Shrek schreef:dat vind ik juist niet
de ms75 ziet er echt afgeleefd uit, de breaks hebben meestal wel herstellingen in hun zetels, maar ze zijn nog goed
Ieder zijn mening, natuurlijk, maar telkens ik in een Break zit voelen die zo oud aan. Als je dat vergelijkt met een ongemoderiseerd klassiekske.
Hoelang moet dat gemoderniseerd materiaal? Nog meegaan, zoals als ervoor
noch de breaks of de varkensneuzen zijn in een een fatsoenlijketoestand. Van mij mogen ze beiden direct en tegelijkertijd moderniseren.
Wat het moderniseren van de varkens betref weet ik het volgende wat al zeker zal veranderen;
Stuurcabine zonder "ontsnappingsdeuren", plaatsing van de koplampen wordt aangepast ivm de zichtbaarheid die, nu, onvoldoende is.
bijkomende opstapbeugel in de pakwagen.
Wat betrefd de passagierskant zou het worden zoals de gemoderniseerde stelletjes.
Mechanik schreef:noch de breaks of de varkensneuzen zijn in een een fatsoenlijketoestand. Van mij mogen ze beiden direct en tegelijkertijd moderniseren.
Wat het moderniseren van de varkens betref weet ik het volgende wat al zeker zal veranderen;
Stuurcabine zonder "ontsnappingsdeuren", plaatsing van de koplampen wordt aangepast ivm de zichtbaarheid die, nu, onvoldoende is.
Wat betrefd de passagierskant zou het worden zoals de gemoderniseerde stelletjes.
Het is wel te hopen dat ze nog altijd diezelfde deuren hebben, die geven een geluid net als in de metro
Die aankondiging tot moderniseren is van december vorig jaar:
Het Volk schreef:NMBS stopt oude dubbeldekkers in nieuw kleedje
BRUSSEL - (Belga) Spoormaatschappij NMBS gaat zijn oude dubbeldekkers en een aantal andere treinstellen in een nieuw kleedje stoppen. Het gaat om een renovatieplan van meer dan 520 miljoen euro over acht jaar. Dat meldt de gratis krant de Zondag.
De 130 bordeaux dubbeldeksrijtuigen van het type M5 dateren uit 1986. Ze zijn totaal verouderd wat reizigerscomfort betreft, maar volgens de NMBS zijn ze technisch gezien nog heel degelijk en veilig om mee te rijden. De rijtuigen zullen in de werkplaatsen van de NMBS in Mechelen en Cuesmes grondig worden aangepakt. De reizigers krijgen individuele stoelen. Al het overige treinmeubilair wordt vernieuwd. Er komen nieuwe ramen en ook aan de buitenkant krijgen de treinstellen een volledig nieuwe look. (ful)
25/12/2005
Bron: klik.
Het ging over de M5, MS75 en MS 80. Wat er van aan is zal de toekomst moeten uitwijzen, er zijn al veel plannen de koelkast in gestoken.
Mechanik schreef:
Volgens de verdeler zou op het einde van dit jaar 1 vierledige worden gemoderniseerd. Dit op proef, als de proef voldoening geeft, gaan ze stelselmatig worden gemoderniseerd. Het interieur zal er niet uitzien zoals de gemoderniseerde klassieke stellen. De lilla kleur is vervangen door blauwe zitbanken. Wat erook gaat veranderen zijn de toiletten. Dit zullen dus chemische toiletten worden gelijk bij de ms96. Dit moeten ze vooral doen voor de Antwerpse Noord-Zuid verbinding. Er mogen enkel treinen door de N-Z verbinding die over afgesloten toiletten beschikken.
Ik vraag met dan wel af met welk materiaal ze de IR Essen-Jambes en de stopttrein Roosendaal-Antwerpen gaan doen. Tenzij ze die dienstregeling gewoon blijven behouden zoals ze nu is, langs Antwerpen-Oost.....
in het begin zullen het enkel de ic treinen zijn die door de tunnel gaan hoor
ic, thalys, maar de benelux zal in het begin nog zijn oude getrouwe weg volgen