Pagina 2 van 5
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 20 mar 2009, 21:08
door treinbruno
Bartjedj schreef:Gratis moet ook betaald worden. En dat zal dan waarschijnlijk de reiziger zijn die betaalt.
Ook degene die het niet gebruikt.
Ik ben niet zo voor FREE en GRATIS. Zijn misleidende termen.
BDJ
http://www.free-hotspot.com/
100% gratis, totaal onhafankelijk van de NMBS, heb je al over veel plaatsen in belgie
in de mcdonnalds in lokeren of gent bijvoorbeeld, zo hangt er gratis internet op de korenmarkt

Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 20 mar 2009, 21:10
door Steven
Bruno, wat Bart wil zeggen is dat er nooit iets gratis is, er is altijd iemand die de rekening moet betalen. Rechtstreeks of onrechtstreeks betalen moet je voor alles. De reclame die je op tv ziet zorgt er voor dat die producten iets duurder zijn, de prijs om die reclame te maken is meegerekend in de verkoopprijs en ga zo maar verder. Echt gratis bestaat eigenlijk niet.
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 20 mar 2009, 21:21
door Bartjedj
Zal me even verduidelijken.
De hotspots in McDonald's worden betaald door het bedrijf achter de restaurants. Dat bedrijf zal er voor zorgen dat het dat geld terug recupereert uit de verkoop.
De hotspot in Gent wordt betaald door de gemeente, die belastingen int.
En telkens komen we uit bij de burger-consument.
BDJ
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 20 mar 2009, 21:49
door Nicholas
Bartjedj schreef:Hans schreef:Men zou beter de NMBS-site zelf naar dit voorbeeld eens goed onderhanden moeten nemen, qua ontwerp en gebruiksvriendelijkheid is die ook wel wat voorbijgestreefd ondertussen. Nog beter zou een combinatie zijn van nmbs, hetstation + railtime. Nu wordt het toch echt wel onduidelijk en complex, zeker dat die hetstation dan nog eens delen gebruikt van de nmbs-site etc.
Verder vind ik het wel een dure ingreep, maar ik zou de impact ervan nog niet gaan onderschatten. Er zijn voldoende studies die aantonen in welke mate mensen beïnvloed worden door hun omgeving en de aankleding hiervan.
Enige probleem dat ik hierbij zie is dat men dit alleen in de grote stations wil doen, waarom zo sterk dat onderscheid maken? Kleine stations zijn niet hét station, maar ... een ander? Beetje bizar eigenlijk dat men juist deze benaming gekozen heeft.
Blij dat iemand het toch positief benadert. Tegenwoordig wordt alles wat de NMBS doet stante pede afgebroken...
Voor mij is een station ook een knooppunt van verscheidene zaken: winkelen, ontspannen, eten, trein, bus, (tram, metro),... En in de nieuwe stations wordt dat ook steeds meer en meer waargemaakt: kijk naar Brussel-zuid, Antwerpen-Centraal, en vele anderen. In deze stations is er een speciale omgeving voor catering en winkelen, en die zaken hebben ook goed te doen.
Ook de Wi-Fi - voorzieningen in stations worden veel gebruikt, zowel door businessmen als door plezierreizigers.
Dus ik geef de NMBS wel gelijk om stations in de spotlights te stellen, en dan vooral de inspanning die ze eraan doen.
BDJ
Ik juich de vernieuwingen en opwaarderingen toe, maar zoals zo vaak het geval is geldt het enkel voor de zeer grote stations...
We zullen een beetje moeten afwachten he, misschien slaat het wel aan en kan men later het project uitbreiden naar de kleinere stations.
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 20 mar 2009, 21:51
door HLE 2302
in kortrijk station hangen er nu ok zo'n stickers en het logo aan de ingang is ook veranderd
greetz 2302
- 999e bericht

-
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 20 mar 2009, 22:03
door Steven
HLE 2302 schreef:in kortrijk station hangen er nu ok zo'n stickers en het logo aan de ingang is ook veranderd
greetz 2302
- 999e bericht

