Reizigers lijn 12 hebben het gehad!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo

Re: Reizigers lijn 12 hebben het gehad!

Bericht door dentheo »

Steven schreef:Er moet niet voor alles een actiecomité komen. Zo was er hier twee jaar terug een zware commotie rond het feit dat tijdens de spits een aantal P treinen vrij kort (3 treinen op 12 min en dan 40 niets) op elkaar reden en een bepaalde P trein hier zelfs gewoonweg niet stopte terwijl die net het interval zou verbeteren. Men heeft geen actiegroep opgericht maar gewoon de lokale politiek zijn werk laten doen en die laten opkomen voor zijn inwoners. Met succes trouwens.
Waarom is een actiegroep "slechter" dan "politiek" ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Waarom eerst niet de middelen gebruiken voor je nieuwe gaat toepassen? politiekers dienen toch de bevolking, hebben we ze niet gekozen, kunnen ze dan voor die stem eens iets terugdoen?
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:Waarom eerst niet de middelen gebruiken voor je nieuwe gaat toepassen? politiekers dienen toch de bevolking, hebben we ze niet gekozen, kunnen ze dan voor die stem eens iets terugdoen?
In vele gevallen vertaalt een aktie komitee de problemen van de gewone man ,liefst met hulp van de media. De poltiek staat VEEL te ver van de realiteit. Als niet 1 vanh hun belangegroepen (KWB etc) erbij betrokken is of lokaal voordeel kan uit halen kan je het resultaat op je buik schrijven. Wie gelooft die mensen nog!
Ga eens na de resultaten van bepaalde aktiecomitees ! Redelijke slaagkans!
Aktiecomitee L75 door een student heeft resultaat gehad
acticomitee tegen de lange wapper in de sinjorenstad : er volgt toch een referendum
En nog enkele anderen ...
Als ik soms tijd heb en zin heb om te lachen ,kijk ik naar de praatbaraken op TV triestig hoe ze de gek houden met de bevolking!
groentje

Bericht door groentje »

Actiecomités hebben nogal vaak oogkleppen op. Maar vooraleer je mensen zo gek krijgt dat ze zich verenigen, moet er toch al iets scheef zitten. Misschien elders ook, en dan is het maar een kwestie van tijd vooraleer daar ook een actiegroep ontstaat. En als er iets grondig fout loopt, dan verdient dat aandacht.
Het is verkeerd als lijnen met een actiecomité het alleenrecht krijgen op aandacht, maar aandacht verdienen ze wel. Al was het maar een deftige uitleg waarom iets niet lukt.
nighttrain

Bericht door nighttrain »

groentje schreef:Actiecomités hebben nogal vaak oogkleppen op. .
Dat hebben politiekers zeker en vast en van een andere kwaliteit en in XXXL.Met dat verschil ze er nog goed met verdienen ook.
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:Waarom eerst niet de middelen gebruiken voor je nieuwe gaat toepassen? politiekers dienen toch de bevolking, hebben we ze niet gekozen, kunnen ze dan voor die stem eens iets terugdoen?
Het enige wat politiekers kunnen doen, is een vraag stellen over het probleem aan de bevoegde ministers.
En als je sommige antwoorden hoort van die ministers, als het gaat over zaken van de spoorwegen, dan kan je net zo goed geen vraag stellen.
Robin

Bericht door Robin »

een actiecomitie voor de lange wapper, er volgt inderdaad een referendum MAAR de stad antwerpen mag de uitslag van die uitkomst volledig naast zich leggen :!: .

Waarom hebben ze dan nog geen comitie opgericht voor L4? Daar doen de politiekers ook hun werk en zijn ze er toch mee bezig. Een politieker die dat werk voor zich neemt met resultaat zal mijn stem sneller verdienen dan iemand dat niets doet.

Dat een trein meer geld kost en mensen verwachten dat deze dan maar altijd kan rijden is waar. Maar iets dat intensief gebruikt word slijt eens zo snel. Maar maanden geleden was er een AM96 binnen en een collega die mee in de stuurpost werkte wist me te vertellen dat het trein al 5miljoen kilometers er had opzitten, dus is het niet langs ene kant logisch dat er altijd iets kan slijten aan een trein? Daarvoor dient het onderhoud das waar. In de winter heeft iedereen startproblemen met zijn wagen en dergelijke toch worden wagens ook binnen gedaan voor onderhoud en toch hebben deze problemen....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Adler

Bericht door Adler »

Robin schreef:Waarom hebben ze dan nog geen comitie opgericht voor L4? Daar doen de politiekers ook hun werk en zijn ze er toch mee bezig.
Het enige dat ze krijgen zijn onzinnige antwoorden van de minister en van de NMBS.
Wat zou een actiecomité hier nog meer kunnen bereiken ?
groentje

Bericht door groentje »

@Robin: Ik wil het eerste stadsbestuur nog wel eens zien dat een heel negatieve referendumuitslag naast zich neer durft leggen. Ze willen wel nog herkozen worden, hé?
Dat een trein sneller verslijt, ik ben het daarmee volkomen eens. Maar ik wil nog steeds niet geloven dat er zoveel maatschappijen zijn, die aanvaarden dat hun materieel soms voor de helft niet inzetbaar is, wegen groot onderhoud, klein onderhoud of reparatie.
dentheo

Bericht door dentheo »

Robin schreef:een actiecomitie voor de lange wapper, er volgt inderdaad een referendum MAAR de stad antwerpen mag de uitslag van die uitkomst volledig naast zich leggen :!: .
NOG GEKKER de stad bouwt die brug zelfs NIET...dat moet Vlaanderen doen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Bericht door Trammist »

offtopic: iedereen die VOOR de Lange Wapper is, verzamelen aanstaande zaterdag om 13:30 aan het Straatsburgdok!
Een initiatief van de vzw Antwerpen Hogerop.
rail s

Bericht door rail s »

Trammist schreef:offtopic: iedereen die VOOR de Lange Wapper is, verzamelen aanstaande zaterdag om 13:30 aan het Straatsburgdok!
Welke zot gaat daar naar toe???
treinbruno

Bericht door treinbruno »

die lange wapper is allemaal leuk enzo, maar dat er TOL voor moet betaald worden vind ik erover :) daardoor gaat die ook minder gebruikt worden
ik vind een tunnel nog altijd de beste oplossing, maar als dat niet kan :roll:

als er geen tol was op de liefkenshoektunnel zouden veel meer mensen die gebruiken :P
wij rijden altijd helemaal de ring rond hoor als we van nederland komen :)
Afbeelding
Nils

Bericht door Nils »

rail s schreef:
Trammist schreef:offtopic: iedereen die VOOR de Lange Wapper is, verzamelen aanstaande zaterdag om 13:30 aan het Straatsburgdok!
Welke zot gaat daar naar toe???
Ik denk dat er meer voorstaanders van de Lange Wapper brug zijn als je zou denken.
Het is niet om dat een paar onozelaars van bepaalde aktiegroepen er alles aan doen om de media te halen,
dat er geen mensen meer zien die het nut van de brug wel willen zien.
Wat mij betreft, moet die brug er komen, en liever vandaag nog dan morgen...
groentje

Bericht door groentje »

De meeste van die actiegroepen willen wel de ring rondmaken, Nils, het is alleen een discussie van hoe en waar. De actiecomités willen de ring iets verder van het stadscentrum, en willen een tunnel ipv een brug. Voor de doorsnee automobilist is het om het even.
Tol komt er ook bij een tunnel, en misschien zelfs aan de Kennedytunnel. Ik ben daar persoonlijk wel voorstander van.
Plaats reactie