Pagina 2 van 3
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 28 aug 2008, 11:43
door fitnessboy
type 55 hebben ook geen indussie
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 28 aug 2008, 12:49
door Mark7758
Alle 5 de 55ers die ooit ATB en PZB hebben gehad. Hadden dus Indusie. PZB is de verzamelnaam voor de indusie apparatuur. Het getal erna PZB 90 geeft aan welke versie er in zit.
Kijk maar goed naar draaistellen van die 55 ers en je zag of ziet de indusie magneet.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 28 aug 2008, 13:40
door fitnessboy
straks om 16:00 moet ik een ritje doen naar aachen west met 55 volgens mij hebben ze het er vanacht niet ingebouwd

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 28 aug 2008, 15:18
door Mark7758
Alleen in die 5 loc's zat of zit indusie. Ik heb genoeg foto's met indusie erop.
PS. Mail eens PM welk standplaats je heb.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 28 aug 2008, 21:58
door Bibke
De INDUSI is al voor de ATB eruit gehaald.
De 55ers gaan maar tot Achen-West en tot daar mogen ze zonder INDUSI rijden.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 28 aug 2008, 22:43
door dentheo
Bibke schreef:De INDUSI is al voor de ATB eruit gehaald.
De 55ers gaan maar tot Achen-West en tot daar mogen ze zonder INDUSI rijden.
Zijn die ooit naar Gremberg geweest ? Anders heeft die Indusie nooit gediend....
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 29 aug 2008, 00:20
door fitnessboy
nee zijn toegelaten tot aachen west

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 29 aug 2008, 09:13
door fitnessboy
heb gisteren nog eens gevraagd aan een tos (instructeur )
die kwam ookuit de lucht gevallen over de middelste loc
die ging het eens navragen in brussel
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 29 aug 2008, 10:14
door Mark7758
Als je de loc betreedt staat er ergens een klein plaatje dat ze zijn toegelaten in D.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 29 aug 2008, 18:40
door Bibke
dentheo schreef:Bibke schreef:
De binnenste lok moet ook aangepast zijn. Groef in wiel.
Is dat nu een groef in het loopvlak van het wiel, of in de zijkant (discussie aan de bar in Meiningen...)?
In beide gevallen kunt ge zien hoever de wielband versleten is.....
Theo,
De groef zou zijdelinks op het wiel gemaakt zijn (30mm).
Ze zou goed opvallen. Ik heb een foto of tekening gevraagd om het juist te kunnen zien.
Bibke
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 29 aug 2008, 19:15
door dentheo
Bibke schreef:
De groef zou zijdelinks op het wiel gemaakt zijn (30mm).
Ze zou goed opvallen. Ik heb een foto of tekening gevraagd om het juist te kunnen zien.
Bibke
Ok dan denk ik dat ik ze ken, zit ook op sommige goederenwagens denk ik.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 29 aug 2008, 20:24
door fitnessboy
julie bedoelen toch niet de streep om te kijken of je wielband niet is verschoven bij goederen treinen ?
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 29 aug 2008, 20:45
door Mark7758
fitnessboy schreef:julie bedoelen toch niet de streep om te kijken of je wielband niet is verschoven bij goederen treinen ?
Nee.Het lijkt erop. Maar is echt iets anders.
Ik zou zeggen kijk eens zeer goed naar een 77er die wel en niet naar Duitsland mag.
Ik heb er niet even een foto van. Maar zodra ik er tijd voor heb zal ik eens kijken wat ik mijn archieven kan vinden of die "Streep".
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 29 aug 2008, 23:08
door dentheo
fitnessboy schreef:julie bedoelen toch niet de streep om te kijken of je wielband niet is verschoven bij goederen treinen ?
Nee, zou zijdelingse groef zijn in wielband zodat men eenvoudig kan zien hoever de wielband al afgesleten is.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 30 aug 2008, 09:29
door Bibke
De informatie die ik gekregen heb is dat een nieuw wiel een doormeter heeft van 1000 mm en een volledig afgesleten 930 mm.