men zou het wel merken, ze zouden het niet meer doen, want ik ken niemand die graag uren zit te schrobben op een treintje ...Robin schreef:idd laat ze maar eens mee werken in de CWHLE 2302 schreef:en dat is zowat, als ze ze pakken, kunnen de ouders betalen, en doen zij lekker verder !Dietrich schreef:Tja de NMBS-Groep kan zelf geen straffen opleggen he, dat is de taak van de politiediensten en justitie. Volgens de wet komt het nu eenmaal meestal op de ouders terecht. Maar ik denk dat dat zelfs al niet veel gebeurt en de pakkans nog altijd klein is. (En trouwens ook dat de meesten toch wel meerderjarig zijn.)![]()
de enigste echt goedde manier is gewoon hen de taak op te leggen van alles wat ze besmeurd hebben + eventueel ander matrieel schoon te maken
en je zou het direct merken, ze zouden het niet meer doen, want daar kruipt heeeeel veel werk in om zoiets aftekuisen
greetz 2302
Graffiti werkgroep
Re: Graffiti werkgroep
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Graffiti werkgroep
Niet controleren, afsluiten, ge kunt er verdorie altijd en overal naar binnen, daar moet ge ni voor ik weet-niet-wat gestudeert hebben om aan de nmbs-top (flop) te zitten hoor, kijk maar naar dit voorbeeld nu.HLE 2302 schreef:de simpelste oplossing waar de hoge mensen der nmbs, infrabel en nmbs holding niet aan denken is, iets meer controleren, de spuiters vatten, en ze dan alles laten afkuisen wat ze hebben vuilgemaakt, en zelfs meer, en nog liefst met een tandenborstel !![]()
want een boete aan de ouders haalt niks uit, daar worden ze niet met gestraft ...
ze zelf laten werken, en het zal geen 2e keer gebeuren
maarja he ...
greetz 2302
Re: Graffiti werkgroep
En wat ga je dan doen met al het materieel dat vaak in de stations de nacht (of zelfs weekend) doorbrengt? OK je kan veel grote terreinen afsluiten maar hermetisch dicht is niet te doen. Kijk anders eens naar de NZV aan Kapellekerk waar de wanden (niet station zelf) beklad zijn, ook tussen Zuid en Vorst waar alle kleine cabines vol staan. Nochtans zijn die plaatsen niet meteen toegankelijk tenzij je een hele eind over of langs de sporen gaat.
Re: Graffiti werkgroep
een simpel voorbeeldje, die thalys die daar een aanrijding heeft gehad een tijdje geleden, wel die is een paar dagen opgesteld geweest te roosendaal, na één dagje stond er al grafitti op
greetz 2302

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Graffiti werkgroep
Hek om de stelplaatsen en laten bewaken door honden.Shrek schreef:De straffen voor graffiti spuiters zijn al heel zwaar, ze zouden vooral de pakkans moeten vergroten. Zoiets vraagt personeel op het terrein, niet op een bureau
Re: Graffiti werkgroep
En daar zijn we weer bij hetgeen ik al zei. Neem nu Zottegem als voorbeeld, 's nachts staat hier een 21/27 met een stam M5, klassiekjes, stam M4, enz. In het weekend staan sommigen (zoals die M5'en) hier zelfs constant. Ga je dan gans het station voorzien van hekken en poorten en deze laten open gaan wanneer er iets moet bewegen?
Straks kan men overal een uitrusting voorzien zoals de eerste sporen van Brussel-Zuid waar de Eurostar staat. Simpelweg onmogelijk.
Straks kan men overal een uitrusting voorzien zoals de eerste sporen van Brussel-Zuid waar de Eurostar staat. Simpelweg onmogelijk.
Re: Graffiti werkgroep
hekken, ja een goed idee, maar dan beter gewoon bewakers & honden, maar hekken, tzou een beetje duur worden vrees ikK V B schreef:Hek om de stelplaatsen en laten bewaken door honden.Shrek schreef:De straffen voor graffiti spuiters zijn al heel zwaar, ze zouden vooral de pakkans moeten vergroten. Zoiets vraagt personeel op het terrein, niet op een bureau

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Graffiti werkgroep
en bewakers niet? Het is niet enkel in de stelplaatsen dat de treinen blijven staan he. Heel veel brengen er ook de nacht door ergens in een station.HLE 2302 schreef:hekken, ja een goed idee, maar dan beter gewoon bewakers & honden, maar hekken, tzou een beetje duur worden vrees ikK V B schreef:Hek om de stelplaatsen en laten bewaken door honden.Shrek schreef:De straffen voor graffiti spuiters zijn al heel zwaar, ze zouden vooral de pakkans moeten vergroten. Zoiets vraagt personeel op het terrein, niet op een bureau![]()
greetz 2302
Re: Graffiti werkgroep
ik zeg dat ze beter bewakers zetten dan hekken, omdat bewakers met honden meer afschrikken dan dranghekkenen bewakers niet? Het is niet enkel in de stelplaatsen dat de treinen blijven staan he. Heel veel brengen er ook de nacht door ergens in een station.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Graffiti werkgroep
Graffiti plaatsen is al strafbaar. Maar zo lang er geen of weinig controle is op en rond spoorwegterreinen, maakt het geen verschil of het strafbaar is of niet.melle schreef:Zet daar geldboetes en celstraffen op.
L'union fait la force.
Re: Graffiti werkgroep
der wordt wel gecontroleerd, maar als de depot bv. zichtbaar is voor de onderstationchef op het perron, tegen dat hij dat ziet en doorbelt naar securail ... ale kbedoel dat tegen dat securail aankomt die al lang weer verdwenen zijn hé.KB schreef:Graffiti plaatsen is al strafbaar. Maar zo lang er geen of weinig controle is op en rond spoorwegterreinen, maakt het geen verschil of het strafbaar is of niet.melle schreef:Zet daar geldboetes en celstraffen op.
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Graffiti werkgroep
Dat is hier al geen serieuze discussie meer.b-loc schreef:en de doodstraf.melle schreef:Zet daar geldboetes en celstraffen op.

-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Graffiti werkgroep
Dat dacht ik ook al, Dietrich, ik zat al aan shariah te denken, en aan gaskamers, en wat nog meer...
Maar inderdaad we kunnen het beter serieus houden.
Maar inderdaad we kunnen het beter serieus houden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.