Pagina 2 van 2
Re: Een paar vragen over de Belgische spoorwegen
Geplaatst: 12 jan 2009, 17:26
door Steven
Bartjedj schreef:Die ongebruikte TBL-2-installatie, is dat niet op L36N?
BDJ
Neen, op L36N staat er enkel memor en TBL1, je kan dat trouwens zien, de bakens van TBL2 zijn groter als deze van TBL1
Re: Een paar vragen over de Belgische spoorwegen
Geplaatst: 12 jan 2009, 18:03
door treinbruno
k'heb trouwens gehoord van TGV bestuurder dat ze de TBL2 op 96N hebben weggehaald...
Re: Een paar vragen over de Belgische spoorwegen
Geplaatst: 12 jan 2009, 18:51
door Steven
treinbruno schreef:k'heb trouwens gehoord van TGV bestuurder dat ze de TBL2 op 96N hebben weggehaald...
Bruno, wat zit ik hier al 3 berichten te schrijven denk je

beetje opletten he
Re: Een paar vragen over de Belgische spoorwegen
Geplaatst: 12 jan 2009, 19:14
door Shrek
Steven schreef:Neen dus, het zal afwachten worden tot er ETCS op die lijnen te vinden is en dat is nog niet voor morgen.
https://ecms.railaccess.be/DMS/ds/nl/6912557 volgens infrabel zal het toch dit jaar nog gaan gebeuren

Re: Een paar vragen over de Belgische spoorwegen
Geplaatst: 12 jan 2009, 19:39
door Steven
dat valt af te wachten, ik denk dat ze toch eerst lijnen 3 en 4 in orde willen krijgen.
Re: Een paar vragen over de Belgische spoorwegen
Geplaatst: 12 jan 2009, 19:52
door Shrek
Steven schreef:dat valt af te wachten, ik denk dat ze toch eerst lijnen 3 en 4 in orde willen krijgen.
maar etcs level 1 op 36N zetten is een pak minder werk dan de level 2 op lijn3-4 in orde krijgen

Re: Een paar vragen over de Belgische spoorwegen
Geplaatst: 12 jan 2009, 19:53
door pietje
Steven schreef:dat valt af te wachten, ik denk dat ze toch eerst lijnen 3 en 4 in orde willen krijgen.
Neen, lijnen 3 en 4 zijn voor vorig jaar, dus hebben ze dit jaar tijd om een volgend project te doen.

Re: Een paar vragen over de Belgische spoorwegen
Geplaatst: 12 jan 2009, 22:22
door Steven
Shrek schreef:Steven schreef:dat valt af te wachten, ik denk dat ze toch eerst lijnen 3 en 4 in orde willen krijgen.
maar etcs level 1 op 36N zetten is een pak minder werk dan de level 2 op lijn3-4 in orde krijgen

het is de bedoeling om aan 200 te rijden tussen Leuven en Brussel en tussen Brussel en Brugge, voor dat te doen zal toch etcs level 2 nodig zijn vrees ik.
Re: Een paar vragen over de Belgische spoorwegen
Geplaatst: 12 jan 2009, 22:57
door rvdborgt
pietje schreef:Steven schreef:dat valt af te wachten, ik denk dat ze toch eerst lijnen 3 en 4 in orde willen krijgen.
Neen, lijnen 3 en 4 zijn voor vorig jaar, dus hebben ze dit jaar tijd om een volgend project te doen.

Dacht ik ook. Lijn 4 is klaar en opgeleverd. Lijn 3 is alleen nog niet open omdat ze er geen haast mee gemaakt hebben, maar dat gaat dit voorjaar dan eindelijk gebeuren.
Groetjes,
Rian
Re: Een paar vragen over de Belgische spoorwegen
Geplaatst: 12 jan 2009, 23:02
door Steven
met in orde krijgen bedoel ik zowel op gebied van infra als rollend materieel, ervaringen daar opgedaan overzetten naar die andere stukken waar ze de snelheid nog willen verhogen naar 200 km/u