aah, bij de mw41 wel, heel zekerSteven schreef:in de sprinters is het inderdaad ook met de tractieremkruk, op de MS96 komt de klakson NIET tussen om de timer van de AWI terug op nul te zetten.

greetz 2302
aah, bij de mw41 wel, heel zekerSteven schreef:in de sprinters is het inderdaad ook met de tractieremkruk, op de MS96 komt de klakson NIET tussen om de timer van de AWI terug op nul te zetten.
Tenzij het spoor wordt kortgesloten, maar dat lijkt me vrij uitzonderlijkems schreef:een rood sein wordt altijd voorafgegaan door een geel sein, dus met 140 km/h voorbij een rood sein rijden is uitgesloten (met indienst zijnde ATB).
Ik heb in Nederland al een paar maal een ATB stop meegemaakt, goed dat ik niet recht stond...wel indrukwekkend. Steeds na enkele overloopwissels war blijkbaar het signaal even wegviel...AlexNL schreef:Tenzij het spoor wordt kortgesloten, maar dat lijkt me vrij uitzonderlijkems schreef:een rood sein wordt altijd voorafgegaan door een geel sein, dus met 140 km/h voorbij een rood sein rijden is uitgesloten (met indienst zijnde ATB).
Het spoor kortsluiten is ook GEEN ATB meer. Dus veiligheid.AlexNL schreef:Tenzij het spoor wordt kortgesloten, maar dat lijkt me vrij uitzonderlijkems schreef:een rood sein wordt altijd voorafgegaan door een geel sein, dus met 140 km/h voorbij een rood sein rijden is uitgesloten (met indienst zijnde ATB).
Je kan inderdaad leuk remmen met die loc's. Maar wat dacht je van een VRIM van 140km.h naar o binnen de 600meter. (Was wel droog weer en daarna had hij wel wat vlakke kantjes. Maar een aanrijding was voorkomen.Steven schreef:Ook in België is het zo dat dat als je op TBL 2 aan het rijden bent en de informatie valt weg er een noodremming volgt. Advies op dat moment? Gelieve zeker op je stoel te gaan zitten of je zal zitten. De noodremming van een HLE reeks 13 met i11 rijtuigen van 200 km/u naar 0 is vrij indrukwekkend.
WOW, van 200 km/h naar 0 in zo'n korte tijd ?Steven schreef:een 13 met i11 rijtuigen zou normaal bij een noodrem van 200 km/u naar 0 moeten stilstaan op net iets minder dan 1000m is me gezegd.
Niet overdrijven heHLE 2302 schreef:WOW, van 200 km/h naar 0 in zo'n korte tijd ?Steven schreef:een 13 met i11 rijtuigen zou normaal bij een noodrem van 200 km/u naar 0 moeten stilstaan op net iets minder dan 1000m is me gezegd.
dat wekt toch onmenselijke 3G krachten op, gelijk of je in een achtbaan zit ?
greetz 2302
Vanaf 1,2 m/s2 kan men inderdaad lichamelijke hinder ondervinden.Steven schreef:tja toch opletten, voor mensen die minder goed te been zijn kan zo een noodremming dus wel voor evenwichtsproblemen zorgen.