Pagina 2 van 8

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 30 jan 2009, 17:28
door Trammist
Hobbes schreef:Man wat een zever, voor die 4 treinen per uur, 2 in- en 2 uitgaande...
Moest men nu L29 terug verlengen naar Nederland, en het spoorverkeer drukker worden zou ik nog zeggen: ok, maar nu??
Van verspilling van (belastings)geld gesproken...
Helemaal mee eens.
K V B schreef: Ik ken wel meer kleinere plaatsen waar men stations ondergronds gestopt heeft. Maar zoiets moet inderdaad voornamelijk door de gemeente gefinanciert worden. Als men het een beetje slim aanpakt kan men een hoop verdienen door boven de tunnel bouwrechten te verkopen.
Tjah, in Zwitserland heeft men wel dat gedoe met niveauverschillen, in Vlaanderen (bijna) niet.
Adler schreef: Je kan ook spreken over de NMBS-groep :wink:
De stations zijn trouwens verdeeld over de 3 entiteiten: NMBS-Holding heeft 37 stations, NMBS 176 en Infrabel 335.
Turnhout is van de NMBS.
Wat een klotezooi. Niet te verwonderen dat veel stations er als een puinhoop bijliggen. Kan men daar geen aparte entiteit voor oprichten?

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 30 jan 2009, 19:40
door Adler
Trammist schreef:
Adler schreef: Je kan ook spreken over de NMBS-groep :wink:
De stations zijn trouwens verdeeld over de 3 entiteiten: NMBS-Holding heeft 37 stations, NMBS 176 en Infrabel 335.
Turnhout is van de NMBS.
Wat een klotezooi. Niet te verwonderen dat veel stations er als een puinhoop bijliggen. Kan men daar geen aparte entiteit voor oprichten?
Dat zou veel te eenvoudig zijn.
Het devies van de NMBS-groep is : maak de zaken zo ingewikkeld mogelijk zodat niemand nog weet wie voor wat verantwoordelijk is en vooral niet weet waar al het geld naar toe gaat.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 30 jan 2009, 20:15
door Steve
Adler schreef:
Trammist schreef:
Adler schreef: Je kan ook spreken over de NMBS-groep :wink:
De stations zijn trouwens verdeeld over de 3 entiteiten: NMBS-Holding heeft 37 stations, NMBS 176 en Infrabel 335.
Turnhout is van de NMBS.
Wat een klotezooi. Niet te verwonderen dat veel stations er als een puinhoop bijliggen. Kan men daar geen aparte entiteit voor oprichten?
Dat zou veel te eenvoudig zijn.
Het devies van de NMBS-groep is : maak de zaken zo ingewikkeld mogelijk zodat niemand nog weet wie voor wat verantwoordelijk is en vooral niet weet waar al het geld naar toe gaat.
"Verdeel en heers" wordt dat ook wel genoemd...

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 30 jan 2009, 20:35
door rail s
Trammist schreef:
Hobbes schreef:Man wat een zever, voor die 4 treinen per uur, 2 in- en 2 uitgaande...
Moest men nu L29 terug verlengen naar Nederland, en het spoorverkeer drukker worden zou ik nog zeggen: ok, maar nu??
Van verspilling van (belastings)geld gesproken...
Helemaal mee eens.
K V B schreef: Ik ken wel meer kleinere plaatsen waar men stations ondergronds gestopt heeft. Maar zoiets moet inderdaad voornamelijk door de gemeente gefinanciert worden. Als men het een beetje slim aanpakt kan men een hoop verdienen door boven de tunnel bouwrechten te verkopen.
Tjah, in Zwitserland heeft men wel dat gedoe met niveauverschillen, in Vlaanderen (bijna) niet.
Adler schreef: Je kan ook spreken over de NMBS-groep :wink:
De stations zijn trouwens verdeeld over de 3 entiteiten: NMBS-Holding heeft 37 stations, NMBS 176 en Infrabel 335.
Turnhout is van de NMBS.
Wat een klotezooi. Niet te verwonderen dat veel stations er als een puinhoop bijliggen. Kan men daar geen aparte entiteit voor oprichten?
Geef de stations aan de gemeente: korte communicatielijnen met bvb burgemeester en gemeenten hebben vaak al personeel dat het nodige onderhoud kan verrichten.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 30 jan 2009, 21:07
door treinbruno
dus als de gemeente erpe mere wilt dat de lijn aalst-burst op hun grondgebied ondertunneld wordt met supergrote stations,
en ze alles zelf betalen gaat dat gebeuren ofzo :? :lol:

waar gaan we naar toe :D

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 30 jan 2009, 21:12
door rail s
treinbruno schreef:dus als de gemeente erpe mere wilt dat de lijn aalst-burst op hun grondgebied ondertunneld wordt met supergrote stations,
en ze alles zelf betalen gaat dat gebeuren ofzo :? :lol:

