Extreme trillingen in MW4196

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Nicholas

Re: Extreme trillingen in MW4196

Bericht door Nicholas »

Het klopt dat er soms trillingen zijn bij stilstanden, maar ik kan
mij daar eigenlijk niet aan ergeren. Ik vind het nu niet echt enorm vervelend.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik zou zeggen, neem eens wat meer treinen met 41'ers, ook deze die gesteld zijn in Merelbeke.
Nicholas

Bericht door Nicholas »

Ik neem enkel MW41'ers op spoorlijn 15.

Nuja, het is toch mijn recht om dat niet lastig of ergerlijk te vinden? :P
Op termijn kan je je in alles zo druk maken.

Ik heb ook liever trillingvrij, maar het is nu niet dat je uren op die treinen moet doorbrengen.
(Tenzij je die ICT in de zomer neemt)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Was niet als kritiek bedoeld. ;)

Spijtig genoeg hebben sommigen niet veel keuze, bvb Geraardsbergen-(Zottegem-)Gent voor studenten die "op en af" gaan. Met de vele stilstanden (12 min in Zottegem) zal het niet altijd plezant zijn. :)
Nicholas

Bericht door Nicholas »

ok. :wink:

Ik begrijp dat het bij lange stilstanden wel hinderlijk is, zeker als het over 12 minuten gaat.
Zo zullen ook mensen die 8 minuten stilstand in Herentals hinderlijk vinden.
Ik begrijp natuurlijk ook dat je het wel als lastig kunt ervaren, de ene persoon heeft dat met trillingen, de andere met lawaai. (Zo heb ik eens een heel rit Oostende-Berchem gepiep moeten horen, dat vond ik ook hinderlijk).
LML

Bericht door LML »

Arafi schreef:Bekijk het positief: als je terugkomt van de kust, wordt al het zand er onderweg wel uitgeschud. Dan ligt de trein wel vol zand, maar heb je er thuis geen last meer van...
Ah ja, zo had ik het nog niet bekeken. En dat zand dat achterblijft in de treinen kunnen ze dan gebruiken om hun tanks te vullen voor de zandstrooiers (bij het optrekken)... :wink:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik heb ooit al eens een ICT Mechelen-Blankenberge genomen. Het trillen is mij nooit echt opgevallen.
Ook tussen Gent en Eeklo heb ik hem al vaker genomen. Ook daar geen probleem.
En dat zijn die van Merelbeke.

BDJ
LML

Bericht door LML »

In stilstand trilt de ene MW41'er al wat harder dan de andere. Maar als ze rijden trillen ze allemaal, welke trein of materieeltype het ook is...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Bartjedj schreef:Ook tussen Gent en Eeklo heb ik hem al vaker genomen. Ook daar geen probleem.
En dat zijn die van Merelbeke.
Tja dan heb je dus geluk, ik heb die 3 maanden lang elke werkdag moeten nemen voor mijn stage en heb de beste maar tegelijk ook de slechtste gezien, waarschijnlijk ene zoals de topicstarter het beschrijft.
melle

Bericht door melle »

LML schreef:In stilstand trilt de ene MW41'er al wat harder dan de andere. Maar als ze rijden trillen ze allemaal, welke trein of materieeltype het ook is...
Integendeel, ik was zelfs blij toen hij vertrok, de trillingen waren toen minimaal.
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

Op den duur stoor je je inderdaad niet meer aan die stationaire trillingen (behalve als het natuurlijk heel erg is). Hinderlijker (en vies) zijn de naar mijn mening altijd vuile vuilnisbakken op dat type treinstel.
LML

Bericht door LML »

melle schreef:
LML schreef:In stilstand trilt de ene MW41'er al wat harder dan de andere. Maar als ze rijden trillen ze allemaal, welke trein of materieeltype het ook is...
Integendeel, ik was zelfs blij toen hij vertrok, de trillingen waren toen minimaal.
Minimale trillingen zijn ook trillingen. Geen enkele trein is perfect... :)
treinfreak

Bericht door treinfreak »

Als die eens binnen komt zal ik er eens naar kijken.
Dit stel komt van de elite werkplaats Merelbeke.
Wij hebben er in de tijd ene gekregen van Chalala 41116.Man man.Die zijn nog slechter .
Trammist

Bericht door Trammist »

Op welke lijnen rijden de diesels dan in de buurt van Charleroi?
KB

Bericht door KB »

Trammist schreef:Op welke lijnen rijden de diesels dan in de buurt van Charleroi?
Gokje: op de lijn naar Couvin.
L'union fait la force.
Plaats reactie