Hallo,
Ik zal met m'n fototoestel eens in de winkel langsgaan...
Poldevrek schreef:Over deze trein: rijdt deze alle dagen met een HLE22, of is dat uitzondelijk? Ik zie er af en toe eentje passeren aan Ledeberg, maar eerder zelden.
Dat is een P trein die van ergens richting Kortrijk ofzo komt, en eindigt in Gent-Sint-Pieters. (Daardoor dat ik ruim de tijd had voor wat expirimenten) Daarna zet men achteraan de trein een 77 en trekt men die achterruit (al hoorde ik er gisteren geen, maar ik heb al dagen gezien dat ze het zo deden). Daana rijdt de loc los richting Merelbeke. De trein is normaalgezien altijd met een 22.
Groeten,
Joris De Mol
Ik denk dat het P 7996 (De Panne-Gent-Sint-Pieters) is. Deze komt rond 8u24 toe in Gent, meestal op spoor 7.
Deze trein wordt niet altijd met een 22 gereden, maar ook soms met een 25 of 23.
Ben het niet zeker, maar de enige P-treinen die Gent-Sint-Pieters momenteel bedienen met een 22/23/25 zijn deze uit of naar De Panne. De rest is met 21,27,13 of 16.
Joris schreef:Hallo,
De trein bewoog helemaal niet. Ik heb, zoals Fles zei, gewoon tijdens dat de sluiter open aan m'n lens gedraait...
Je kan dat trouwens zien bij foto 3 en 5, daar zie je 2 keer het dak van hetzelfde perron .
En hoe verklaar je dat die daklijnen niet evenwijdig lopen?
De beeldverhoudingen liggen anders bij een ander brandpunt. Kijk maar eens naar de frontseinen, daar zie je goed de overgang tijdens het veranderen van brandpunt (inzoomen).
Ja er is ingezoomd maar de camera is ook bewogen. Als je enkel zoomt dan blijven de lijnen bij mijn weten evenwijdig wat hier niet het geval is. De daklijn van het perron alsook van de loc zijn niet evenwijdig maar meer horizontaal gekomen, wat er op duidt dat de camera naar links is bewogen (of vice versa aangezien ik niet goed kan uitmaken of er nu in- ofuitgezoomd is).
Hallo,
Misschien dat deze tekening wat verduidelijkt...
Volg de gele punten op de rechte richting het centrum...
De camera is misschien een beetje bewogen tijdens het uitzoomen, maar dat zal miniem zijn (als je kijkt, de lijnen van de voorlichten zijn geen perfecte rechten), maar dat is verwaarloosbaar denk ik.
Groeten,
Joris De Mol
Welja dat laatste bedoelde ik, de rest is al lang duidelijk hoor. Ik ken het principe van in- en uitzoomen wel. Het enige waar je moest naar kijken waren de daklijnen om op te merken dat hij inderdaad wat bewogen is.