Pagina 2 van 2
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 26 mei 2008, 10:57
door 2012
Steven schreef:neen omdat de mux die de 27 heeft gekregen niet alle bevelen zal begrijpen die de 13 zal geven, zo heeft een 27 geen panto 25KV, is de software van de 13 evenmin aangepast om de info die het van de 27 krijgt te lezen, mux biedt namelijk ook de mogelijkheid om materieel te herkennen, zo kan je vanop het stuurrijtuig I11 zien welke loc er achteraan hangt bij wijze van spreken zijn identiteitskaart lezen, de mux van de 27 is dus kortweg niet zo uitgebreid afgewerkt mer randsoftware zoals de 13 die wel heeft. dit moet zeker voor configuratieproblemen zorgen.
de mux info komt dus ook afleesbare op een pc console, op een 27 is dit niet mogelijk/ op ee, loc reeks 27 is in de stuurpost weinig verschil tov een reeks 27 zonder mux, twee lampjes om precies te zijn.
Vanuit een M6 kan je wel de beide lok nummers 27 zien in je samenstelling, ook via console, net zoals in een 13

Re: Over HLE 13
Geplaatst: 26 mei 2008, 11:43
door Steven
ja omdat om de M6 stuurrijtuigen de id van die locs kunnen lezen
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 26 mei 2008, 17:58
door treinbruno
kan een 27MUX dan ook met een I11 bdx rijden?
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 26 mei 2008, 18:35
door Joris
Hallo,
Steven schreef:die hebben memor en etcs dat is al.
Dus mogen ze Luxemburg niet in.
Want, voor Arlon-Luxemburg hebben ze toch memor 2+ nodig?
Groeten,
Joris De Mol
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 26 mei 2008, 18:36
door Steven
Joris schreef:Hallo,
Steven schreef:die hebben memor en etcs dat is al.
Dus mogen ze Luxemburg niet in.
Want, voor Arlon-Luxemburg hebben ze toch memor 2+ nodig?
Groeten,
Joris De Mol
als gewoon rijtuig geen probleem en eens cfl op haar net ook etcs bakens heeft is dit probleem ook van de baan he.
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 26 mei 2008, 18:36
door Joris
Hallo,
treinbruno schreef:kan een 27MUX dan ook met een I11 bdx rijden?
Dat is al eerder gezegd dacht ik: nee.
Een I11Bdx kan geen 27tigs spreken.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 26 mei 2008, 18:38
door Joris
Hallo,
Steven schreef:Joris schreef:Hallo,
Steven schreef:die hebben memor en etcs dat is al.
Dus mogen ze Luxemburg niet in.
Want, voor Arlon-Luxemburg hebben ze toch memor 2+ nodig?
Groeten,
Joris De Mol
als gewoon rijtuig geen probleem en eens cfl op haar net ook etcs bakens heeft is dit probleem ook van de baan he.
En zijn die ETCS bakens voor de nabije toekomst?
Als gewoon rijtuig mag je alles in Luxemburg binnen slepen, niet? Van K1 over L en M1 tot I11...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 26 mei 2008, 18:48
door Steven
geen idee hoe het met de planning voort etcs in luxemburg zit.
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 26 mei 2008, 21:12
door msts.be
Joris schreef:Als gewoon rijtuig mag je alles in Luxemburg binnen slepen, niet? Van K1 over L en M1 tot I11...
Normaal wel, alhoewel ik twijfel of M5'en er wel binnenmogen.. M4'en zeker, cfr. Televie-toestanden, en de rest normaal allemaal ook.. Nuja, Luxemburg is nog (maar voor hoe lang nog ?) vrij licht in beperkingen van niet-RIC materieel, in tegenstelling tot Duitsland.. Vanaf km 0,001 in Aachen-Süd moet je het niet wagen om met een niet-RIC gekeurd voertuig de grens over te komen of er hangt wat boven het hoofd.. 1985 was denk ik het laatste jaar dat men nog met binnenlandse rijtuigen (M4 & M5) naar Aachen mocht komen, daarna was het gedaan. Nuja, enkel AM62 (de rest met thrystors en stellen met JH zonder GSM-R worden geweerd), HLE16 (de 2 locs met GSM-R) en de HLE27 (ook de 5 locs met GSM-R) mogen er nog komen. En dan moet er binnenkort ook nog Indusi en ETCS op voor een armzalige 5 km.. zucht..
Wat ETCS in Lux betreft, men is daar eigenlijk vooral nog steeds in de testfase: enkele tractievoertuigen (3 Z2000, 3 3000'en en enkele van de verkochte walvisssen) hebben ETCS, de rest niet. Het stuk Mersch-Ettelbrück van de lijn 10 is uitgerust met ETCS-1 en doet nog steeds dienst als testlijn. Al in 1999 had men besloten om heel het Luxemburgse net van ETCS-1 te voorzien, en in 2002 werd het contract aan Alcatel gegeven.. Maar tot nu toe is het héél stilletjes daarrond.. ETCS-1 is, i.t.t. ETCS-2, redelijk vrij van problemen, gezien men het reeds gebruikt op de lijn van Wenen naar Budapest. De Taurussen van de 3 maatschappijen (ÖBB, MAV, GySEV) zijn er dan ook mee uitgerust.. Dus normaal zou men in Luxemburg niet te lang meer mogen wachten..
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 27 mei 2008, 08:47
door Nekvin
zou het eventueel ook mogelijk zijn op hle 25 met M stuurstand te laten rijden? Aangezien de 25 ook trek en duw kan (kon) rijden.
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 27 mei 2008, 09:49
door 2012
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 27 mei 2008, 12:09
door Bartjedj
Een GF aan één kant? Is toch niet noodzakelijk?
Er zijn toch ook SP's zonder GF?
BDJ
Re: Over HLE 13
Geplaatst: 27 mei 2008, 21:46
door Trainspotterke
Inderdaad, maar ongeveer 1/3 van de M6-stuurrijtuigen zal uitgerust zijn met GF-koppeling.