Pagina 2 van 2
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 23 mar 2009, 22:37
door nighttrain
Trammist schreef:ziemon schreef:We hebben enkele Traxxen geleased en 8 class 92 gekocht van Eurostar.
Moeten dit niet Prima's zijn van Alstom, geleasd via CBRail?
Heb je het nu over de Traxxen of over de 92'ers?

De Class 92 zijn door ons gekocht van Eurostar de andere geleased.
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 24 mar 2009, 10:11
door LHOON
nighttrain schreef:
Pittig detail ,we hebben onlangs een operator betrapt die 2 treinen aan elkaar wilde hangen om door de tunnel te rijden.Om alszo een tol te winnen op 1 doortocht.
En wat is daar mis mee, voorzover de totale lengte en massa van de 2 treinen aan elkaar binnen de perken blijft voor wat als één konvooi door de tunnel kan?
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 24 mar 2009, 12:33
door nighttrain
LHOON schreef:nighttrain schreef:
Pittig detail ,we hebben onlangs een operator betrapt die 2 treinen aan elkaar wilde hangen om door de tunnel te rijden.Om alszo een tol te winnen op 1 doortocht.
En wat is daar mis mee, voorzover de totale lengte en massa van de 2 treinen aan elkaar binnen de perken blijft voor wat als één konvooi door de tunnel kan?
U hebt mischien nog nooit gehoord van een "droit de passage" of tol?
En er zijn kontrakten die moeten gerespecteerd worden,onnoding nattuurlijk om in de detail te gaan.
En er zijn gentlemans agreements over vertrouwen enz op industrieel gebied!
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 24 mar 2009, 13:42
door pietje
Is dit niet heel gemakkelijk te controleren, namelijk dmv. assentellers ?
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 24 mar 2009, 16:13
door nighttrain
pietje schreef:Is dit niet heel gemakkelijk te controleren, namelijk dmv. assentellers ?
het gaat hem hier niet over het aantal assen,daar weet je immmers nog niets meer mee t.o.v. gewicht.
Neen ,om de traffic van normale goederentreinen aan te zwengelen heeft de direktie 4 jaar geleden het systeem veranderd en transparanter of commercieler gemaakt. Dus in plaats van complexe facturen /trein wagon gewicht snelheid,hebben ze geopteerd in een "droit de passage" van ongeveer 10.000€ per trein. Onder bepaalde afspraken om te verstaan wat is een "trein of beweging in de tunnel" tegen dit tarief.
Re: Chunnel breidt zijn activiteiten uit.... tot Dourges ???
Geplaatst: 25 mar 2009, 08:32
door ziemon
Heb je het nu over de Traxxen of over de 92'ers?
de leaseloks, de traxxen dus, class92 is heel wat anders natuurlijk