
tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
Re: tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
Amai dat ziet er weer fantastisch uit!
Ben benieuwd naar je foto's!
BTW: Hoeveel TL is 1 euro?
Ben benieuwd naar je foto's!
BTW: Hoeveel TL is 1 euro?
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
1 TL = +- 0,50€
ben nog maar effe weer in de burgerking gaan zitten om mijn laatste TL's op te maken en te wachten op de trein die om 22u is
een grote friet, mayonaise en een hamburger voor 4,60TL
daarnet ook nog effe mijn laatste 52 TL gaan wisselen, ik kreeg daar 25€ voor, kijk ik nu even op internet en zie ik dit
52 New Turkish Lira = 24.88 Euros
ofwel maakt het wisselkantoor 12 cent verlies, ofwel zijn de koersen op een halfuur veranderd
ben nog maar effe weer in de burgerking gaan zitten om mijn laatste TL's op te maken en te wachten op de trein die om 22u is

een grote friet, mayonaise en een hamburger voor 4,60TL

daarnet ook nog effe mijn laatste 52 TL gaan wisselen, ik kreeg daar 25€ voor, kijk ik nu even op internet en zie ik dit

ofwel maakt het wisselkantoor 12 cent verlies, ofwel zijn de koersen op een halfuur veranderd


-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
ik zit hier nu in gavle, in midden zweden
gisteren met de talgo van munchen naar hamburg gereist, je hebt daar zo van die kajuitcouchettes die enkel met een gordijntje van de gang afgesloten zijn, best wel leuk
er is wel een kluisje om je geld enzo in te steken omdat het gordijn niet op slot kan
de reservatie was wel 30€, maar het was zeker een toffe trein
na hamburg de ICE TD naar kopenhagen genomen, die maakte eigelijk alleen maar geluid bij het optrekken, voor de rest was hij erg stil en verschilde hij niet veel van de andere ICEs
tussen roedby en puttgarden moest ik op de boot,,,
in roedby kwam de deense politi controle doen, iedereen moest zijn paspoort tonen
de deense conducteur die langskwam was ook echt pissed
hij zat te zagen omdat ik een fles cola op de stoel naast mij had gelegd in een bijna lege trein
als hij mijn ticket knipte smeet hij het gewoon op de stoel naast mij ipv het terug te geven
in denemarken was het landschap erg saai, nog erger als belgie
heb dan maar wat geslapen, en als ik wakker was waren we in hoeje taastrup, 15 minuten te vroeg... ik dacht dat we 15 minuten zouden stil staan, en pakte mijn bagage al om naar een andere trein te gaan, maar net als ik wou uitstappen begonnen de deuren te piepen, 10 minuten te vroeg vertrokken we
na nog een kwartier rijden kwamen we dan in kopenhagen.
in kopenhagen ben ik maar direct richting malmo gegaan, daar merkte ik dat de berlin night express vandaag niet reed (had de verkeerde dag ingetikt in de planner wrs) en k heb dan maar een couchette willen reserveren voor de trein naar ostersund in het midden van zweden
omdat de trein binnen een uur vertrok kon ik alleen nog een zitplek reserveren
heb dat dan maar gedaan, en ben dan aan de de conducteur 110 sek gaan bijbetalen voor een couchette (iets in het zwart doen kennen ze in zweden niet
), tussen 17u en 23u had ik de couchette helemaal voor mij alleen, in stockholm kwamen er andere reizigers bij
wat ook leuk is hier is dat iedereen elkaar vertrouwd en er bijna geen diefstal is, k heb vaak gezien dat mensen gewoon hun laptop, gsm (en portefeuille) laten liggen als ze naar de WC of naar de bistro gaan
iedereen legt ook gewoon zijn ski´s in een rek op het einde van de coupeegang, diefstal kennen ze daar gewoon niet
ook in de bar van de trein moet je eerst al je grief pakken, en wat verder pas betalen, SJ verwacht gewoon dat iedereen dat doet en dat is ook zo
het uitzicht in de zitrijtuigen is ook wel mooi in scandinavie
s morgens kwamen we met een uur vertraging in ostersund, daar heb ik dan maar wat rondgekeken, maar had geen zin ver van het station te gaan omdat het ijzig koud was
in het station stond er ook een NSB trein naar trondheim
even later dan maar de stoptrein naar sundavall genomen
dit was een zeer luxe trein van veolia die 200 mag rijden
er zat zelfs een bistro en rolstoellift enzo in
ik viel ook bijna in slaap, maar heb dat toch maar niet gedaan door het mooie uitzicht langs de meren
na 2 uur kwamen we in sundsvall, daar nog effe voor de X2000 naar gavle gereserveerd
zit nu in gavle, neem straks de dubbeldekker naar stockholm, daar weer de X2000 naar malmo en daar de berlin night express, na berlijn moet ik wel richting het westen gaan omdat ik zondag thuis moet zijn, ga nog richting frankrijk denk ik
gisteren met de talgo van munchen naar hamburg gereist, je hebt daar zo van die kajuitcouchettes die enkel met een gordijntje van de gang afgesloten zijn, best wel leuk

