Pagina 2 van 11
Geplaatst: 23 feb 2006, 21:08
door groentje
Die Dispolok heeft al een laagje verf extra gekregen
Mooie foto's, anders, hoor.
Geplaatst: 27 feb 2006, 10:44
door sable
Welke Neubaulok ziet het beste uit?
Zelf zie ik graag de SBB CFF FFS-474.
Geplaatst: 01 mar 2006, 23:04
door Matteo Cremonesi
E474.017 rented out to FN Cargo with E189 Dispolok FN Cargo, Milano-Bologna line

Geplaatst: 02 mar 2006, 00:10
door sammarco1
Mateo, l'aqua viene fuori dalla mia bocca....quanto bella!
Mateo, het water komt me uit de mond..... hoe mooi....!

Geplaatst: 03 mar 2006, 11:31
door Matteo Cremonesi
Vossloh 5001520/2004 - G2000-32 SF (Railion Italia) ex G2000.08 SR (SBB Cargo Italia)
Ciao
Teo
Geplaatst: 16 mar 2006, 21:37
door msts.be
Het mag dan wel een diesel , en dan wel een Alstom zijn , toch zet ik dit even erbij .. kijk eens even op
dit forum ...
Die BB75000 is echt een verschrikkelijke loc qua design ! Een BB27000 met een lelijke grijze kap erop !
Natuurlijk heeft Alstom daar weer voor gezorgd : zij waren verantwoordelijk voor de kast en stuurpost , Siemens leverde de rest... er zijn weliswaar Duitse invloeden te zien , zoals de MTU V16 motor en de elektrische uitrusting , maar daar blijft het ook bij ..
Ik hoop dat het ding functioneel ook wat nukken gaat geven , dan zal de SNCF wel eens zien of ze er goed aan gedaan heeft om weer een 150-tal diesellocs te bestellen waarvan ze weer niet eens weten of het zal werken ...
Maar ja , waarschijnlijk zullen velen deze loc misschien functioneler vinden dan pakweg een G2000 , volgens mij zijn onderstaande locomotieven échte diesellocomotieven :
Class'66 en 67 , G2000 , Blue Tiger , en de nog te produceren Euro 4000 en die Voith loc (deze hebben toch een goede schijn van kans te maken tov de BB75000)..
Een EuroRunner , een G1206 en van die lichte dieseltoestanden noem ik geen echte dieselloc , of toch geen voor lange ritten op de baan mee te rijden ..
Edit : ???? Nu lees ik op datzelfde forum dat die BB75000 met een treinverwarmingkabel is uitgerust ?? Bij de BB27000 en 37000 heeft men dit weggelaten , omdat men wist dat die locs sowiso voor de goederendienst bestemd waren en dus nooit reizigerstreinen gingen slepen ..
Maar ... normaal behoort de BB75000 toe aan Fret SNCF , dus heeft 'ie toch feitelijk niet die treinverwarmingskabel nodig ? Men beweert dat binnen een 7 à 8 tal jaar een 10-tal BB75000 kunnen overgaan naar SNCF TIR of TER (TIR : Trains InterRegionaux ; TER : Train Express Regional).. TIR verzorgt de middenlange diensten , terwijl TER enkel voor de regionale treinen instaat ...
Dus , die kunnen overgaan naar TIR of TER omdat er dan meer lijnen met vrachtverkeer zullen geëlektrificeerd zijn en daar de BB27000 in de plaats zullen voor komen rijden.De BB75000 zullen dan op hun beurt de BB67300/67400 gaan vervangen die treinen met Corail-TER of RIO/RIB/RRR-rijtuigen rijden ..
Dus misschien is er een waterkans dat dat ding ook naar België komt de volgende jaren (ter vervanging van de BB67400 zowel op de goederen als passagiers : Quévy-Maubeuge) ? Ik hoop alleszins van niet ..
Geplaatst: 16 mar 2006, 22:35
door Shrek
ze zien er echt niet uit

en die fransen op dat forum vinden ze prachtig
maarja als ze beter rijden dan de oude franse diesels die nu naar tessenderlo rijden mogen ze gerust komen van mij

Geplaatst: 17 mar 2006, 18:22
door Bert
Ik vind dat ze er beter uitzien dan de gewone Prima's.

