Pagina 2 van 2

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 18 jun 2008, 11:54
door dentheo
Steven schreef:een tijd lang niets is een groot woord, want de IC A en de ICE en Thalys blijven hun voorzien patroon gewoonweg volgen. zoveel ruimte krijgen ze daardoor niet vind ik.
toch is dat bekend in frankrijk , paar uur niets na de middag...
Is dat niet op Brussel Parijs ? enige uitzondering ?? Frankrijk specialist in de buurt ?

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 18 jun 2008, 11:59
door Steven
tussen brussel en parijs is inderdaad een gat van anderhalf uur niets. maar op de lijn 2 is het niet met hetzelfde patroon dat men dit doen, men heeft twe treinen in elke richting via de L36 een paar in de voormiddag en een paar op de middag.

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 18 jun 2008, 12:12
door dentheo
Steven schreef:tussen brussel en parijs is inderdaad een gat van anderhalf uur niets. maar op de lijn 2 is het niet met hetzelfde patroon dat men dit doen, men heeft twe treinen in elke richting via de L36 een paar in de voormiddag en een paar op de middag.
dus daar kunnen de groene mannetjes op één spoor werken ?

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 18 jun 2008, 12:23
door Steven
groene mannetjes? lol waarom zouden ze er moeten werken? de lijn is verdorie een hele nacht buiten dienst, tijd zat om te werken indien nodig, de lijn is nog niet zo lang in dienst dus naast wat smeerwerk van wissels zie ik niet in welk onderhoud die lijn al zo hard moet krijgen elke dag. de staat van bovenleiding en sporen doet men op andere manieren (meetwagen, elke ochtend de eerste trein aan 160 km/u)

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 18 jun 2008, 14:14
door Shrek
Steven schreef:groene mannetjes? lol waarom zouden ze er moeten werken? de lijn is verdorie een hele nacht buiten dienst, tijd zat om te werken indien nodig, de lijn is nog niet zo lang in dienst dus naast wat smeerwerk van wissels zie ik niet in welk onderhoud die lijn al zo hard moet krijgen elke dag. de staat van bovenleiding en sporen doet men op andere manieren (meetwagen, elke ochtend de eerste trein aan 160 km/u)
is het niet juist die meetwagen die in het pad van de IC-O rijdt? :P

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 18 jun 2008, 14:31
door Steven
Ik bedoel een meetrijtuig, die heeft al meegereden met de ic o van brussel naar maastricht. dat was nog toen er maar 8 rijtuigen waren, maar dat zal in tussentijd (zonder dat ik er van weet) nog wel meer gebeurd zijn. het meetrijtuig I11 dus.

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 18 jun 2008, 18:44
door Shrek
Steven schreef:Ik bedoel een meetrijtuig, die heeft al meegereden met de ic o van brussel naar maastricht. dat was nog toen er maar 8 rijtuigen waren, maar dat zal in tussentijd (zonder dat ik er van weet) nog wel meer gebeurd zijn. het meetrijtuig I11 dus.
ik heb die toch ook al tussen 2 62'ers op L2 weten rijden, en dat was steeds in de voormiddag :)

Re: wijziging dienstregeling

Geplaatst: 18 jun 2008, 18:55
door Steven
Shrek schreef:
Steven schreef:Ik bedoel een meetrijtuig, die heeft al meegereden met de ic o van brussel naar maastricht. dat was nog toen er maar 8 rijtuigen waren, maar dat zal in tussentijd (zonder dat ik er van weet) nog wel meer gebeurd zijn. het meetrijtuig I11 dus.
ik heb die toch ook al tussen 2 62'ers op L2 weten rijden, en dat was steeds in de voormiddag :)
daarvoor moeten ze het niet laten om andere treinen te laten rijden, voor een lijn van een kleine 60 km aan 120 km/u zou dat een half uur in beslag nemen. als die net na de IC O vertrekt in leuven zal die nooit echt een hinder vormen voor andere treinen of het moet zijn dat die testen aan nog lagere snelheid moeten gebeuren.