Pagina 2 van 2
Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 24 jun 2008, 13:38
door Bartjedj
HLE 2302 schreef:hoh
men vader is loket bediende en als ik savonds van school kom kijk ik wel eens, maar ik heb er wel een tijdje over gedaan om alles te kunnen begrijpen, want zit namelijk onlogisch in elkaar
kwou da de nmbs ook toegang gaf aan treinspotters
greetz 2302
Enkel aan treinspotters? Adler heeft gelijk, dat zou open moeten zijn voor alle treinreizigers.
BDJ
Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 24 jun 2008, 14:07
door Steven
Wover schreef:Artweb is de website waarop NMBS-werknemers kunnen aanloggen. Er staat bedrijfsinformatie en je kan er real time alle treinen opvolgen aan de hand van de treinnummers.
aanvulling
ARTweb is een online programma van infrabel, momenteel nog voor BIJNA iedereen toegankelijk maar dat verhaal ziet zijn einde naderen met grote snelheid. het is de bedoeling dat toepassingen van infrabel in de toekomst enkel door mensen van infrabel gebruikt kunnen worden. voor de NMBS komt er passengerweb in de plaats op basis van info die ze van infrabel gaan krijgen.
Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 24 jun 2008, 14:17
door Adler
Steven schreef:ARTweb is een online programma van infrabel, momenteel nog voor BIJNA iedereen toegankelijk
Ik veronderstel dat je bedoelt bijna iedereen die bij de NMBS-groep werkt

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 24 jun 2008, 14:28
door Steven
Adler schreef:Steven schreef:ARTweb is een online programma van infrabel, momenteel nog voor BIJNA iedereen toegankelijk
Ik veronderstel dat je bedoelt bijna iedereen die bij de NMBS-groep werkt

ja dus, dank u voor de aanvulling, een niet onbelangrijk detail namelijk

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 24 jun 2008, 19:29
door 260689
waarom allemaal zo ingewikkeld maken??
ik vind als er problemen zich voordoen dat dit in real time overal moet verschijnen.
daarmee bedoel ik mee in stations, site nmbs, krantenkiosken, andere openbare plaatsten dicht tegen het station, site's van de kranten en tv de media in het algemeen of zoals msn enzo.
als er zich vertragingen voordoen op een bepaalde lijn dat in de grote stations een kiosk of iets gelijkaardigs word ingericht waar mensen met informatie terecht kunnen het probleem weten, want ik denk dat dan de mensen meer begrip zal opbrengen als men weet wat er aan de hand is dan nix zeggen.
Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 24 jun 2008, 20:09
door 2012
Wover schreef:Een van de (meer dan) wekelijkse persoonsongevallen wellicht. Daar kan de NMBS weinig aan veranderen en bussen inleggen doen ze wellicht niet zo graag omdat ze de schade meestal toch op niemand kunnen verhalen...
T'is ni alleen het geld gedoe ... bel maar eens als NMBS naar de lijn op zondag en vraag daar een busdienst op te starten voor 1 à 2 uur ... Tegen da die mannen hun chauffeurs bijeen hebben om een vervangde busdienst in te leggen mag het spoor vrij gemaakt worden thv aanrijding. Praktisch zoiets snel uitwerken gaat niet he, de buschauffeurs zitten niet dag en nacht in hun bus om onmiddellijk uit te rijden als ze de poort open doen.
Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 24 jun 2008, 20:13
door 2012
Adler schreef:Ik lees hier enkele merkwaardige zaken:
De communicatie beperkte zich tot een "wij hebben geen informatie" en "we weten ook niet wanneer het opgelost gaat zijn".
ik was op het moment dat het gebeurde op artweb bezig en zag het erop komen, heb het blijven volgen, en der zijn zo'n 5 treinen afgeschaft
Op dat intranet zet men dus blijkbaar alle informatie die men bij andere spoorwegmaatschappijen, zoals de DB en de NS, op de officiële website kan vinden (actuele tijden, vertragingen, spoorwijzigingen, ongevallen, enz.)
Het is dus niet dat men bij de NMBS die informatie niet heeft, men is blijkbaar nog steeds van oordeel dat die dwaze 'klanten' (een woord dat nog altijd niet in het NMBS-woordenboek staat) daar allemaal geen zaken mee hebben en maar beter in het ongewisse kunnen gelaten worden over alles.
Op artweb staat alleen persoonsongeval, één of beide sporen versperd, meer staat er doorgaans ni, wanneer het gaat opgelost zijn weten ze inderdaad ni. Politie stelt da vast, licht parket in, soms komen die, soms ni, als zaak dan uiteindelijk vrijgegeven wordt mag brandweer boeltje opruimen en spoor is vrij, maar dan zit je al gauw 1 à 2, in uitzonderlijke gevallen 3u verder
Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 24 jun 2008, 20:16
door 2012
Fles schreef:Maar waar gaat het dan mis? Is het gewoon zo dat iedere spoorfiguur in zijn vrije tijd over alles op de hoogte kan zijn, terwijl andere spoorfiguren die aan het werk zijn, op dat moment de toegang tot de informatie onthouden wordt? Of staan ze gewoon keihard te liegen over dat ze niks weten? Beide opties klinken mij ongeveer even onwaarschijnlijk

Wat ze daar op zien is waar de treinen staan en met hoeveel retard ze rijden, het vrij maken van het spoor en wanneer da mag gebeuren is niet in nmbs handen, das wachten tot ... zie ook vorige post

Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 25 jun 2008, 02:14
door AM80
T'is ni alleen het geld gedoe ... bel maar eens als NMBS naar de lijn op zondag en vraag daar een busdienst op te starten voor 1 à 2 uur ... Tegen da die mannen hun chauffeurs bijeen hebben om een vervangde busdienst in te leggen mag het spoor vrij gemaakt worden thv aanrijding. Praktisch zoiets snel uitwerken gaat niet he, de buschauffeurs zitten niet dag en nacht in hun bus om onmiddellijk uit te rijden als ze de poort open doen.
Vandaar dat ik al langer dan vandaag pleit om zowel bij de TEC, als bij DE LIJN het systeem in te voeren zoals het bij de MIVB al tientallen jaren bestaat, namelijk de "indice vert" het positioneren van bussen op strategische plaatsen van het net die invallen bij panne of het toekennen van een verkorte rit wegens vertraging, of andere calamiteiten, deze bussen zouden perfect kunnen inspringen bij calamiteiten bij de NMBS.
Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 25 jun 2008, 10:18
door Steven
tja maar het net van de mivb niet vergelijken met dat van de lijn en zeker al niet met dat van de TEC. indeling frequentie en organisatie zijn compleet verschillend. zowel bij de lijn als tec heb je dan nog is het element pachtlijnen waardoor je nog meer partijen rond moet krijgen om dit in orde te krijgen. het idee is schoon op zich, maar vrees dat voor de uitvoering er van toch nog wat waters doorzwommen moeten worden
Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 25 jun 2008, 13:22
door Trainspotterke
Aan de kust staan er in Oostende en Knokke altijd trams klaar die als noodtram kunnen invallen. Of dit in De Panne ook zo is, dat weet ik niet.
Re: Treinen afgeschaft vanwege ongeval te Tubize
Geplaatst: 25 jun 2008, 17:16
door Bartjedj
Ja. In De Panne staan overdag altijd alle trams onder stroom en op druk.
BDJ