-
nee uw 1000ste

Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 20 mar 2009, 23:59
door Dietrich
In Zottegem is die benaming dus al overal te vinden (op de deuren in watermerk, aan de buitenkant in de plaats van "Station Zottegem", ...) alsook in de hal hangen er vlaggen met enkele slagzinnen. Had mijn camera niet mee dus nog geen foto's.
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 21 mar 2009, 00:10
door Stijn014
Er zijn blijkbaar ook foldertjes van uitgedeeld. Die lagen in Antwerpen mooi allemaal naast de vuilbak op de grond.
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 21 mar 2009, 00:26
door groentje
Ging het over alle stations, of waren het uitsluitend de Holding-stations?
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 21 mar 2009, 07:26
door Adler
groentje schreef:Ging het over alle stations, of waren het uitsluitend de Holding-stations?
Het zijn enkel Holding-stations, en dan nog niet allemaal (32 van de 37).
Blijkbaar wordt het logo met de gekleurde bogen ook het nieuwe logo van NMBS-Holding (ipv van de B met Holding eronder), je kan dit al zien op sommige websites.
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 21 mar 2009, 08:40
door Adler
Nicholas schreef:Ik juich de vernieuwingen en opwaarderingen toe, maar zoals zo vaak het geval is geldt het enkel voor de zeer grote stations...
We zullen een beetje moeten afwachten he, misschien slaat het wel aan en kan men later het project uitbreiden naar de kleinere stations.
Blijkbaar is dit een initiatief van Jannie Haek en dus van NMBS-Holding.
Dat verklaart waarom het enkel voor de stations van de Holding geldt.
Ik begrijp nog steeds niet dat alle Belgische stations verdeeld zijn over de NMBS-Holding, NMBS en Infrabel.
Waarom niet 1 entiteit alle stations laten beheren ?
Dat was waarschijnlijk te simpel geweest.
Volgens de mededeling van Haek wordt 'Het Station' ook de merknaam van de NMBS en staat het dus voor veel meer dan enkel die stations, een beetje zoals 'Die Bahn' voor de DB.
Erg onduidelijk toch allemaal.
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 21 mar 2009, 09:18
door HLE 2302
Steven schreef:HLE 2302 schreef:in kortrijk station hangen er nu ok zo'n stickers en het logo aan de ingang is ook veranderd
greetz 2302
- 999e bericht

-
nee uw 1000ste

die post was mijn 999e
greetz 2302
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 21 mar 2009, 10:12
door msts.be
Adler schreef:Blijkbaar is dit een initiatief van Jannie Haek en dus van NMBS-Holding.
Dat verklaart waarom het enkel voor de stations van de Holding geldt.
Ik begrijp nog steeds niet dat alle Belgische stations verdeeld zijn over de NMBS-Holding, NMBS en Infrabel.
Waarom niet 1 entiteit alle stations laten beheren ?
Dat was waarschijnlijk te simpel geweest.
Volgens de mededeling van Haek wordt 'Het Station' ook de merknaam van de NMBS en staat het dus voor veel meer dan enkel die stations, een beetje zoals 'Die Bahn' voor de DB.
Erg onduidelijk toch allemaal.
En hier kom ik weer eens op de proppen met een lumineus idee dat ik al eens vroeger had: alle stations worden in stationscategorieen verdeeld, waardoor er een strikte aflijning kan gemaakt worden welk station tot welk(e) bedrijf/vervoerder/entiteit behoort. En dan kan men voor alle B-Holding stations en die waar B-Holding een groot aandeel in heeft (lees: in de toekomst zullen sommige stations gedeeltelijk overgaan naar privé-vervoerders, maar sommigen kunnen nog voor een deel eigendom zijn van B-Holding/Infrabel) die merknaam 'Het station' gebruiken..
Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 21 mar 2009, 11:13
door tomdg
aan station Dendermonde staan er ook al van die palen wel nog onder zwarte plastiek

Re: nieuwe aanpak?
Geplaatst: 21 mar 2009, 12:14
door Adler
tomdg schreef:aan station Dendermonde staan er ook al van die palen wel nog onder zwarte plastiek

Dendermonde is inderdaad station nr. 17 van de Holding.