Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10 mei 2006, 09:38
door Frank
Shrek schreef:zouden ze met de bredere CTRL nu ook thalyssen/TGV's/ICE's naar Londen kunnen sturen?

Thalys en Eurostar werken net aan integratie van hun aanbod, door onder meer van elkaar te leren met betrekking tot de ticketverkoop. Reden is dat hun netwerken elkaar perfect aanvullen, ze gaan elkaar dan ook niet gaan beconcurreren.
Geplaatst: 10 mei 2006, 14:51
door msts.be
Men zou misschien eens het kunnen uitproberen , maar het nieuwe station in St-Pancras zal naar Engelse normen en dus naar het Engelse profiel worden gebouwd ! Dus je ICE of TGV zal tot nét voor het station geraken , maar er in niet nee

Geplaatst: 10 mei 2006, 19:25
door Jules
Dat stationnetje zal waarschijnlijk Tonbridge geweest zijn. De ICE zal niet direct naar Londen rijden. Er is nog zoiets als Eurotunnel en de ICE of Thalys voldoet niet aan de vereisten om hierdoor te mogen. Btw alle nieuwe stations op CTRL zullen aan de internationale normen voldoen. Ze spreken zelfs van de perrons in Ashford aan te passen. Want buiten de Eurostar en binnenlandse treinen kan geen enkele andere trein de voettredes uitklappen zonder het perron te raken.
Geplaatst: 12 mei 2006, 11:49
door sable
Het HSL wordt met UIC profiel gemaakt, maar of het station zo zal zijn weet ik niet, want als er geen stations op die profiel gemaakt wordt in is het zinloos om TGV's an zo in het VK te laten rijden, want het normaal trein profiel is veel kleiner.
Geplaatst: 12 mei 2006, 12:10
door e49memling
sable schreef: bovenlijding.
Inderdaad

Geplaatst: 12 mei 2006, 14:20
door Shrek
als ze zoals jules zegt er van spreken om de perrons in ashford aan te passen zullen ze die in londen ook wel ineens op de goeie grootte bouwen zeker

het lijkt mij in ieder geval een ferme gemiste kans moesten ze het niet gedaan hebben
ze hebben nu hun supersnelle verbinding met europa, dan kunnen ze die even goed klaar maken voor andere europese treinen. Al is het maar om in de toekomst extra treinen in te kunnen leggen