er is wel een kluisje om je geld enzo in te steken omdat het gordijn niet op slot kan

de reservatie was wel 30€, maar het was zeker een toffe trein
na hamburg de ICE TD naar kopenhagen genomen, die maakte eigelijk alleen maar geluid bij het optrekken, voor de rest was hij erg stil en verschilde hij niet veel van de andere ICEs
tussen roedby en puttgarden moest ik op de boot,,,
in roedby kwam de deense politi controle doen, iedereen moest zijn paspoort tonen

de deense conducteur die langskwam was ook echt pissed

hij zat te zagen omdat ik een fles cola op de stoel naast mij had gelegd in een bijna lege trein


in denemarken was het landschap erg saai, nog erger als belgie
heb dan maar wat geslapen, en als ik wakker was waren we in hoeje taastrup, 15 minuten te vroeg... ik dacht dat we 15 minuten zouden stil staan, en pakte mijn bagage al om naar een andere trein te gaan, maar net als ik wou uitstappen begonnen de deuren te piepen, 10 minuten te vroeg vertrokken we

na nog een kwartier rijden kwamen we dan in kopenhagen.
in kopenhagen ben ik maar direct richting malmo gegaan, daar merkte ik dat de berlin night express vandaag niet reed (had de verkeerde dag ingetikt in de planner wrs) en k heb dan maar een couchette willen reserveren voor de trein naar ostersund in het midden van zweden
omdat de trein binnen een uur vertrok kon ik alleen nog een zitplek reserveren
heb dat dan maar gedaan, en ben dan aan de de conducteur 110 sek gaan bijbetalen voor een couchette (iets in het zwart doen kennen ze in zweden niet

wat ook leuk is hier is dat iedereen elkaar vertrouwd en er bijna geen diefstal is, k heb vaak gezien dat mensen gewoon hun laptop, gsm (en portefeuille) laten liggen als ze naar de WC of naar de bistro gaan

ook in de bar van de trein moet je eerst al je grief pakken, en wat verder pas betalen, SJ verwacht gewoon dat iedereen dat doet en dat is ook zo

het uitzicht in de zitrijtuigen is ook wel mooi in scandinavie

s morgens kwamen we met een uur vertraging in ostersund, daar heb ik dan maar wat rondgekeken, maar had geen zin ver van het station te gaan omdat het ijzig koud was

in het station stond er ook een NSB trein naar trondheim

even later dan maar de stoptrein naar sundavall genomen
dit was een zeer luxe trein van veolia die 200 mag rijden

er zat zelfs een bistro en rolstoellift enzo in
ik viel ook bijna in slaap, maar heb dat toch maar niet gedaan door het mooie uitzicht langs de meren

na 2 uur kwamen we in sundsvall, daar nog effe voor de X2000 naar gavle gereserveerd
zit nu in gavle, neem straks de dubbeldekker naar stockholm, daar weer de X2000 naar malmo en daar de berlin night express, na berlijn moet ik wel richting het westen gaan omdat ik zondag thuis moet zijn, ga nog richting frankrijk denk ik


