/27 + M4-rijtuigen
ICT Neerpelt-Blankenberge: MW 41
ICT Turnhout-Blankenberge: break
-
ICT ???-genk: M4
ICT ???-schaarbeek: M4adx
Er stond op de TV'tjes in Gent en lokeren verschillende keren: EXTRA TREIN.
maar er stond niet bij waar hij heen ging
en als ik het aan het loket ging vragen zijden ze: dat moet nog beslist worden waar hij heengaat
ICT ???-schaarbeek: M4adx
Er stond op de TV'tjes in Gent en lokeren verschillende keren: EXTRA TREIN.
maar er stond niet bij waar hij heen ging

en als ik het aan het loket ging vragen zijden ze: dat moet nog beslist worden waar hij heengaat

Breng ze lekker op ideeën joh, zit je straks in een snikhete trein.Joris schreef:Hallo,
Heeft er nog niemand aan gedacht om de resto wagens in de zetten in ICT treinen?
En dan de airco uitschakelen... Er zal dan wel verkocht worden!
Groeten,
Joris De Mol

ICT ???=>Brussel=>Hasselt met V om 20.09 in Brugge: 27+M6.
Deze trein komt niet in Leuven.
Zat zéér weinig volk op deze trein. Heb van Brugge tot Brussel-Z de onderste verdieping van het voorste rijtuig voor mij alleen gehad. En ook boven hoorde ik geen lawaai, dus denk dat ook dat leeg was.
BDJ
Deze trein komt niet in Leuven.
Zat zéér weinig volk op deze trein. Heb van Brugge tot Brussel-Z de onderste verdieping van het voorste rijtuig voor mij alleen gehad. En ook boven hoorde ik geen lawaai, dus denk dat ook dat leeg was.
BDJ
Dezelfde trein werd zondag al met een andere samenstelling gereden: Loc 2748 + 8 M6-rijtuigen, met achteraan stuurstand. (vroeger werd deze trein hoofdzakelijk met I10-rijtuigen gereden0Terminus schreef:Samenstellingen van enkele ICT-treinen:
De ICT van Antwerpen C v. 08.31 reed met M6, althans, afgelopen zaterdag. Hij was redelijk gevuld, ik geloof 8x M6 + een 27'er.
Wat mij opeens te binnen schoot, vroeger (alsin: tot voor een jaar terug) reden er ook vanaf Essen, op lijn 12, ICT's. Deze zijn er nu niet meer. Toch geen overbodige luxe gezien alle scouts en Chiro-mensen op de trein van 7.45 uit Essen afgelopen zaterdag.
Wat mij opeens te binnen schoot, vroeger (alsin: tot voor een jaar terug) reden er ook vanaf Essen, op lijn 12, ICT's. Deze zijn er nu niet meer. Toch geen overbodige luxe gezien alle scouts en Chiro-mensen op de trein van 7.45 uit Essen afgelopen zaterdag.
Inderdaad, vroeger (tot een paar jaar geleden) was er de ICT Essen - De Panne, meestal met Sprinters. Nu is die min of meer vervangen door de ICT Antwerpen - De Panne, wel met M6 in de plaats.Tom024 schreef: Wat mij opeens te binnen schoot, vroeger (alsin: tot voor een jaar terug) reden er ook vanaf Essen, op lijn 12, ICT's. Deze zijn er nu niet meer. Toch geen overbodige luxe gezien alle scouts en Chiro-mensen op de trein van 7.45 uit Essen afgelopen zaterdag.
De ICT Antwerpen - De Panne wordt met 2 breaks gereden en niet met M6'en.MIVB-reiziger schreef: Inderdaad, vroeger (tot een paar jaar geleden) was er de ICT Essen - De Panne, meestal met Sprinters. Nu is die min of meer vervangen door de ICT Antwerpen - De Panne, wel met M6 in de plaats.
Vorig jaar bestond de ICT trein naar de Panne uit 1 break en werd die te Gent gekoppeld aan de bestaande IR trein.
Het jaar daarvoor waren het in de week sprinters, en in het weekend M6'en.
Hallo,
Gisteren stond in Gent-Sint-Pietrs een trein, allemaal I10 zonder airco, op 1 na, met 2 21'ers ervoor, en alle venstertjes stonden open.
De trein kwam van de kust en had als bestemming Brussel, maar keerde nu leeg terug, na het omlopen van de eerste 21, de 2101.
Foto's volgen morgen wel.
Vandaag stond het in de krant.
De trein zou ergens op de lijn in panne gevallen zijn, en het zou er snikheet geworden zijn.
Ze hebben helaas maar half naar mij geluisterd, want, ze zijn die resto vergeten...
Groeten,
Joris De Mol
Haha, ik heb al halve macht bij de NMBS, ze hebben geluisterd, half toch.sncf-sncb schreef:Breng ze lekker op ideeën joh, zit je straks in een snikhete trein.Joris schreef:Hallo,
Heeft er nog niemand aan gedacht om de resto wagens in de zetten in ICT treinen?
En dan de airco uitschakelen... Er zal dan wel verkocht worden!
Groeten,
Joris De Mol
Gisteren stond in Gent-Sint-Pietrs een trein, allemaal I10 zonder airco, op 1 na, met 2 21'ers ervoor, en alle venstertjes stonden open.
De trein kwam van de kust en had als bestemming Brussel, maar keerde nu leeg terug, na het omlopen van de eerste 21, de 2101.
Foto's volgen morgen wel.
Vandaag stond het in de krant.
De trein zou ergens op de lijn in panne gevallen zijn, en het zou er snikheet geworden zijn.
Ze hebben helaas maar half naar mij geluisterd, want, ze zijn die resto vergeten...

Groeten,
Joris De Mol
2106 had er dinsdag de brui aangegeven en werd opgehaald door de 2101.

Opvallend: in de digitale lijnfolder voor lijn 12 staat nu wel opeens een toeristentrein, een IC F trein die vertrekt vanaf Essen en 's avonds daar ook terugkeert. Wel enkel doordeweeks.
IC/F is Quiévrain - Brussel - Luik ...
L'union fait la force.
Trein(en) vandaag gezien te Kortrijk, bestaande uit twee klassiekjes. Deze werd gesplitst:260689 schreef:ICT 6904 Charleroi-Kortrijk-De panne
Charleroi (vertrek) 08u03
Mons (vertrek) 08u37
Kortrijk (vertrek) 09u43
De panne (aankomst) 10u35
ICT 6804 Kortrijk-Oostende
Kortrijk (vertrek) 09u40
Brugge (vertrek) 10u16
Oostende (aankomst)10u29
- deel voor De Panne (stel 175)
- deel voor Oostende (stel 246)
groeten
thejay
Klassiekje 178 op weg als ICT naar De Panne, begin deze maand. Juist voor Veurne.