Pagina 2 van 2

Re: vossloh type G2000

Geplaatst: 03 jul 2008, 09:16
door Steven
Jeroen het is te hopen voor hun dat ze NL spreken. Doch moet ik er u geen tekening bij maken dat als je in het FR begint in Vlaanderen dat vele (net iets te) spontaan overschakelen naar het ....

Re: vossloh type G2000

Geplaatst: 03 jul 2008, 19:15
door Asterix
Maar hoe zit het in de praktijk? En wat met de Luikse TB's van de NMBS die naar Maastricht bollen? Is die situatie nu al verbeterd?

Re: vossloh type G2000

Geplaatst: 03 jul 2008, 22:07
door Steven
de meeste luikse tb's lukt het wel kleine zinnen NL te spreken, maar lange gespreken over uw hobby ga je toch best in het frans blijven doen vrees ik :-)

Re: vossloh type G2000

Geplaatst: 04 jul 2008, 14:01
door gysev
Die SNCF bestuurders zijn van depot Lille en hebben wel degelijk Nederlandse les gekregen. En uit eigen ervaring weet ik dat ze dat niet slecht spreken. Heel wat anders dan de Britse bet die met hun Eurostar naar Brussel komen want die kunnen geen twee woorden Frans of Nederlands...

Re: vossloh type G2000

Geplaatst: 04 jul 2008, 20:52
door Accelerat
gysev schreef:Die SNCF bestuurders zijn van depot Lille en hebben wel degelijk Nederlandse les gekregen. En uit eigen ervaring weet ik dat ze dat niet slecht spreken. Heel wat anders dan de Britse bet die met hun Eurostar naar Brussel komen want die kunnen geen twee woorden Frans of Nederlands...
En dan al die hollanders maar klagen over de franstaligen die geen andere taal willen spreken! :roll:

Re: vossloh type 56

Geplaatst: 12 jul 2008, 01:19
door Luc
Bert schreef:
Miljaarde schreef:Ik ben op zoek naar foto's van dit nieuwe type diesselloc dat de nmbs heeft besteld. (groene livrei denk ik)
Die groene G2000 locomotieven zijn die locs die FRET gebruikte voor de Lyon-trein
Ho even. De Venissieux-shuttles uit Rotterdam rijden al sinds maart niet meer. Sindsdien hebben de locomotieven niets gedaan, totdat enkele weken geleden een nieuw vervoer Vlissingen Sloe (NL) - Antwerpen en verder is opgestart. G2000 3BB met lichtgroene cabines zijn van ATC (leasebedrijf) en dus niet per sé de SNCF Fret-loccen. Los daarvan: de inzet van de G2000'en voor de ertstrein, is dat een dagelijkse rit?

Re: vossloh type 56

Geplaatst: 12 jul 2008, 23:31
door dentheo
Luc schreef:
Bert schreef:
Miljaarde schreef:Ik ben op zoek naar foto's van dit nieuwe type diesselloc dat de nmbs heeft besteld. (groene livrei denk ik)
Die groene G2000 locomotieven zijn die locs die FRET gebruikte voor de Lyon-trein
Ho even. De Venissieux-shuttles uit Rotterdam rijden al sinds maart niet meer. Sindsdien hebben de locomotieven niets gedaan, totdat enkele weken geleden een nieuw vervoer Vlissingen Sloe (NL) - Antwerpen en verder is opgestart. G2000 3BB met lichtgroene cabines zijn van ATC (leasebedrijf) en dus niet per sé de SNCF Fret-loccen. Los daarvan: de inzet van de G2000'en voor de ertstrein, is dat een dagelijkse rit?
Volgens laatste info is het nu een ERS lok die de "kolen"trein trekt uit Born naar Ronet...

Alhoewel woensdag is ERS toch gepland om nog eens Zeebrugge...Roosendaal te "leren" ???

Re: vossloh type 56

Geplaatst: 13 jul 2008, 15:28
door Luc
dentheo schreef:Volgens laatste info is het nu een ERS lok die de "kolen"trein trekt uit Born naar Ronet...
Dat is de ERSR 6602 inderdaad, alleen de eerste keer werd met SNCF Fret G2000 gereden.

Ik doel dan ook op de 32700 die met de blauwe G2000 zou rijden - de NMBS-trein dus. Welke inzet hebben die machines?