Re: tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
Mocht je van plan zijn via Lille terug te sporen, denk er dan aan dat er tussen Lille en Moeskroen heel wat treinen afgeschaft zijn wegens werken. Er rijden vervangingsbussen, maar die vertrekken in Lille vroeger om tijdig in Moeskroen te zijn voor wie verder wil per trein. Zo vertrekt de laatste bus op zaterdag al om 21.45, op zondag om 21.35, dus een stuk vroeger dan de laatste trein! Op de website van de NMBS staat maar een kort berichtje, je kan de hele aangepaste dienstregeling indien nodig vinden op de site van de SNCF:treinbruno schreef: na berlijn moet ik wel richting het westen gaan omdat ik zondag thuis moet zijn, ga nog richting frankrijk denk ik
http://www.ter-sncf.com/nord_pas_de_cal ... cm:9-59750
groetjes
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
ja, dat merk ik hier nu net
k'zit nu in lille, aangekomen met de eerste tgv uit parijs om 9u
de volgende trein naar lokeren is pas om 10u08 (een van de weinige treinen zo te zien
)
k'heb deze route gedaan: malmo-berlijn-keulen-frankfurt-parijs-valence-chambery-parijs-lille

k'zit nu in lille, aangekomen met de eerste tgv uit parijs om 9u
de volgende trein naar lokeren is pas om 10u08 (een van de weinige treinen zo te zien

k'heb deze route gedaan: malmo-berlijn-keulen-frankfurt-parijs-valence-chambery-parijs-lille

Re: tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
Wat bedoel je met een tijdelijk reisverslag? Het staat er nu op en is beperkt geldig en verdwijnt straks weer ofzo?treinbruno schreef:hier mijn tijdelijk reisverslag van mijn interrail
Re: tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
Hij 'blogt' dit terwijl hij in het buitenland onderweg was de afgelopen weken. Het zal nog niet compleet zijn, en wordt hopelijk nog aangevuld met beeldV100 schreef:Wat bedoel je met een tijdelijk reisverslag? Het staat er nu op en is beperkt geldig en verdwijnt straks weer ofzo?treinbruno schreef:hier mijn tijdelijk reisverslag van mijn interrail

