Pagina 2 van 6
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 06 dec 2008, 19:40
door ziemon
vermoedelijk zal de prijzen van grondstoffen er dan voor iets tussenzitten??
het idee van een optie is dat je toch meer loks later kan bijbestellen op hetzelfde prijsniveau, ongeacht de verschuiving van allerlei kosten tussentijds?
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 06 dec 2008, 19:41
door Locomotief 5175
Zie
http://www.railcolor.net, dat het gaat om 120 stuks reeks 18 ! en niet 60.
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 06 dec 2008, 19:48
door Steven
ziemon schreef:vermoedelijk zal de prijzen van grondstoffen er dan voor iets tussenzitten??
het idee van een optie is dat je toch meer loks later kan bijbestellen op hetzelfde prijsniveau, ongeacht de verschuiving van allerlei kosten tussentijds?
ik denk dat enkel de constructievoorwaarden vastliggen, denk dat de prijs binnen een afgesproken marge kan/mag schommelen.
Nu ja maak u geen zorgen, ze zijn nog steeds goedkoper dan wat den reeks 13 per stuk gekost heeft.
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 06 dec 2008, 19:52
door rail s
60 reeds besteld + 60 verzilferde optie = 120 locs
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 06 dec 2008, 20:58
door ziemon
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 06 dec 2008, 21:40
door Stijn014
rail s schreef:
60 reeds besteld + 60 verzilferde optie = 120 locs
dus van 1801 tot 1920
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 06 dec 2008, 22:30
door pietje
Stijn014 schreef:
dus van 1801 tot 1920
neen, van 1811 tot 1870 is de eerste bestelling. (zie
Wikipedia
misschien dus van 1811 tot 1930, maar het kan ook in 2 reeksen opgesplitst worden (bij eventuele technische verschillen of zo)
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 06 dec 2008, 22:44
door Joris
Hallo,
pietje schreef:Stijn014 schreef:
dus van 1801 tot 1920
neen, van 1811 tot 1870 is de eerste bestelling. (zie
Wikipedia
misschien dus van 1811 tot 1930, maar het kan ook in 2 reeksen opgesplitst worden (bij eventuele technische verschillen of zo)
Wikipedia is helaas niet altijd juist... Zo ook in dit geval...
De laatste loc van de eerste schijf 18II'ers is er namelijk al, en dat is weldegelijk de 1860. Meteen is het ook duidelijk waarom het de reeks 18II geworden is... Er is geen andere plaats meer waar er nog 2 reeksnummers na elkaar vrij zijn... Enkel 18-19 en 17-18 hadden gekund...
Groeten,
Joris De Mol
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 07 dec 2008, 01:42
door Hobbes
Laat ons dan maar hopen dat het type 18 een degelijke locomotief is...
Voor mij mogen ze snel instromen... altijd leuk om met modern materiaal te rijden.

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 07 dec 2008, 02:34
door Shrek
Hobbes schreef:Laat ons dan maar hopen dat het type 18 een degelijke locomotief is...
Ik vind het ook vreemd dat ze de vervolgorder al plaatsen voor er zelf maar testen gedaan zijn met de eerste reeks. Bij reeks 13 hebben ze met de vervolgorder wel gewacht

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 07 dec 2008, 09:07
door ziemon
juist op dit moment zijn iig de 1801, 1802 en 1860 klaar voor de start
en er rijden momenteel al meer dan 1000 EuroSprinters rond in Europa, met vergelijkbare techniek, dus het risico dat het allemaal niet gaat werken lijkt me niet zo groot als bij een compleet nieuw product
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 07 dec 2008, 10:26
door b-loc
Shrek schreef:Hobbes schreef:Laat ons dan maar hopen dat het type 18 een degelijke locomotief is...
Ik vind het ook vreemd dat ze de vervolgorder al plaatsen voor er zelf maar testen gedaan zijn met de eerste reeks. Bij reeks 13 hebben ze met de vervolgorder wel gewacht

Dus de 13 was eigenlijk geen goeie locomotief?
Omdat ze er geen bij hebben gekocht.
Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 07 dec 2008, 13:53
door Shrek
b-loc schreef:
Dus de 13 was eigenlijk geen goeie locomotief?
Omdat ze er geen bij hebben gekocht.
in het begin was reeks 13 absoluut geen goede locomotief

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 07 dec 2008, 15:53
door Hobbes
En veeel te duur

Re: NMBS bestelt voor 128 miljoen bij Bombardier
Geplaatst: 07 dec 2008, 16:53
door Arnenys
Als de eerste 18en al af zijn, heeft er iemand enig idee wanneer de testritten beginnen?