1ste klas tijdens de spits.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Re: 1ste klas tijdens de spits.

Bericht door Adler »

HLE 2302 schreef:dan moet de nmbs maar zorgen dat er genoeg 2e klasse plaatsjes zijn
Een van de redenen waarom iemand 50% meer betaald voor een ticket, is juist omdat je dan meer kans hebt om te kunnen zitten.
Ik denk dat dit voor velen ook de voornaamste reden is.
Als iedereen die geen plaats heeft in tweede klas nu in eerste klas gaat gaan zitten zonder bij te betalen, waarom moet ik dan nog 50% meer betalen voor diezelfde plaats ?
overweg13

Bericht door overweg13 »

't Is 54 %...in de meeste gevallen, toch.
Met vriendelijke groet

overweg13
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
HLE 2302 schreef:dan moet de nmbs maar zorgen dat er genoeg 2e klasse plaatsjes zijn
Ik vind dat men beter zou zeggen:
2de klasse: recht op een staanplaats, of een zitplaats indien beschikbaar.
1ste klasse: recht op een zitplaats in elke situatie
Er moet een deftig verschil zijn tussen eerste en 2de klasse, en dat de kans op een zitplaats 1 van die verschillen is vind ik maar goed ook.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik me ook graag neerzet in een gedeclasseerde eerste klas... Maar toch...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Joris schreef:Hallo,
Ik vind dat men beter zou zeggen:
2de klasse: recht op een staanplaats, of een zitplaats indien beschikbaar.
1ste klasse: recht op een zitplaats in elke situatie
Er moet een deftig verschil zijn tussen eerste en 2de klasse, en dat de kans op een zitplaats 1 van die verschillen is vind ik maar goed ook.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik me ook graag neerzet in een gedeclasseerde eerste klas... Maar toch...
Groeten,
Joris De Mol
ik heb al eens de ICa genomen in de spits met een 1e clase campuskaart...
in geen enkel van de 2 rijtuigen was er ook maar een plaatsje vrij :(
heb me toen maar in het telefooncelkotje op de grond gaan zetten hoor...
officiel kunt ge dan u geld terugkrijgen, maar zoek de conducteur maar eens als in de 2e classe heel de middegang geblokeerd is door reizigers

de treinen antwerpen-oostende zitten op zondag ook altijd overvol als het mooi weer is, omdat ik soms een paar weken na elkaar de kusttreinen neem weet ik ook wel dat er nooit controle is en als dat er zou zijn dat de conducteur toch niet doorkan doordat de 2e classe volledig geblokeerd is, dan durf ik me wel eens 1e classe te zetten, want als je toch in de 2e classe probeert te gaan zitten, mag je in aalter je door heel die gang wringen om uit de trein te geraken :evil:
Afbeelding
Plaats reactie