-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
hier nog het laatste stuk:
toen ik in malmo op de berlin night express stapte vroeg de conducteur of ik een aansluiting moest hebben omdat we met 20 minuten vertraging zouden aankomen in berlijn (er was namelijk s'morgens een trein ontspoort op de lijn tussen sassnitz en berlijn), ik zei dat ik de trein van 6u50 naar keulen moest hebben maar de conducteur zei dat dit zou lukken...
daarna ging ik maar naar mijn couchette, ik zat er met 5 zweden
na een halfuurtje rijden kwamen we in trelleborg, daar werden we een paar keer op en neer gerangeerd en daarna de boot opgestuurt
in de boot werden de toiletten afgesloten omdat anders de strond op het dek zou vallen, wel niet allemaal, en dat was ook te zien als ik terugkwam
na aankomst op de boot ging ik maar naar boven, het interieur was daar luxer als op helsingor-helsingborg of roedby-puttgarden
in de boot was er ook een klein casino, paar rustzalen, restaurant, zelfbedieningsrestaurant, slaapplaatsen, kinderspeelplaats, winkel, bovendek, en wat gamedingen
wat wel leuk was bij de flipperkast was dat hij werkte op 10 DKK (€1,40), 1€ en 10 SEK (€0,90), groot verschil dus
ik heb nog een paar spelletjes gespeeld, en daarna mijn laatste zweedse kronen gaan opdoen in de winkel
toen ik dan weer eens met mijn GSM/GPS op het bovendek ging gaan kijken zag ik dat we al halfweg de overvaart zaten, ik had zelfs al duits netwerk, blijkbaar van een zendmast op het schiereiland boven sasnitz
daarna ben ik maar naar mijn couchette gegaan om te gaan slapen...
de volgende morgen werd ik om 5u50 wakker omdat mijn coupeegenoten aan het praten en aan het inpakken waren, ik dacht van: wat krijgen ze nu enzo, maar 5 minuten later riep de conducteur zelfs door de micro van: we are stil arrived in berlin central station, attention: here berlin central station...
EEN KWARTIER TE VROEG ipv 20 minuten te LAAT
hoe zou dit komen
in berlijn ging ik het nieuwe hauptbahnhof dan maar eens gaan verkennen, dat was best wel mooi en groot
alleen was er s'morgens vroeg om 6u nog niet veel te beleven
er waren 2 verdiepingen, de tief en de bovenste verdieping.
beneden zag ik nog de trein naar budapest staan (arme reizigers
) en boven de berlin-warschau express, eigelijk zijn dit gewoon omgebouwde IC wagens
daarna ben ik nog wat eten gaan kopen om erna naar mijn ICE naar keulen te gaan...
ik zat eerst bijna in het verkeerde treinstel, dat naar keulen HBF ging ipv naar keulen messe deutz ! daarna nog snel veranderd.
die ICE2 treinen vond ik ook best wel ok, zowat de enige ICE's die nog niet gemodernisseerd zijn, enige wat ik miste waren stopcontacten bij elke zetel, want er waren er alleen maar bij de vierzitters, maar het ging best wel...
ik heb zelfs nog in slaap gevallen, omdat ik de voorbij nacht maar 5 uur had geslapen
toen ik weer wakker werd zaten we al in bielefeld, daarna kwam hamm, waar de trein werd gesplist, 1 deel ging via wuppertall naar keulen HBF, mijn deel ging langs duisburg en dusseldorf naar keulen messe deutz en keulen/bonn luchthaven.
eigelijk kon ik sneller in messe deutz geraken door naar HBF te reizen en daar naar messe deutz te gaan, maar dan moest ik overstappen en ik had daar geen zin in
mijn treindeel was eigelijk bijna volledig leeg, in dusseldorf stapten er nog wat mensen op (zonde voor hun geld om op zo'n kleine stukjes de ICE te nemen
) en daarna kwam koeln messe deutz. mijn trein kwam op de benedenverdieping die voor de ICE's gemaakt is zodat er niet kopgemaakt hoeft te worden in HBF.
daar moest ik 10 minuten wachten, daarna kwam mijn ICE3 naar frankfurt.
in die ICE ben ik maar in de lounge gaan zitten. was wel eens leuk, over de NBS rijden aan 300kmh, die NBS is echt een achtbaan, alhoewel 1/2 in tunnels ligt
soms zijn er daar zelfs tunnels van 5 kilometer lang, elke tunnel heeft een naam en er staat ook een bordje bij hoe lang hij is. je zit dan ook naast de snelweg waar de auto's meer moeite hebben om te klimmen
10 minuten te vroeg kwamen we in frankfurt flughaven aan, daar ben ik in de automaten nog wat eten gaan kopen (die automaten zijn echt goedkoop in duitsland
) en daarna weer ingestapt
na 10 minuten rijden kwamen we dan in frankfurt HBF.
toen ik in HBF uitstapte hoorde ik al direct een hoopje zingende zatte jongeren, er stonden 10 zwaarbewapende polizei's in het station, maar die deden eigelijk niks hoewel die jongeren wel voor veel overlast zorgden
ik ben dan maar direct naar mijn ICE naar parijs gegaan, hiervoor had ik plaatsen in de lounge gebohttp://www.worldonrails.nl/forum/posting.php?m ... t=6073#ekt
, de lounge zat vooraan, dus ik dacht dat ik een cabineritje over de LGV est ging hebben, ZAG IK ECHTER OP HET FAHRPLAN DAT ER IN MANNHEIM EEN RICHTINGSWISSEL WAS
