Pagina 2 van 12

Geplaatst: 20 apr 2006, 21:16
door Jonathan
Shrek schreef:dat vind ik juist niet :!:
de ms75 ziet er echt afgeleefd uit, de breaks hebben meestal wel herstellingen in hun zetels, maar ze zijn nog goed :wink:
Ieder zijn mening, natuurlijk, maar telkens ik in een Break zit voelen die zo oud aan. Als je dat vergelijkt met een ongemoderiseerd klassiekske.
Hoelang moet dat gemoderniseerd materiaal? Nog meegaan, zoals als ervoor :?:

Geplaatst: 20 apr 2006, 22:16
door Mechanik
noch de breaks of de varkensneuzen zijn in een een fatsoenlijketoestand. Van mij mogen ze beiden direct en tegelijkertijd moderniseren.
Wat het moderniseren van de varkens betref weet ik het volgende wat al zeker zal veranderen;
Stuurcabine zonder "ontsnappingsdeuren", plaatsing van de koplampen wordt aangepast ivm de zichtbaarheid die, nu, onvoldoende is.
bijkomende opstapbeugel in de pakwagen.
Wat betrefd de passagierskant zou het worden zoals de gemoderniseerde stelletjes.

Geplaatst: 20 apr 2006, 22:22
door Jonathan
Mechanik schreef:noch de breaks of de varkensneuzen zijn in een een fatsoenlijketoestand. Van mij mogen ze beiden direct en tegelijkertijd moderniseren.
Wat het moderniseren van de varkens betref weet ik het volgende wat al zeker zal veranderen;
Stuurcabine zonder "ontsnappingsdeuren", plaatsing van de koplampen wordt aangepast ivm de zichtbaarheid die, nu, onvoldoende is.
bijkomende opstapbeugel in de pakwagen.
Wat betrefd de passagierskant zou het worden zoals de gemoderniseerde stelletjes.
Het is wel te hopen dat ze nog altijd diezelfde deuren hebben, die geven een geluid net als in de metro :D :D :D :!:

Geplaatst: 20 apr 2006, 22:28
door Pieter
Ik heb overlaatst ne varkensneus gezien die helemaal opnieuw geschilderd was en nieuwe binnenbekleding...

Onderhoud was gedaan ergens eind maart in Mechelen.

Geplaatst: 20 apr 2006, 22:36
door Shrek
Pieter schreef:Ik heb overlaatst ne varkensneus gezien die helemaal opnieuw geschilderd was en nieuwe binnenbekleding...

Onderhoud was gedaan ergens eind maart in Mechelen.
zouden ze dat bedoelen met modernisering? :?

Geplaatst: 20 apr 2006, 23:42
door Steven
neen das gewoon een voorziene revisie

Geplaatst: 21 apr 2006, 14:26
door Bart
Pieter schreef:Ik heb overlaatst ne varkensneus gezien die helemaal opnieuw geschilderd was en nieuwe binnenbekleding...

Onderhoud was gedaan ergens eind maart in Mechelen.
Klopt den 835.
Heb er gisteren nog mee gereden.

Geplaatst: 21 apr 2006, 14:31
door Slos
Die aankondiging tot moderniseren is van december vorig jaar:
Het Volk schreef:NMBS stopt oude dubbeldekkers in nieuw kleedje

BRUSSEL - (Belga) Spoormaatschappij NMBS gaat zijn oude dubbeldekkers en een aantal andere treinstellen in een nieuw kleedje stoppen. Het gaat om een renovatieplan van meer dan 520 miljoen euro over acht jaar. Dat meldt de gratis krant de Zondag.
De 130 bordeaux dubbeldeksrijtuigen van het type M5 dateren uit 1986. Ze zijn totaal verouderd wat reizigerscomfort betreft, maar volgens de NMBS zijn ze technisch gezien nog heel degelijk en veilig om mee te rijden. De rijtuigen zullen in de werkplaatsen van de NMBS in Mechelen en Cuesmes grondig worden aangepakt. De reizigers krijgen individuele stoelen. Al het overige treinmeubilair wordt vernieuwd. Er komen nieuwe ramen en ook aan de buitenkant krijgen de treinstellen een volledig nieuwe look. (ful)

25/12/2005
Bron: klik.
Het ging over de M5, MS75 en MS 80. Wat er van aan is zal de toekomst moeten uitwijzen, er zijn al veel plannen de koelkast in gestoken. :roll:

Geplaatst: 21 apr 2006, 14:36
door Bart
Mechanik schreef: Wat het moderniseren van de varkens betref weet ik het volgende wat al zeker zal veranderen;
Stuurcabine zonder "ontsnappingsdeuren", plaatsing van de koplampen wordt aangepast ivm de zichtbaarheid die, nu, onvoldoende is.
bijkomende opstapbeugel in de pakwagen.
Wat betrefd de passagierskant zou het worden zoals de gemoderniseerde stelletjes.
Volgens de verdeler zou op het einde van dit jaar 1 vierledige worden gemoderniseerd. Dit op proef, als de proef voldoening geeft, gaan ze stelselmatig worden gemoderniseerd. Het interieur zal er niet uitzien zoals de gemoderniseerde klassieke stellen. De lilla kleur is vervangen door blauwe zitbanken. Wat erook gaat veranderen zijn de toiletten. Dit zullen dus chemische toiletten worden gelijk bij de ms96. Dit moeten ze vooral doen voor de Antwerpse Noord-Zuid verbinding. Er mogen enkel treinen door de N-Z verbinding die over afgesloten toiletten beschikken.
Ik vraag met dan wel af met welk materiaal ze de IR Essen-Jambes en de stopttrein Roosendaal-Antwerpen gaan doen. Tenzij ze die dienstregeling gewoon blijven behouden zoals ze nu is, langs Antwerpen-Oost.....

Geplaatst: 21 apr 2006, 15:17
door bartolomew
die stoptrein kunnen ze best langs Oost houden. Essen-Dinant misschien met M5's ?

Geplaatst: 21 apr 2006, 15:33
door Steven
in het begin zullen het enkel de ic treinen zijn die door de tunnel gaan hoor
ic, thalys, maar de benelux zal in het begin nog zijn oude getrouwe weg volgen

Geplaatst: 21 apr 2006, 17:59
door Shrek
de benelux wordt dan toch met hst-stellen door de tunnel gereden? :roll:

Geplaatst: 21 apr 2006, 18:02
door Bert
Normaal wel, maar in het begin zal de 11 nog door de tunnel mogen omdat de hst-stellen niet op tijd klaar zullen zijn. :wink:

Geplaatst: 21 apr 2006, 18:19
door OO-MSS
Bart schreef:
Pieter schreef:Ik heb overlaatst ne varkensneus gezien die helemaal opnieuw geschilderd was en nieuwe binnenbekleding...

Onderhoud was gedaan ergens eind maart in Mechelen.
Klopt den 835.
Heb er gisteren nog mee gereden.
iemand foto's

Geplaatst: 21 apr 2006, 18:41
door Steven
Bert schreef:Normaal wel, maar in het begin zal de 11 nog door de tunnel mogen omdat de hst-stellen niet op tijd klaar zullen zijn. :wink:
ook al komt den tunnel in dienst toch zouden de beneluxen via berchem en oost naar nederland blijven rijden heb ik ergens gelezen