Waakinrichtingspedalen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
e49memling

Bericht door e49memling »

Shrek schreef:dat lijkt me dan echt iets om uw boekentas op te zetten? :P
Die was zo gemonteerd dat het niet kon, trouwens het zou een serieus zware moeten geweest zijn, je moest er echt heel hard op drukken
Concurrent

Bericht door Concurrent »

En als pedaal vertikt te werken val je stil!!!Pas nog aan de hand gehad , en moest weer lukken dat we net berg op aan het fahren waren...Bleek dus gewoon systeem error te zijn in de plc die het aanstuurt :?

Dodemanspedaal van de class66 is ook gewoon indrukken tijdens het rijden en om de 30 seconden brand er een lampje en dan moet je de pedaal ne keer lossen en terug indrukken!Als het lampje wat lang brand krijg je zoemertje te horen!Ook al ondervonden als ze een dodemanspedaal , dus het klikmechanisme vervangen , en het het zit niet goed in mekaar , dat je dus kan rijden zonder de dodeman in te drukken,maar als je dan het lampje en de zoemer krijgt moet je serieus hard stampen wil je dat de pedaal omhoogkomt...Aftelling is ook weer een schone kunst!
TBbart

Bericht door TBbart »

of als een pedaal na jaren dienst plots enkele standen meer krijgt :D de 2224 vb. ... das ambetand iedere keer slecht contact en na waakinrichting terug de juiste positie vinden :lol:
Concurrent

Infrabel weer he...

Ondertussen al 14 dagen dat net voorbij Tongeren richting Motnzen , een krokodil een inpuls geeft , terwijl deze geen inpuls moet geven...Als je op tegenspoor zit als je richting Tongeren rijd , dan krijg je een snelheidsbeperking , en dan zou die krok moeten werken , maar op normaalspoor dus niet.En toch werkt ze!Maar denkte da ze da nu al eens gaan heen kijken zijn :P Vaderke staat weer he :roll:
paljas

Bericht door paljas »

Concurrent schreef:Infrabel weer he...

Ondertussen al 14 dagen dat net voorbij Tongeren richting Motnzen , een krokodil een inpuls geeft , terwijl deze geen inpuls moet geven...Als je op tegenspoor zit als je richting Tongeren rijd , dan krijg je een snelheidsbeperking , en dan zou die krok moeten werken , maar op normaalspoor dus niet.En toch werkt ze!Maar denkte da ze da nu al eens gaan heen kijken zijn :P Vaderke staat weer he :roll:
NMBS heeft nu eenmaal ook meer te doen dan enkele treintjes te laten rijden zoals DLC...
Steven

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:Infrabel weer he...

das deels de taak van de bestuurders, als infrabel door de juiste documenten niet op de hoogte gebracht word dan kan ze niets weten he.
als bestuurder bij de nmbs vul je een M361 in oftewel bulletin krokodil genaamd, volgens mij moet een bestuurder van dlc of R4C die ook hebben wegens eigen aan het net van infrabel
Concurrent

Die hebben we inderdaad en dat formulier is al 14 dagen ingevuld en echt resultaat zie ik niet,want ze geeft nog steeds een inpuls :P Misschien ergens een communicatiefout ik weet het niet, ik heb samen met de machinist toch duidelijk de seinpaalnummers genoteerd waartussen de krok lag dus , beter kan je het moeilijk omschrijven op dat punt...
Steven

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:Die hebben we inderdaad en dat formulier is al 14 dagen ingevuld en echt resultaat zie ik niet,want ze geeft nog steeds een inpuls :P Misschien ergens een communicatiefout ik weet het niet, ik heb samen met de machinist toch duidelijk de seinpaalnummers genoteerd waartussen de krok lag dus , beter kan je het moeilijk omschrijven op dat punt...
er moeten er voor hetzelfde probleem al minstens 3 per etmaal binnenkomen voor er gevolg aan gegeven word dus bij deze kan je al raden hoeveel collega's het dan doen he da papier invullen
Concurrent

Ik moet het gaan geloven , vandaag had ik weer bijna prijs van die plotse inpuls op de memor....Er passeren daar zoveel treinen , maar dus niemand eheft er blijkbaar last van ...
Steven

Bericht door Steven »

Concurrent schreef:Ik moet het gaan geloven , vandaag had ik weer bijna prijs van die plotse inpuls op de memor....Er passeren daar zoveel treinen , maar dus niemand eheft er blijkbaar last van ...
er zijn er veel die denken, och de volgende doe da wel, natuurlijk kan die op zijn beurt hetzelfde denken, .... enz dus in realiteit doet er dan niemand iets he, de easy way, steek het op die da na u komt
Concurrent

@Paljas

Uw antwoord slaat ook weer alles precies!!Mag ik er U aan herinneren dat op die plek , 80% dagelijks meer treinen van de NMBS passeren dan van DLC!!!Dus snap niet waar je met dat antwoord heen wil!

@Steven
Dan zullen we daar maandag eens wat aan doen!
TBbart

Bericht door TBbart »

tis niet alleen daar hoor op veel plaatsen valt de fuit, bel ... af als je over een krokodil rijd die geen signaal moet geven doordat het voor de andere richting bedoeld is... maar ik denk dat vb, HLE 13 dat niet heeft omdat die waarschijnlijk het signaal filtert en als het te klein is dat die dat dan verwerpt :wink: zou dat kunnen ?
Steven

Bericht door Steven »

een 13 kan daar evengoed last van hebben als een andere loc, als een krokodil een impuls geeft wanneer deze het eigenlijk niet moet doen blijft dat een impuls gelijk een andere hoor voor die loc.
bij een krokodil werkt werkt men enkel met een pos. of neg. signaal das het enige onderscheid dat men er in kan maken, de rijrichting waarin dat signaal opgepikt wordt is dan niet van belang
Wover

Bericht door Wover »

nu snap ik waarom een rood sein geen impuls geeft, want als ge op normaalspoor rijdt zijn de tegenspoorseinen rood, maar die mogen geen inpuls geven e :)
TBbart

Bericht door TBbart »

Steven schreef:een 13 kan daar evengoed last van hebben als een andere loc, als een krokodil een impuls geeft wanneer deze het eigenlijk niet moet doen blijft dat een impuls gelijk een andere hoor voor die loc.
bij een krokodil werkt werkt men enkel met een pos. of neg. signaal das het enige onderscheid dat men er in kan maken, de rijrichting waarin dat signaal opgepikt wordt is dan niet van belang
Hazo, had al een eigen theorietje ontwikkeld, dat het misschien men een diode zou werken en dat die dan in een richting zou sperren, zodat er geen signaal door kan :D
Plaats reactie