vossloh type G2000
Re: vossloh type G2000
Jeroen het is te hopen voor hun dat ze NL spreken. Doch moet ik er u geen tekening bij maken dat als je in het FR begint in Vlaanderen dat vele (net iets te) spontaan overschakelen naar het ....
Maar hoe zit het in de praktijk? En wat met de Luikse TB's van de NMBS die naar Maastricht bollen? Is die situatie nu al verbeterd?
de meeste luikse tb's lukt het wel kleine zinnen NL te spreken, maar lange gespreken over uw hobby ga je toch best in het frans blijven doen vrees ik 

Die SNCF bestuurders zijn van depot Lille en hebben wel degelijk Nederlandse les gekregen. En uit eigen ervaring weet ik dat ze dat niet slecht spreken. Heel wat anders dan de Britse bet die met hun Eurostar naar Brussel komen want die kunnen geen twee woorden Frans of Nederlands...
En dan al die hollanders maar klagen over de franstaligen die geen andere taal willen spreken!gysev schreef:Die SNCF bestuurders zijn van depot Lille en hebben wel degelijk Nederlandse les gekregen. En uit eigen ervaring weet ik dat ze dat niet slecht spreken. Heel wat anders dan de Britse bet die met hun Eurostar naar Brussel komen want die kunnen geen twee woorden Frans of Nederlands...

Re: vossloh type 56
Ho even. De Venissieux-shuttles uit Rotterdam rijden al sinds maart niet meer. Sindsdien hebben de locomotieven niets gedaan, totdat enkele weken geleden een nieuw vervoer Vlissingen Sloe (NL) - Antwerpen en verder is opgestart. G2000 3BB met lichtgroene cabines zijn van ATC (leasebedrijf) en dus niet per sé de SNCF Fret-loccen. Los daarvan: de inzet van de G2000'en voor de ertstrein, is dat een dagelijkse rit?Bert schreef:Die groene G2000 locomotieven zijn die locs die FRET gebruikte voor de Lyon-treinMiljaarde schreef:Ik ben op zoek naar foto's van dit nieuwe type diesselloc dat de nmbs heeft besteld. (groene livrei denk ik)
Volgens laatste info is het nu een ERS lok die de "kolen"trein trekt uit Born naar Ronet...Luc schreef:Ho even. De Venissieux-shuttles uit Rotterdam rijden al sinds maart niet meer. Sindsdien hebben de locomotieven niets gedaan, totdat enkele weken geleden een nieuw vervoer Vlissingen Sloe (NL) - Antwerpen en verder is opgestart. G2000 3BB met lichtgroene cabines zijn van ATC (leasebedrijf) en dus niet per sé de SNCF Fret-loccen. Los daarvan: de inzet van de G2000'en voor de ertstrein, is dat een dagelijkse rit?Bert schreef:Die groene G2000 locomotieven zijn die locs die FRET gebruikte voor de Lyon-treinMiljaarde schreef:Ik ben op zoek naar foto's van dit nieuwe type diesselloc dat de nmbs heeft besteld. (groene livrei denk ik)
Alhoewel woensdag is ERS toch gepland om nog eens Zeebrugge...Roosendaal te "leren" ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat is de ERSR 6602 inderdaad, alleen de eerste keer werd met SNCF Fret G2000 gereden.dentheo schreef:Volgens laatste info is het nu een ERS lok die de "kolen"trein trekt uit Born naar Ronet...
Ik doel dan ook op de 32700 die met de blauwe G2000 zou rijden - de NMBS-trein dus. Welke inzet hebben die machines?