Pagina 2 van 4

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 01 jun 2008, 16:02
door Joris
Hallo,
De NMBS stond inderdaad 2 jaar langs de zijlijn, maar de prestatie van de Bergland in (2003-)2004 is echt niet om jaloers op te zijn! Ondanks dat TTC zei dat de trein vanaf december zou rijden, reed de eerste Berland pas op 30 januari... Naar wat ik hoorde zou die trein dan ook het hele seizoen leeg gereden hebben.
Pas vanaf het 2de jaar, reden ze met NMBS wagens, passagiers, en vanaf december.
Het is pas toen vinck vervangen werd door Mr. Descheemaeker dat die zich de vraag stelde waarom de NMBS geen ski-trein inlegde. Treski was geboren.
Hoedanook blijft de NMBS sinds 2003 allergisch aan Nachttreinen, voorbeelden zijn het buitenwerken van: de EN Donauwalzer, de EN Jan Kiepura, de CNL Andromeda en CNL Perseus en nu ook de Bergland Expres, evenals het dwarsbomen van de autotreinen van TTC (al zat daar ook een probleem in Frankrijk en Italië dacht ik...).
Volgens SpoorwegJournaal is de toekomst van Treski inderdaad ook onzeker...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 01 jun 2008, 17:06
door msts.be
260689 schreef:vind ik ook want via venlo kunde ni zomaar naar aken rijden
Gaat wel, maar is weer een super-lange omweg... Men rijdt dan via Venlo-Kaldenkirchen-Viersen-Mönchengladbach-Rheydt-Aachen verder via Düren-Köln-Bonn-Koblenz-Frankfurt-Nürnberg-München en zo naar Oostenrijk..

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 02 jun 2008, 17:25
door Terminus
Joris schreef: Hoedanook blijft de NMBS sinds 2003 allergisch aan Nachttreinen, voorbeelden zijn het buitenwerken van: de EN Donauwalzer, de EN Jan Kiepura, de CNL Andromeda en CNL Perseus en nu ook de Bergland Expres, evenals het dwarsbomen van de autotreinen van TTC (al zat daar ook een probleem in Frankrijk en Italië dacht ik...).
Volgens SpoorwegJournaal is de toekomst van Treski inderdaad ook onzeker...
Ik ga er toch nog steeds vanuit dat CityNightLine de komende jaren zal proberen minstens een verbinding met België te behouden... Ik denk dat ze dat wel belangrijk vinden. Ideaal zou natuurlijk zijn mocht de CNL die Amsterdam verbindt met Wenen en Milaan (en dat vanaf december 2008 niet langer zal doen, wordt Dortmund) naar België zou komen. Blijven dromen...

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 02 jun 2008, 18:09
door Joris
Hallo,
Terminus schreef:
Joris schreef: Hoedanook blijft de NMBS sinds 2003 allergisch aan Nachttreinen, voorbeelden zijn het buitenwerken van: de EN Donauwalzer, de EN Jan Kiepura, de CNL Andromeda en CNL Perseus en nu ook de Bergland Expres, evenals het dwarsbomen van de autotreinen van TTC (al zat daar ook een probleem in Frankrijk en Italië dacht ik...).
Volgens SpoorwegJournaal is de toekomst van Treski inderdaad ook onzeker...
Ik ga er toch nog steeds vanuit dat CityNightLine de komende jaren zal proberen minstens een verbinding met België te behouden... Ik denk dat ze dat wel belangrijk vinden. Ideaal zou natuurlijk zijn mocht de CNL die Amsterdam verbindt met Wenen en Milaan (en dat vanaf december 2008 niet langer zal doen, wordt Dortmund) naar België zou komen. Blijven dromen...
Dat had ik ook al gedacht, alleen... Ik vrees dat België daar ook te duur voor zal zijn... Misschien na 2009 als de INT markt vrij is, en de BR 189 in België mag rondrijden...
Groeten,
Joris De Mol

