Hallo,
Ik weet niet wat het normale uur is, maar ik denk dat dat zal zijn doordat:
1) de trein moet stoppen in Leuven, en daar dus tijd verliest
2) de trein via l 36 moet rijden, en daar dur nog meer tijd verliest
Die extra tijd moet ergens vandaan gehaald worden!
Groeten,
Joris De Mol
Treinen reeks 4** Brussel<>Maastricht te Leuven!
Re: Treinen reeks 4** Brussel<>Maastricht te Leuven!
neen er is geen extra tijd nodig, die treinen rijden nu ook al via lijn 36 dus daar is der geen verandering.
Re: Treinen reeks 4** Brussel<>Maastricht te Leuven!
Hallo,
Ja, maar t.o.v. de ICo's via L2 hebben ze toch wel meer tijd nodig?
Wordt die tijd daar dan niet geconpenseerd?
Groeten,
Joris De Mol
Ja, maar t.o.v. de ICo's via L2 hebben ze toch wel meer tijd nodig?
Wordt die tijd daar dan niet geconpenseerd?
Groeten,
Joris De Mol
Re: Treinen reeks 4** Brussel<>Maastricht te Leuven!
die tijd hebben ze ruimschoot om langs L36 te rijden, ze hebben er zelfs reserve tijd (buffertijd) van ongeveer 5 minuten.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Treinen reeks 4** Brussel<>Maastricht te Leuven!
Kunnen ze een half uur eerder dan nie over lijn2?

Re: Treinen reeks 4** Brussel<>Maastricht te Leuven!
Nee, want Infrabel vindt het nodig om die tijd te reserveren voor werkzaamheden. Verder zit er in de rijtijd via L2 al vanaf de eerste planning een stop in Leuven ingecalculeerd, maar bepaalde mensen bij de NMBS willen die stop niet.treinbruno schreef:Kunnen ze een half uur eerder dan nie over lijn2?
Groetjes,
Rian
Re: Treinen reeks 4** Brussel<>Maastricht te Leuven!
zit het niet in de beheersovereenkomst dat bepaalde steden (Hasselt, Luik,...) minstens 1 rechtstreekse verbinding per dag, zonder tussenstops, met Brussel moeten hebben of zoiets?rvdborgt schreef:Verder zit er in de rijtijd via L2 al vanaf de eerste planning een stop in Leuven ingecalculeerd, maar bepaalde mensen bij de NMBS willen die stop niet.
Re: Treinen reeks 4** Brussel<>Maastricht te Leuven!
Volgens mij is dat een soort verworven recht van Luik.pietje schreef:zit het niet in de beheersovereenkomst dat bepaalde steden (Hasselt, Luik,...) minstens 1 rechtstreekse verbinding per dag, zonder tussenstops, met Brussel moeten hebben of zoiets?rvdborgt schreef:Verder zit er in de rijtijd via L2 al vanaf de eerste planning een stop in Leuven ingecalculeerd, maar bepaalde mensen bij de NMBS willen die stop niet.
Bestond al dertig jaar geleden, met extra eerste klas enz.
Wie kent de "geschiedenis" van die "speciaal"?
Ik heb er ooit over horen vertellen maar nooit iets gelezen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide