Pagina 2 van 4
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 23 jan 2009, 21:35
door treinbruno
dat is al in de goede richting

hopelijk komt wat later ook de AVV naar daar met personentreinen
maarja: eerst zien, dan geloven

Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 27 jan 2009, 19:44
door Trainspotterke
En wat krijgen we van TSP te horen via Op de Baan?
Als alles vlot verloopt, zal Euregiobahn (het voorstadsnetwerk rond Aachen (D), nvdr.) vanaf juni 2009 de lijn Stolberg - Walheim - Raeren - Eupen uitbaten, zo schrijft Op de Baan. Zoals eerder al geweten, via onder meer de site van Wallorail, zijn er al een tijdje moderniseringswerken bezig tussen Raeren en de Duitse grens, maar geen kat dat wist waarom. Zou dit nu de officiële reden zijn? Wreemd, want op de officiële website van de Euregiobahn (
www.Euregiobahn.de) wordt er geen woord gerept over deze nieuwe verbinding. Zelfs op het netplan van de Euregiobahn in de toekomst staat er nergens een verbinding met Eupen vermeld. Verder weet Op de Baan nog te zeggen dat de verbinding eventueel door Trainsport zou kunnen gebruikt worden om ze 2 lokwissels te vermijden. Kunnen we van een onbetrouwbare bron spreken bij Op de Baan of wil men met een surprise-act uit de bus komen? Ook doen er geruchten de ronde dat het om een nieuwe toeristische operator zou gaan. Vele versie's vliegen ons dus de oren rond, maar voorlopig blijft het toch nog in het duister tasten...
Wordt hoogstwaarschijnlijk nog vervolgd.
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 27 jan 2009, 20:55
door Bibke
Trainspotterke schreef:En wat krijgen we van TSP te horen via Op de Baan?
Als alles vlot verloopt, zal Euregiobahn (het voorstadsnetwerk rond Aachen (D), nvdr.) vanaf juni 2009 de lijn Stolberg - Walheim - Raeren - Eupen uitbaten, zo schrijft Op de Baan. Zoals eerder al geweten, via onder meer de site van Wallorail, zijn er al een tijdje moderniseringswerken bezig tussen Raeren en de Duitse grens, maar geen kat dat wist waarom. Zou dit nu de officiële reden zijn? Wreemd, want op de officiële website van de Euregiobahn (
http://www.Euregiobahn.de) wordt er geen woord gerept over deze nieuwe verbinding. Zelfs op het netplan van de Euregiobahn in de toekomst staat er nergens een verbinding met Eupen vermeld. Verder weet Op de Baan nog te zeggen dat de verbinding eventueel door Trainsport zou kunnen gebruikt worden om ze 2 lokwissels te vermijden. Kunnen we van een onbetrouwbare bron spreken bij Op de Baan of wil men met een surprise-act uit de bus komen? Ook doen er geruchten de ronde dat het om een nieuwe toeristische operator zou gaan. Vele versie's vliegen ons dus de oren rond, maar voorlopig blijft het toch nog in het duister tasten...
Wordt hoogstwaarschijnlijk nog vervolgd.
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 27 jan 2009, 22:10
door FLV-FGSP
Op het gevaar af dat jullie mij een zaag gaan vinden herhaal ik mijn woorden: de reactivering van Stolberg - Raeren staat momenteel in geen enkel plan van Infrabel, het Aachener Verkehrsverbund of EVS (=eigenaar van de infra aan Duitse kant). Het bericht in Op de Baan is een kwakkel! Wat wel klopt is dat de Euregiobahn vanaf juni 2009 gaat doorrijden van Weilweiler naar Langerwehe.
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 27 jan 2009, 23:05
door Joris
Hallo,
FLV-FGSP schreef:Op het gevaar af dat jullie mij een zaag gaan vinden herhaal ik mijn woorden: de reactivering van Stolberg - Raeren staat momenteel in geen enkel plan van Infrabel, het Aachener Verkehrsverbund of EVS (=eigenaar van de infra aan Duitse kant). Het bericht in Op de Baan is een kwakkel! Wat wel klopt is dat de Euregiobahn vanaf juni 2009 gaat doorrijden van Weilweiler naar Langerwehe.