Geplaatst: 17 mar 2006, 20:07
door Greg
Bwa valt nog mee. Veel liever dedie dan die G2000 !
Geplaatst: 18 mar 2006, 11:21
door ziemon
zowel de 75001 als de 75002 hebben nog niet de definitieve dakconstructie, deze zal na het afronden van de testen gecompleteerd worden. je ziet ook dat de 001 nog delen mist tov de 002. en dat de lok er uit ziet zoals deze eruit ziet is simpelweg een gevolg van ecohnomische en technische eisen, het is vreselijk moeilijk om daaraan allemaal te kunnen voldoen, en dan moet er ook nog eens duitse en franse techniek verenigd worden, wat ook geen kou kunstje is. als je dit alles in ogenschouw neemt en weet hoe ontzettend wel werk er verzet is dan valt het uiterlijk mij nog reuze mee.
verder zijn deze 400 loks voor zowat alle doeleinden voorzien, in binnen als buitenland, dus helemaal niet zo vreemd dat men ze voorziet van uitrustingen om bv personentreinen te trekken.
overigens bouwt men stiekem ook verder aan de BB 37000, het forum bericht al over een 437041, en er is een prachtige fotoreportage te zien van zowel de binnen als buitenkant van de BB 75000.
laatste prima nieuws is dat ook de 827301 nu is aangepast en de definitieve kleuren heeft gekregen, dat wil zeggen een blauw dak en de bekende gekleurde vlekken op de zijkant.
Geplaatst: 20 mar 2006, 13:02
door Boke
Volgens een frans treinforum zal er van die nieuwe reeks diesellocomotieven ook een deel aangepast worden om in Belgie te kunnen rijden als vervanging van de 467400.
Geplaatst: 04 apr 2006, 22:43
door eveke
De grootste Dieselkanshebber zal deze wel zijn.
http://www.gmemd.com/pdf_files/2.4.1%20 ... -09-30.pdf[/url]
Geplaatst: 04 apr 2006, 23:59
door Joris
Hallo,
worden er eigenlijk nog ES 64 F4 locs gebouwd? Nu het order van Railion afgewerkt is...
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 05 apr 2006, 00:27
door 1607
ik heb zo het gevoel dat die vossloch 4000 teveel gaat zijn voor de nmbs. raar maar waar heb ik ook gelijk al opgemerkt dat de nmbs net aan het vermogen wil zitten dat men verwacht. dus niet teveel en ook niet te min. ik zou het natuurlijk wel knap vinden moest men voor die loks gaan. allee dit zijn maar allemaal veronderstellingen he. zullen zien wat de toekomst brengt he.

Geplaatst: 05 apr 2006, 09:58
door ziemon
worden er eigenlijk nog ES 64 F4 locs gebouwd? Nu het order van Railion afgewerkt is...
er worden momenteel nog 15 loks voor Dispolok gebouwd (ES64F4 019-033) en 2 frames die over waren worden afgebouwd voor het Itailaanse Del Fungo Giera (E474 103-104DG). Daarna zal het wel gedaan zijn en gaat Siemens over op de ES64U4 en misschien wel een nieuw platform...
over de diesels, alles kan aangepast worden aan de eisen! de huidige grenzen aan de modellen kunnen wanneer nodig gewoon verlegd worden. Je kan nu iig niet zeggen welke het meest kans maakt. er zijn de volgende kandidaten:
Bombardier: TRAXX DE, tot 2200kW en BoBo
Siemens EuroRunner, kan tot 3000kW hebben en evt zelfs CoCo
Vossloh G2000-3: tot 2700kW en BoBo
Vossloh Valencia Euro4000: tot 4000kW en evt CoCo
Voith Maxima: tot 4000kW en evt CoCo
Alstom Prima: tot 4000kW en CoCo
en je kan nog bij de Russen, Japanners of Chinezen gaan kijken :p
vraag is idd of 4000kW wel uberhaupt ergens goed voor is tegenwoordig... Bombardier en Siemens zetten iig hun vraagtekens bij de marktgrootte voor dergelijke loks in Europa en Bombardier ziet zelfs helemaal af van deelname..
de eerste Euro4000 vertegenwoordiger is overigens al onderweg, de serie 334 voor de Renfe, 200 kmh snelle !! diesel, gebouwd met hergebruik van oudere 319 en 333 machines... de looks echter zijn een heel eind identiek aan die van de euro4000...