Pagina 2 van 3
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 30 okt 2008, 17:10
door overweg13
Robin schreef:Bibke schreef:Bartjedj schreef:M6 heeft een algemeen verbod voor alle lijnen die niet geëlektrificeerd zijn met 3kV=. Te lezen in de netverklaring van Infrabel.
Dus zowel 25kV~ als diesellijnen zijn verboden domein voor deze rijtuigen.
BDJ
Regels zijn er om aangepast te worden, hé.

vind ik ook wel, veel maakt het toch niet uit eigenlijk

Tenzij er technische belemmeringen zijn, natuurlijk, wat in dit geval meer dan waarschijnlijk is.
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 30 okt 2008, 18:06
door Steven
de reden is vrij eenvoudig volgens mij, er is geen enkel degelijke diesel ter beschikking die deze rijtuigen met een normale dienst kan slepen. Hierdoor zijn dus alle diensten met M6 verboden op deze lijnen. De blauwe 55-ers zouden niet volstaan. De elektrische installatie aanwezig op deze loks kan volgens mij onvoldoende vermogen leveren voor de energiezuipende M6-en (airco, luchtvering, grote deuren, extra verlichting). De elektrische installatie op deze locs is er gekomen in een periode dat airco nog niet algemeen was. Verder kan het zijn dat de bruggen en andere infra op de diesellijnen nog niet aangepast is om M6-en te laten rijden. Kortweg het lijstje met aanpassingen is lang genoeg.
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 31 okt 2008, 01:52
door Shrek
een stam M6 naar eeklo lijkt mij ook wel een beetje teveel van het goede. Een extra 41je zou wel moeten kunnen, maar die moeten ze natuurlijk wel willen vinden

Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 31 okt 2008, 20:29
door Bartjedj
Eéntje dat niet uitbrandt dan. Moeten ze eerst nog hun Hi-Tech rookmeldingssysteem inbouwen
BDJ
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 31 okt 2008, 23:27
door Tim
Weer typisch NMBS logica natuurlijk, voor de drukste trein op de verbinding Eeklo-Gent zet men maar 1 MW41 in, terwijl de rest van de dag grotendeels 2 MW's rijden (waar op bepaalde uren amper 15 man in zit...)
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 01 nov 2008, 21:24
door timothy_Vermeulen
als ze slim zijn

dan zouden ze toch rap die lijn moeten electrificieren, en dan kan dit probleem gewoon van de baan. Langere treinen: breaks, i rijtuigen.
of kan deze lijn niet een electrificatie ondergaan??
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 01 nov 2008, 21:26
door 260689
timothy_Vermeulen schreef:als ze slim zijn

dan zouden ze toch rap die lijn moeten electrificieren, en dan kan dit probleem gewoon van de baan. Langere treinen: breaks, i rijtuigen.
of kan deze lijn niet een electrificatie ondergaan??
muidespoorwegbrug!!!!!
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 01 nov 2008, 22:02
door ronny
Shrek schreef:een stam M6 naar eeklo lijkt mij ook wel een beetje teveel van het goede. Een extra 41je zou wel moeten kunnen, maar die moeten ze natuurlijk wel willen vinden

Een oplossing kan zijn om de verbinding Libramont-Bertrix-Arlon met ms96 te gaan rijden maar zoiets wordt normaal gezien slechts bij invoering van een nieuwe dienstregeling gedaan ... en dan moet je deze ms96 ook ergens gaan weghalen en vervangen door ...
De verbinding Dinant - Libramont heeft m.i. te weinig reizigers om ms96 in te zetten.
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 01 nov 2008, 22:16
door Accelerat
Moet je eerst wel AM96 op overschot hebben hè NMBS heeft zowat al hun am96 stellen in dienst.
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 02 nov 2008, 00:07
door Shrek
ik vrees dat elektrische tractie voor de reizigerstreinen rond bertrix pas voor 2012 zal zijn wanneer de 2de reeks Desiro's in dienst gaan komen

Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 02 nov 2008, 01:38
door Steven
timothy_Vermeulen schreef:als ze slim zijn

dan zouden ze toch rap die lijn moeten electrificieren, en dan kan dit probleem gewoon van de baan. Langere treinen: breaks, i rijtuigen.
of kan deze lijn niet een electrificatie ondergaan??
het rendement van die lijn ligt veel te laag om elektrificatie zomaar te verantwoorden.
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 02 nov 2008, 01:47
door 260689
Steven schreef:timothy_Vermeulen schreef:als ze slim zijn

dan zouden ze toch rap die lijn moeten electrificieren, en dan kan dit probleem gewoon van de baan. Langere treinen: breaks, i rijtuigen.
of kan deze lijn niet een electrificatie ondergaan??
het rendement van die lijn ligt veel te laag om elektrificatie zomaar te verantwoorden.
Zou ik niet direct zeggen. In de spits is het enorm druk en daar zit zeker rendement in. In de dal iets minder,maar in het weekend zou er een uur verbinding moeten zijn. En dit dan ook promoten om met de trein weg te gaan.
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 02 nov 2008, 01:54
door Steven
een lijn moet zeker al twee treinen per uur per richting over heel de dag hebben om de kostprijs van de elektrische installatie terug te winnen als er tijdens de daluren maar een treintje per richting is haal je dat er niet uit, het onderhoud is te kostelijk volgens het aantal treinen/passagiers, zo een bovenleiding verbruikt ook energie als er geen treinen rijden, aangezien er meer geen dan wel treinen rijden per uur gezien is dit dus niet echt rendabel te noemen.
Indien je elektriciteit wil gebruiken zal je dus meer treinen moeten hebben die er gebruik van maken, dus meer materieel en personeel. kortweg niet voor handen op dit moment en dus eigenlijk niet ter sprake, er zijn andere lijnen met meer klienteel die momenteel dringender zijn om te investeren. ik zou trouwens liever op die lijnen gewoon al een aanpassing zien van alle infrastructuur waar de reiziger rechtstreeks geniet van heeft zoals de hoogte van perrons, voldoende schuilplaatsen, liefst ook een verwarmde er bij. Dat zijn zaken die veel dringender zijn dan het elektrisch maken van L58
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 02 nov 2008, 11:07
door Dietrich
Op L122 rijdt er ook een uurdienst met in de spits versterkt met P-treinen. Deze lijn is ook dubbelsporig. Maar van elektrificatie nog nooit sprake geweest (voor zover ik weet). Dus ik zou voor L58 al zeker niet hopen.
Re: NMBS zoekt wagons
Geplaatst: 02 nov 2008, 11:15
door Steven
zelfs lijnen naar de panne verdienden niet echt een elektrificatie op basis van treinenfrequentie, er zit daar ook maar 1 trein per uur, per richting. Soms spelen er echter ook andere factoren mee zoals je dan merkt kan politiek een bepaalde rol spelen.