Er moet toch ergens een plan zijn voor iets? Er moet toch iemand die werken betalen?
Het enige is dat we gissen naar welk plan er is... En wanneer het zou moeten klaar zijn.
Als ze met die lijn niks vanplan zouden zijn, zouden ze die opbreken, en niet herstellen, of is het in België echt al zover gegaan?
Die museumvereniging lijkt me niet echt degene die zoiets kan betalen, die hebben overigens nog geen eigen materieel...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 28 jan 2009, 10:01
door dentheo
Joris schreef:Hallo,
FLV-FGSP schreef:Op het gevaar af dat jullie mij een zaag gaan vinden herhaal ik mijn woorden: de reactivering van Stolberg - Raeren staat momenteel in geen enkel plan van Infrabel, het Aachener Verkehrsverbund of EVS (=eigenaar van de infra aan Duitse kant). Het bericht in Op de Baan is een kwakkel! Wat wel klopt is dat de Euregiobahn vanaf juni 2009 gaat doorrijden van Weilweiler naar Langerwehe.
Er moet toch ergens een plan zijn voor iets? Er moet toch iemand die werken betalen?
Ik zou zeggen even vragen wie hen betaald en in wiens opdracht ze werken...
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 28 jan 2009, 15:43
door FLV-FGSP
De werken worden uitgevoerd door een Luxemburgse firma in opdracht van Infrabel.
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 29 jan 2009, 17:33
door Stevie Wonder
Voorlopig zullen we moeten wachten wat er uit de bus komt. Maar ik vermoed niet dat ze zulkse werken gaan uitvoeren niets. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 11 feb 2009, 17:28
door Joris
Hallo,
Gisteren zijn er 2 62'ers met een Balasttrein tot de grens gereden. Zie:
http://www.wallorail.be/actu/0209/10.htm
Groeten,
Joris De Mol
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 11 feb 2009, 17:43
door enrico8509
deze komt zo te zien terug in dienst maar wat gaat er nu eigenlijk gaan gebeuren?
Museum of elke dag verkeer voor reizigers?
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 11 feb 2009, 17:45
door rail s
enrico8509 schreef:deze komt zo te zien terug in dienst maar wat gaat er nu eigenlijk gaan gebeuren?
Museum of elke dag verkeer voor reizigers?
Als het een museum is/wordt, dan toch één met een ezel die geld schijt.
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 11 feb 2009, 21:37
door Andreas
Hallo iedereen,
ik was vandaag in Raeren en men vertelde me dat deze lijn terug in dienst zou worden genomen als omleiding, voor als er iets op lijn 24 zou gebeuren.
Er werd zelfs over elektrificatie gesproken.
Trainsport had wel interesse om de lijn te gaan gebruiken.
Ben erg benieuwd wat van dit verhaal allemaal klopt.
Met spoorse groeten,
Andreas
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 12 feb 2009, 01:23
door Stevie Wonder
Dat zou mooi zijn. Het is misschien zelfs mogelijk om zo het omlopen van locomotieven te Aachen-West te vermijden in de richting van Köln en verder. Teminste als het verhaal klopt natuurlijk.
Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 12 feb 2009, 01:46
door Shrek
ik denk dat je voor het antwoord gewoon de grens over moet. Als ze daar de lijn naar Aken opknappen zal het waarschijnlijk een euregiobahn worden, wordt de lijn naar stollberg hersteld dan is het voor goederentreintjes

Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?
Geplaatst: 12 feb 2009, 09:35
door dentheo
Stevie Wonder schreef:Dat zou mooi zijn. Het is misschien zelfs mogelijk om zo het omlopen van locomotieven te Aachen-West te vermijden in de richting van Köln en verder. Tenminste als het verhaal klopt natuurlijk.
Nu rijdt de B-Cargo toch ook over bestaande lijn naar Aachen en K-Gremberg...om kopmaken te vermijden ???
Lukt alleen in die richting gezien de hellingen....
Hoe zit het met de hellingen op de 49 ?