Pagina 2 van 2
Re: Crash 747 cargo / Kalita Air (USA) / Brussel (Zaventem) / 25
Geplaatst: 27 mei 2008, 22:55
door Fles
klik
De bemanning van het zondag op de luchthaven van Brussel gecrashte toestel zegt dat het ongeluk mogelijk het gevolg was van een technisch defect.
Joh, zou het werkelijk??

Re: Crash 747 cargo / Kalita Air (USA) / Brussel (Zaventem) / 25
Geplaatst: 27 mei 2008, 23:57
door Bartjedj
Er is begonnen aan het leegpompen van de tanks.
Nu pas, omdat al de elektronica van het vliegtuig verwijderd moest zijn, voor men aan de kerosine mocht beginnen.
Een vraagje: is kerosine zelf eigenlijk ook zo gevaarlijk, of enkel de afgestoten dampen?
BDJ
Re: Crash 747 cargo / Kalita Air (USA) / Brussel (Zaventem) / 25
Geplaatst: 28 mei 2008, 05:28
door Shrek
Bartjedj schreef:Er is begonnen aan het leegpompen van de tanks.
Nu pas, omdat al de elektronica van het vliegtuig verwijderd moest zijn, voor men aan de kerosine mocht beginnen.
Een vraagje: is kerosine zelf eigenlijk ook zo gevaarlijk, of enkel de afgestoten dampen?
BDJ
het zijn enkel de dampen, kerosine zelf brandt (bijna) niet. Maar veel doet dat er niet toe want bij het minste contact met de lucht verdampt het zootje en krijg je dus die dampen

(die trouwnes ontploffen en neit opbranden)
Re: Crash 747 cargo / Kalita Air (USA) / Brussel (Zaventem) / 25
Geplaatst: 10 jul 2009, 12:35
door Adler
Het
eindrapport over het ongeval is klaar.
Er was een torenvalk in een van de motoren gevlogen, maar het ongeval werd veroorzaakt doordat de piloten toch niet zijn opgestegen na V1.