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 02 jun 2008, 21:23
door Trainspotterke
Joris schreef:Hallo,
De NMBS stond inderdaad 2 jaar langs de zijlijn, maar de prestatie van de Bergland in (2003-)2004 is echt niet om jaloers op te zijn! Ondanks dat TTC zei dat de trein vanaf december zou rijden, reed de eerste Berland pas op 30 januari... Naar wat ik hoorde zou die trein dan ook het hele seizoen leeg gereden hebben.
Pas vanaf het 2de jaar, reden ze met NMBS wagens, passagiers, en vanaf december.
Het is pas toen vinck vervangen werd door Mr. Descheemaeker dat die zich de vraag stelde waarom de NMBS geen ski-trein inlegde. Treski was geboren.
Hoedanook blijft de NMBS sinds 2003 allergisch aan Nachttreinen, voorbeelden zijn het buitenwerken van: de EN Donauwalzer, de EN Jan Kiepura, de CNL Andromeda en CNL Perseus en nu ook de Bergland Expres, evenals het dwarsbomen van de autotreinen van TTC (al zat daar ook een probleem in Frankrijk en Italië dacht ik...).
Volgens SpoorwegJournaal is de toekomst van Treski inderdaad ook onzeker...
Groeten,
Joris De Mol
Dat ligt niet aan de NMBS, maar aan Infrabel die te veel vraagt voor haar rijpaden.

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 02 jun 2008, 21:26
door Portbou
Hallo,
Ik ga er toch nog steeds vanuit dat CityNightLine de komende jaren zal proberen minstens een verbinding met België te behouden... Ik denk dat ze dat wel belangrijk vinden. Ideaal zou natuurlijk zijn mocht de CNL die Amsterdam verbindt met Wenen en Milaan (en dat vanaf december 2008 niet langer zal doen, wordt Dortmund) naar België zou komen. Blijven dromen...
Daar geloof ik niets van... NMBS heeft teveel belang bij het vullen van Thalys, ze zullen alles uit de kast halen om het CNL moeilijk te maken...

Goedenavond.

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 02 jun 2008, 21:37
door Steven
tja maar thalys geeft geen rechtstreeks verbinding naar de steden die cnl wel doet zoals berlijn en hamburg om over de rest maar te zwijgen!!

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 02 jun 2008, 21:42
door Trainspotterke
Misschien er eens aan denken om een nieuwe ICE-verbinding te leggen...? :)

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 02 jun 2008, 21:47
door Steven
Trainspotterke schreef:Misschien er eens aan denken om een nieuwe ICE-verbinding te leggen...? :)
daar gaan ze ook proberen een stokje voor te steken volgens mij, denk dat ze het nu al niet leuk vinden dat die drie naar frankfurt er zijn

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 02 jun 2008, 22:01
door Joris
Hallo,
Trainspotterke schreef:
Joris schreef:Hallo,
De NMBS stond inderdaad 2 jaar langs de zijlijn, maar de prestatie van de Bergland in (2003-)2004 is echt niet om jaloers op te zijn! Ondanks dat TTC zei dat de trein vanaf december zou rijden, reed de eerste Berland pas op 30 januari... Naar wat ik hoorde zou die trein dan ook het hele seizoen leeg gereden hebben.
Pas vanaf het 2de jaar, reden ze met NMBS wagens, passagiers, en vanaf december.
Het is pas toen vinck vervangen werd door Mr. Descheemaeker dat die zich de vraag stelde waarom de NMBS geen ski-trein inlegde. Treski was geboren.
Hoedanook blijft de NMBS sinds 2003 allergisch aan Nachttreinen, voorbeelden zijn het buitenwerken van: de EN Donauwalzer, de EN Jan Kiepura, de CNL Andromeda en CNL Perseus en nu ook de Bergland Expres, evenals het dwarsbomen van de autotreinen van TTC (al zat daar ook een probleem in Frankrijk en Italië dacht ik...).
Volgens SpoorwegJournaal is de toekomst van Treski inderdaad ook onzeker...
Groeten,
Joris De Mol
Dat ligt niet aan de NMBS, maar aan Infrabel die te veel vraagt voor haar rijpaden.
Niet enkel Infrabel; ook de NMBS: zij rekenen de loc, de TB, de TBG en de rangeerder aan. Want, ik denk niet dat Infrabel verschil maakt tussen een nachttreinrijpad verkopen of een dagtreinrijpad, het enige verschil is de gewenste prioriteit dacht ik. (In nederland hangen er bvb enkel Railionlocs voor de CNL treinen.)
Groeten,
Joris De Mol

