Diesels en HLE te samen?
Re: Diesels en HLE te samen?
Treinschakeling in België bestaat enkel in de zuivere tractievorm. Hiermee wil ik zeggen dat beide locs diesels zijn of beide locs elektrisch zijn, gemengde treinschakelingen tussen diesel en elektrische locs is bij mijn weten nog niet voorgekomen.
En reeds 2 jaren rijden er in de Franse Ardennen de AGC's. (Bombardier)
Ze rijden zowel op Elektrische- (1.5 KV/25KV) als op Dieseltraktie.
en halen snelheden tot 160 km/u.
Da's nu eens een stelletje voor onze zomerse Blankenberge-Neerpelt Express of iets voor P-treinen Eeklo-Brussel; Couvin-Brussel; ...
Of een oplossing op de stroompieken (met de bijhorende boetes) tijdens de spits te laten dalen.
Ze rijden zowel op Elektrische- (1.5 KV/25KV) als op Dieseltraktie.
en halen snelheden tot 160 km/u.
Da's nu eens een stelletje voor onze zomerse Blankenberge-Neerpelt Express of iets voor P-treinen Eeklo-Brussel; Couvin-Brussel; ...
Of een oplossing op de stroompieken (met de bijhorende boetes) tijdens de spits te laten dalen.
-
charleville-givet is volgens mij gewoon een XGC
die kunnen alleen op diesel
maar er zijn inderdaad ook BGC's en die kunnen op stroom en op naft kunnen rijden
het comfort van die treintjes is wel ondermaats als je het vergelijkt met het comfort van de treintjes die ze vervange hebbe
die kunnen alleen op diesel
maar er zijn inderdaad ook BGC's en die kunnen op stroom en op naft kunnen rijden

het comfort van die treintjes is wel ondermaats als je het vergelijkt met het comfort van de treintjes die ze vervange hebbe

Awel ja, dààr dacht ik ook aan!celtjan schreef:
... maar wel met de Belgische afmetingen tussen de zitplaatsen. Als je die treinstellen in Frankrijk neemt en je zit met 4 bijeen, kan je een partijtje 'kniekussen' houden of letterlijk 'met iemand zijn/haar voeten spelen'
Te krap naar mijn mening...
Maar ik wijk wat af. Het gaat over de techniek, niet over het comfort...

Te krap naar mijn mening...
Maar ik wijk wat af. Het gaat over de techniek, niet over het comfort...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...