Re: 6296 in actie op locomotievenkerkhof Monceau
Geplaatst: 30 okt 2008, 16:50
Dit is de oude stelplaats van Monceau. Als ik mij niet vergis stap je best af in het station van Roux.Mechanik schreef:hoe geraak je daar?
Dit is de oude stelplaats van Monceau. Als ik mij niet vergis stap je best af in het station van Roux.Mechanik schreef:hoe geraak je daar?
Je kan zowel in Roux als in Marchienne-au-Pont afstappen,maar vanuit Roux is het wel dichterbij.Locomotief 5175 schreef:Ik denk dat men kan ook afstappen in Marchienne-Au-Pont. Die ligt ook niet zover van Monceau. Heb ik gelijk of niet ?
Anders wil ik ook naartoe !
Dank je voor het compliment! Jouw foto's van Ronet mogen er ook wezen hoor! Je moet inderdaad dringend eens gaan kijken,want het is er niet alleen heel mooi, er staat tot nu toe nog redelijk weinig graffiti,maar dat begint vlug te veranderen helaasJoris schreef:Hallo,
Schitterende platen!
Dat is blijkbaar het nieuwe Ronet... Herrinneren we ons daar de tijden dat het er vol stond met 51/59/62/... ers, waar de eerdere schilderingen beetje bij beetje zichtbaar werden...
De geschiedenis herhaalt zich... Weer iets dat ik dringent eens moet gaan bekijken....
Groeten,
Joris De Mol
Dankje voor deze verklaring! Nu weet ik eindelijk ook waarom de 6296 daar vorige keer stond te ronken...Bibke schreef:6244 is wel nog een actieve loc.
Infrabel parkeert zijn loc's daar ook op de twee sporen die nog boomvrij zijn.
BNX'en zijn niet alleen uurregelingen van speciale treinen he. Het kan ook zijn dat die werken aanduiden, maar dit doet niet ter zakeMechanik schreef:en dat mag ook met BNX'en gebeuren... nu worden die nog veel te veel achter gehouden onder het mom van "geheim" .... wat is er nu geheim aan een uurregeling van iets of wat speciale trein , we mogen enkel en alleen geen uurregelingen van nucleaire of miltaire transporten openbaar maken , al de rest..... dikke kwatsch
Kan je daar zomaar gaan kijken als "buitenstaander" of moet je allerhande NMBS legitimaties kunnen voorleggen om bij die locs te komen?Train grave yard schreef:Dank je voor het compliment! Jouw foto's van Ronet mogen er ook wezen hoor! Je moet inderdaad dringend eens gaan kijken,want het is er niet alleen heel mooi, er staat tot nu toe nog redelijk weinig graffiti,maar dat begint vlug te veranderen helaasJoris schreef:Hallo,
Schitterende platen!
Dat is blijkbaar het nieuwe Ronet... Herrinneren we ons daar de tijden dat het er vol stond met 51/59/62/... ers, waar de eerdere schilderingen beetje bij beetje zichtbaar werden...
De geschiedenis herhaalt zich... Weer iets dat ik dringent eens moet gaan bekijken....
Groeten,
Joris De MolDe 51'ers,62'ers,73'ers en 2 84'ers die er staan zijn wel nog niet zo verroest dat de vorige livrei zichtbaar wordt hoor!
Ah, ok, bedankt!Train grave yard schreef:In principe mag je er als buitenstaander,net zoals overal op NMBS-terrein niet komen. Maar het personeel is al gewoon dat mensen de afgestelde locs komen bekijken en zolang je je zelf maar slim gedraagt, dus op de paden buiten de vrijeruimteprofielen blijft maakt niemand er enig probleem van.