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 03 jun 2008, 21:29
door Portbou
Hallo Steven,
Steven schreef:tja maar thalys geeft geen rechtstreeks verbinding naar de steden die cnl wel doet zoals berlijn en hamburg om over de rest maar te zwijgen!!
Je hebt me verkeerd begrepen denk ik...

Ik bedoelde eigenlijk dat de NMBS er meer belang bij heeft dat de CNL-reizigers per Thalys naar Köln reizen (waar ze dan kunnen overstappen op hun CNL)... dan dat deze reizigers hun CNL rechtstreeks vanuit Brussel nemen.

Goedenavond.

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 03 jun 2008, 21:30
door Steven
er is geen enkele thalys die een deftige aansluiting geeft op een cnl in mijn ogen. tenzij je een overstap van een paar uur aanvaardbaar zou vinden :(

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 03 jun 2008, 23:53
door rvdborgt
Joris schreef:
Trainspotterke schreef:
Joris schreef:Hoedanook blijft de NMBS sinds 2003 allergisch aan Nachttreinen, voorbeelden zijn het buitenwerken van: de EN Donauwalzer, de EN Jan Kiepura, de CNL Andromeda en CNL Perseus en nu ook de Bergland Expres, evenals het dwarsbomen van de autotreinen van TTC (al zat daar ook een probleem in Frankrijk en Italië dacht ik...).
Volgens SpoorwegJournaal is de toekomst van Treski inderdaad ook onzeker...
Dat ligt niet aan de NMBS, maar aan Infrabel die te veel vraagt voor haar rijpaden.
Niet enkel Infrabel; ook de NMBS: zij rekenen de loc, de TB, de TBG en de rangeerder aan. Want, ik denk niet dat Infrabel verschil maakt tussen een nachttreinrijpad verkopen of een dagtreinrijpad, het enige verschil is de gewenste prioriteit dacht ik. (In nederland hangen er bvb enkel Railionlocs voor de CNL treinen.)
Het is een combinatie van de NMBS en Infrabel.
De NMBS is vrij duur voor de geleverde diensten en Infrabel is over de laatste paar jaar vrij duur geworden, niet voor de paden, maar voor de stops in de stations. Een stop in een Belgisch station kost 5 tot 20 keer zoveel als in een Nederlands station. Die combinatie heeft de Jan Kiepura weggejaagd en daardoor zal nu ook de CNL verdwijnen. En het zou me niet verbazen als het verdwijnen van TTC er ook mee te maken heeft.

Groetjes,
Rian

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 04 jun 2008, 00:37
door msts.be
rvdborgt schreef:...niet voor de paden, maar voor de stops in de stations. Een stop in een Belgisch station kost 5 tot 20 keer zoveel als in een Nederlands station.
!? Wat is dat nu weer voor onzin ? Je betaalt toch alleen maar voor een rijpad, de TB en de TBG ? Ja OK, als je meer stops wenst ga je de paden van de andere treinen beïnvloeden, maar als men in andere landen er wel in slaagt een goede organisatie te realiseren dan moet je hier niet afkomen van "meer stops is meer betalen".. :roll:

Dit is weer zo'n superidiote maatregel die van mij per direct afgeschaft kan worden.. betalen voor de stops, alstublieft zeg... :?

Re: Bergland 2008 - 2009

Geplaatst: 06 jun 2008, 01:58
door Portbou
Hallo Steven,
Steven schreef:er is geen enkele thalys die een deftige aansluiting geeft op een cnl in mijn ogen. tenzij je een overstap van een paar uur aanvaardbaar zou vinden :(
Da's ook wel waar :-/