waar gaan we naar toe :D
Als Erpe Mere dat wil, ze heeft het geld ervoor en het heeft geen invloed op treinverkeer, waarom niet?
Verder zorgt Infrabel voor de affiches en de omroep en de spoorwegexploitent (De NMBS dus) voor de bemanning van de loketten, of automaten.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 30 jan 2009, 23:07
door melle
Wat een belachelijk idee, ze kunnen geeneens een fatsoenlijke dubbelsporige lijn aanleggen, maar voor dat bedrag van die dubbelsporige lijn, maal 100000 kunnen ze wel een tunnel aanleggen. Nenee daar komt niets van in.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 30 jan 2009, 23:49
door Dietrich
treinbruno schreef:dus als de gemeente erpe mere wilt dat de lijn aalst-burst op hun grondgebied ondertunneld wordt met supergrote stations,
en ze alles zelf betalen gaat dat gebeuren ofzo :? :lol:

waar gaan we naar toe :D
Hehe ik zie het al gebeuren, van einde ochtendspits tot avondspits passeren er welgeteld twee treinen, in het weekend niets. :D

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 31 jan 2009, 01:01
door Shrek
melle schreef:Wat een belachelijk idee, ze kunnen geeneens een fatsoenlijke dubbelsporige lijn aanleggen, maar voor dat bedrag van die dubbelsporige lijn, maal 100000 kunnen ze wel een tunnel aanleggen. Nenee daar komt niets van in.
ik snap uw tegenkanting niet goed, als de mensen van turnhout bereid zijn zoveel geld te betalen, waarom zouden ze dat dan niet mogen doen? een dubbelsporige spoorlijn op die plaats zou trouwens niet veel nut hebben :wink:

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 31 jan 2009, 14:08
door Trammist
Ik heb slechts één keer de trein naar Turnhout genomen, en ik zag dat er daar binnen de ring écht geen plaats is voor een dubbelspoor (kijk maar eens op Google Maps/Earth).

Maar als men dan toch gaat liggen boren, kan men evengoed een oost-westtunnel aanleggen, voor een jnieuwe lijn naar Antwerpen //E34 :mrgreen:

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 31 jan 2009, 22:04
door groentje
Daar komt al de nieuwe boerentram, euh, sorry, lightrail :mrgreen:

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 01 feb 2009, 09:40
door melle
Shrek schreef:
melle schreef:Wat een belachelijk idee, ze kunnen geeneens een fatsoenlijke dubbelsporige lijn aanleggen, maar voor dat bedrag van die dubbelsporige lijn, maal 100000 kunnen ze wel een tunnel aanleggen. Nenee daar komt niets van in.
ik snap uw tegenkanting niet goed, als de mensen van turnhout bereid zijn zoveel geld te betalen, waarom zouden ze dat dan niet mogen doen? een dubbelsporige spoorlijn op die plaats zou trouwens niet veel nut hebben :wink:
In de ochtendspits zouden ze wél een dubbelsporige lijn kunnen gebruiken. Bij mij in school zitten mensen uit Tielen die bijna altijd te laat komen omdat de andere trein die van Turnhout komt te laat is, en er Tielen dan moet gewacht worden :roll:

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 01 feb 2009, 11:00
door stefanic
melle schreef:
Shrek schreef:
melle schreef:Wat een belachelijk idee, ze kunnen geeneens een fatsoenlijke dubbelsporige lijn aanleggen, maar voor dat bedrag van die dubbelsporige lijn, maal 100000 kunnen ze wel een tunnel aanleggen. Nenee daar komt niets van in.
ik snap uw tegenkanting niet goed, als de mensen van turnhout bereid zijn zoveel geld te betalen, waarom zouden ze dat dan niet mogen doen? een dubbelsporige spoorlijn op die plaats zou trouwens niet veel nut hebben :wink:
In de ochtendspits zouden ze wél een dubbelsporige lijn kunnen gebruiken. Bij mij in school zitten mensen uit Tielen die bijna altijd te laat komen omdat de andere trein die van Turnhout komt te laat is, en er Tielen dan moet gewacht worden :roll:
Inderdaad: de enkelsporigheid van de lijn is nu reeds een bron van veel onregelmatigheden op IC-R. Als ze zoveel geld willen uitgeven voor een tunnel (volgens mij ook meer dagdromen zonder nadenken dat iets anders) kan dubbelspoor er zeker bij. Turnhout zaagt al jaren (actiecomite) voor 2 treinen naar Brussel. Dan is dubbelspoor essentieel, zeker in combinatie met Turnhout-Zuid. En dit dubbelspoor moet dan -minstens- liggen tussen Turnhout en Turnhout-Zuid.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 21 feb 2009, 15:40
door Stijn014
Blijkbaar wil meneer gevers wel heel veel: extra treinstationTurnhout-Zuid, extra treinen naar de kempen, een lightrail Turnhout-Antwerpen en een lightrail langs het Albertkanaal.

Re: Turnhout wilt ondergronds station (!)

Geplaatst: 21 feb 2009, 15:44
door Steven
Stijn014 schreef:Blijkbaar wil meneer gevers wel heel veel: extra treinstationTurnhout-Zuid, extra treinen naar de kempen, een lightrail Turnhout-Antwerpen en een lightrail langs het Albertkanaal.
die heeft waarschijnlijk een vet spaarboekje waarmee hij dat allemaal zelf gaat betalen :mrgreen: