Pagina 2 van 2
Geplaatst: 05 mei 2006, 21:56
door TBbart
dat kan je van veel weggesmeten loks zeggen hoor... de NMBS smijt met hun lokomotieven

hoewel ik van die 76 denk dat ze niet zo handig zijn om te rangeren en ook onderhoud hé, zeer belangrijk

Geplaatst: 05 mei 2006, 23:51
door Trainspotterke
Zijn ze allemaal verschoot of staan er nog ergens een aantal exemplaren weg te roesten?
Geplaatst: 06 mei 2006, 00:08
door paljas
die waren ferme bucht van den Aldi. Ze verbruikten bijna meer olie dan mazout...
Geplaatst: 06 mei 2006, 01:53
door Shrek
de 77/78 is een vrij zuinige en milieuvriendelijke locomotief, ik vind het maar logisch dat ze die verkiezen boven zon oude NS-brol

Geplaatst: 06 mei 2006, 07:02
door Jerommeke
Logies daar zit ook wel 60!!!! jaar verschil van techniek in.
Maar voor mij zelf blijft de nmbs intresant, ik ken geen een land dat zo veel verschillende types materieel in dienst heeft/gehad dan de nmbs.
Daarom mijn aanwezigheid op dit forum.
In Nederland zelf heeft de NS niet zoveel verschillende types materieel meer, je moet het echt van ACTS en andere hebben.
Geplaatst: 06 mei 2006, 09:49
door SIMPY.be
Er is één door een hollandse museumvereniging overgekocht en rijvaardig gemaakt. De rest staat weg te roesten/ verschroot.
meer info
http://users.pandora.be/francois.de.boe ... eks76a.htm
Geplaatst: 06 mei 2006, 10:30
door NSNMBS
Jerommeke schreef:
Maar voor mij zelf blijft de nmbs intresant, ik ken geen een land dat zo veel verschillende types materieel in dienst heeft/gehad dan de nmbs.
Daarom mijn aanwezigheid op dit forum.
In Nederland zelf heeft de NS niet zoveel verschillende types materieel meer, je moet het echt van ACTS en andere hebben.
Inderdaad. Daarom vind ik de NMBS ook zo leuk. Al dat verschillende materieel. Zoveel verschillende E-locs. (In ieder geval als je het vergelijkt met de NS

)
Geplaatst: 06 mei 2006, 12:50
door Wover
Heeft de NS niet maar 1 soort e-loc eigenlijk?
Geplaatst: 06 mei 2006, 12:58
door NSNMBS
in princiepe niet. Je hebt er 2 die nog echt in gebruik zijn.
de HLE 1700 en de HLE 1800.
Kwa uiterlijk lijken die 2 op elkaar maar zijn toch verschillend. (Ook als je kijkt naar bouwjaar. De 1700 is bijvoorbeeld de jongste die uit 1992 komt.)
Geplaatst: 06 mei 2006, 12:59
door edje
NS heeft op het eerste gezicht 1 soort lok
Maar technische gezien is er een wereld van verschil tussen de 1600/1800
en de 1700, de 1700 is de verbeterde versie van de 16/1800.
Een geweldige lok om mee te rijden.

1824 Met edje als Machinist.
Trouwens heeft NS nog genoeg verschillende soorten materieel, maar het zijn gewoon heel veel treinstellen, en geen loc + rijtuigen