
De IR f doortrekken naar Lille-Flandres zou inderdaad een goed idee zijn. Als we het gebruikte materieel even buiten beschouwing laten is het enige probleem nog dat de IR f doorgekoppeld zit aan de IC C Oostende - Kortrijk (weliswaar enkel de treinen bestaande uit M4-rijtuigen).
Vanuit Oostende, Brugge, (Torhout), Roeselare (en Izegem) zou een trein naar Lille-Flandres via Kortrijk toch alle twee uren moeten kunnen rijden ipv alle vier uren nu. Naast deze verbindingen zouden er net zoals tijdens het zomerseizoen twee dagelijkse heen- en terugritten (uitbreiden van enkel het weekend naar gans de week) moeten zijn (één 's ochtends en één 's avonds) die enkel maar in Oostende, Brugge en Lille-Flandres stoppen zonder dat er in Kortrijk moet kop gemaakt worden. De huidige verbinding van Brugge naar Lille is immers niet aantrekkelijk genoeg wegens de te lange reisduur door de vele stops en de frontwissel in Kortrijk. Vanuit Brugge is het 1u20 reizen per trein, met de auto sta je er in drie kwartier.
Bij de wei: Rijdt de Lille-Flandres express weer deze zomer tussen Oostende en Rijsel?