Patrick schreef:Op L69 zijn er in het weekend van 18/19 april werkzaamheden. Misschien materiaal dat ze daar zullen nodig hebben?
dat zou heel goed kunnen, maar dan sturen ze dat matrieel toch gewoon via Lijn 75 ?!
want om op Lijn 89 te kunnen geraken met een cargo moet je eerst (komende van antwerpen) de oude lijn rond brussel op (langs jette enz.) om dan Lijn 89 op te rijden en in kortrijk op hetzelfde punt uit te komen, dan doe je toch een enorm grote ommetoer ?
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
trainfreak schreef:Ja ok, maar wie zegt dat ze van Antwerpen komen?
het maakt niet uit van waar hij komt, het is hoedanook een omweg als je een trein via Lijn 89 stuurt, dat is ook de reden waarom hier normaal nooit cargo komt
greetz 2302
Tja misschien waren ze al voorbereidingen aan het treffen en heeft men beslist van deze langs L89 te sturen om het verkeer op 75 niet te hinderen. Ik doe maar een gok... Trouwens als je van Antwerpen komt kan je ook langs Gent via Zottegem of Oudenaarde naar Kortrijk.
Dietrich schreef:Tja misschien waren ze al voorbereidingen aan het treffen en heeft men beslist van deze langs L89 te sturen om het verkeer op 75 niet te hinderen. Ik doe maar een gok... Trouwens als je van Antwerpen komt kan je ook langs Gent via Zottegem of Oudenaarde naar Kortrijk.
het was een trein met elektrische tractie, dus deze kan zeker niet via l 86 gestuurd zijn ... dus de enige mogelijke weg is rond brussel op lijn 50 ... en dat is een grandioze ommeweg ... en ik ben zeker dat ze in de week geen sporen op l75 buiten dienst gaan stellen, dat zou gewoon te veel problemen geven, en het was tenslotte maar 1 cargo die hier gepaseerd is met een heel speciale sleep ... dus niet de normale die dagelijks over l 75 worden gevoerd ...
greetz 2302
Woon ook op L89 vlak aan het station van haaltert kan zowel op de sporen als station pissen om het zo te zeggen, en dit weekend is er inderdaad trafiek van goederen op de lijn, morgen ga ik er trouwens eens spotten...
Greetz Wimpie
PS. ik ga nie veel meer kun nen kijken maar ja... Want internet wordt afgesloten
Als een overweg in groot alarm ligt en dus gesloten blijft, kan de politie zeker wel beslissen om ter plaatse te gaan. Dit om het verkeer toch de mogelijkheid te geven de overweg te kruisen. Heb het al meerdere malen geweten, bv. op L58 Gent-Eeklo.
In principe mogen ze inderdaad niemand erover laten, daartoe zijn die agenten niet bevoegd. Al zullen sommigen het natuurlijk wel proberen, waarbij ze soms proberen een trein te doen stoppen door te fluiten...