Pagina 2 van 2
Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen
Geplaatst: 29 jun 2008, 10:51
door Steven
allemaal goed en wel maar er toch effe bij vermelden dat al deze veiligheden en technische aspecten niet van toepassing zijn op klassiek binnenlandse treinen in belgie. enkel de 13 heeft een ingebouwde veiligheid indien de koolstofsleper te ver versleten zou zijn. dan komt hij automatisch naar beneden.
Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen
Geplaatst: 29 jun 2008, 12:52
door nighttrain
Steven schreef:allemaal goed en wel maar er toch effe bij vermelden dat al deze veiligheden en technische aspecten niet van toepassing zijn op klassiek binnenlandse treinen in belgie. enkel de 13 heeft een ingebouwde veiligheid indien de koolstofsleper te ver versleten zou zijn. dan komt hij automatisch naar beneden.
Het is niet omdat dit materieel niet of nog niet gebruikt wordt in Belgiƫ dat het niet mag of moet vermeld worden. Zoniet kan dit forum gesloten worden ,indien we enkel de Belgische technologie/evolutie gaan ten sprake brengen. En het is niet omdat de technologie nog niet voorhanden is dat men niet mag uitleggen welke de vooruitgang er is in de internationale spoorwereld.
Stilstaan is achteruit gaan in deze wereld.Zowel op sociaal en technologisch gebied.
Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen
Geplaatst: 29 jun 2008, 12:56
door Steven
beweer ik ook niet dat je ze niet mag vermelden, maar je verzwijgt wat momenteel voor 99% in belgie wel van toepassing is en dat had er op zijn minst mogen bij staan, zoniet zorg je er voor dat iemand die er totaal niets van kent gaan denken dat op alle treinen die systemen actief zijn. er zijn nu al zoveel mensen die denken dat alle treinen van computers zijn voorzien, dat alle treinen ten alle tijden overal kunnen stoppen. als je die nieuwe technologie dan gaat uitleggen moet je duidelijk maken waar die wel en waar niet actief is is kwestie van duidelijk te zijn voor iedereen, ook voor de complete leek die hier voor het eerst langs komt.
Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen
Geplaatst: 29 jun 2008, 14:07
door nighttrain
Steven schreef:beweer ik ook niet dat je ze niet mag vermelden, maar je verzwijgt wat momenteel voor 99% in belgie wel van toepassing is en dat had er op zijn minst mogen bij staan, zoniet zorg je er voor dat iemand die er totaal niets van kent gaan denken dat op alle treinen die systemen actief zijn. er zijn nu al zoveel mensen die denken dat alle treinen van computers zijn voorzien, dat alle treinen ten alle tijden overal kunnen stoppen. als je die nieuwe technologie dan gaat uitleggen moet je duidelijk maken waar die wel en waar niet actief is is kwestie van duidelijk te zijn voor iedereen, ook voor de complete leek die hier voor het eerst langs komt.
Beste jongen ,
Ik verzwijg helemaal niets ! Ik vermeld zoals aangegeven in mijn uitleg de waarden van een rame TGV/duplex of niet, met een panto CX van Faivley.
Of de technologie wel of niet voorhanden is in Belgiƫ , de principes om een perfekte stroomkaptatie te krijgen zijn onveranderd en nog steeds up to date.En deze kunnen dus aan een leek ,zoals jij en anderen, deskundig uitgelegd worden,gestaafd door de nodige technische backround en ervaring.
want in feite weerleg je niets van mijn aangebrachte technische informatie,dus die zal wel korrekt zijn en ik hoop dat de andere lezers er iets van op steken ook al is die techniek niet voorhanden op uwen "rond de kerktoren spoorweg".
Dus "back on topic" zou ik zeggen.
Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen
Geplaatst: 29 jun 2008, 17:15
door Bordensteker
Nu je het zegt: het topic van mijn vraag was de reden voor de grotere hoogte van de bovenleiding boven sommige grote emplacementen.
Ik begrijp (onder dankzegging voor de geboden inzichten) dat de vraag wat onhandig gesteld was en dat ik in dit geval had moeten vragen waarom de bovenleiding op de volle baan en boven de meeste andere emplacementen juist
lager hangt dan in Brussel Zuid!

Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen
Geplaatst: 30 jun 2008, 00:16
door Bartjedj
Aan jouw vraag was niets mis. Het probleem zat elders...
BDJ