achja, dan zie ik de lijn eens langs achter
erna ben ik maar een veel te dure pizza gaan halen in de bordbistro, die was deze keer niet aangebakken
(vorige 2 keren wel).
in de bordbistro hadden de duitsers ook wel nog een probleem: het gas was op van de colamachine
ze konden dus geen cola meer tappen
, ze hadden gelukkig wel nog gewone halveliterflesjes, en in kaiserslauteren kwamen ze plots af met een nieuwe gasfles
het was wel heel chaotisch in de bar, want ze konden de vraag van de grote toestroom reizigers niet aan
daarna ben ik maar weer naar mijn plek gegaan, we passeerden homburg al, dus ik wist dat we bijna in saarbrucken waren, na een korte stop reden we verder naar frankrijk...
mijn ICE stopte gelukkig niet in forbach, sommige doen dat wel
ik weet echt niet wat daar de bedoeling van is maargoed
na nog een tijdje over de gewone lijn te gaan reden we de LGV EST op, na eerst nog effe aan 300 te rijden gingen we daarna naar 320, allez ja, op het scherm zag ik niet meer als 318, maargoed
na een uurtje op de LGV kwamen we in parijs, daar reden we nog door de voorsteden en 5 mintuen te vroeg waren we in gare l'est. ik was moe dus ik wou naar huis gaan, maar mijn bankkaart werktte plots niet meer
bij mijn reservebankkaart kwam er ook declined op
dan ben ik maar naar gare du lyon gegaan en heb ik daar naar de TGV's gaan zien
ondertussen keek ik wat op hafas waar ik nog ergens heen kon enzo, en ik zag toen plots een vernieuwde TGV DAYSE, met blauw interieur enzo die richting het zuiden ging, ik heb dan maar een kaartje naar beziers gekocht voor die trein, toen ik terug naar die trein liep waren de deuren al gesloten en reed hij recht voor mijn neus weg
k'heb mijn ticket dan maar in zo'n paarse echange minute automaat gestoken (dat mag, want forfait wordt aanzien al PRO ticket), die automaat slikte dat in, maar het bleef op: uw ticket wordt gelezen, normaal is dit maar een paar seconden zo, maar het was al 5 mintuen zo
ik ben dan maar aan zo'n infomens gaan vragen wat te doen, die zei dat ik boven naar het loket moest gaan om dat te vragen, aan het loket zeiden ze dan dat ik het nummer van de automaat moest weten, dan maar even terug gegaan en het gezegt, daarna gingen ze de technische dienst bellen die 5 minuten later heel de automaat kwam openvijzen, mijn ticket was blijkbaar ergens vastgeraakt in de machine
best wel onbetrouwbaar, je zou je trein maar eens moeten halen
ik ben mijn ticket dan maar aan het pro loket gaan omwisselen, dat is gratis tot 1u na het vertrek van de trein, daarna ging ik maar op tijd naar mijn TGV, DIT WAS OOK EEN DAYSE
net toen we de LGV interconnection kruisten gingen we maar heel traag gaan rijden, ik dacht plots van: die sporen liggen hier heel dicht bij elkaar, maar wat later had ik pas door dat het een wissel was
die LGV wissels zijn echt lang, een kilometer ofzo
, maarja ze moeten er ook aan 250 ofzo over kunnen rijden in beide richtingen
we hadden toen wel een kwartier vertraging
, maar daarna gingen we volle snelheid optrekken richting het zuiden, onderweg kwam ik zowat om de 3 minuten een tegen TGV tegen
en die dayse's hebben ook nog een heel groot voordeel: stopcontacten
2 uur later kwamen we dan met 5 minuten vertraging in valence TGV aan, best wel een zeer groot mooi station
, 10 minuten later vertrok mijn TER naar chambery op de regionale sporen van dat station. de TER was een getrokken trein met gemoderniseerde corail rijtuigen, na een uurtje kwam ik in grenoble aan, hier stonden we 5 minuten stil, nog even in de lokettenhal gaan zien, en daar zag ik dat mijn trein de laatste trein was die in grenoble vertrok, dan maar snel terug naar mijn trein gegaan
na nog een uur verder te zijn kwam ik in chambery, hier was op dit uur (22u55) niks te doen, buiten stond wel een toeristenbus uit asse(belgie) ben dan maar in het station gebleven en wat met de automaten geprutst, tot ik plots door te omroep hoorde: PAPAPADAM le train corail lunea numero ... en provenance de bourg st maurice et a destination de paris austerlitz arrivera a quelques minutes voie 1, il est sans arets jusq'au paris austerlitz...
ben dan maar naar mijn trein gegaan
die trein zat erg vol wintersporttoeristen en blijtende baby's
, hoewel ik nog een NSB nachttreinpakket zitten had met kussen, oordopjes, deken en nachtbril heb ik toch niet goed geslapen. zelfs niet (dankzij die baby's)
s'morgens kwamen we dan precies op tijd in paris austerlitz, hier wou ik dan de metro nemen naar nord, maar de poortjes werkten niet, ze slikten gewoon je ticket niet in, dus je moest naar een andere ingang, omdat ik toen al bij RER C zat heb ik maar besloten die te nemen, tot notre dame, daarna heb ik maar de RER B naar nord genomen.
ik had een ticket voor de trein van 7u58, maar volgens hafas was er ook een trein om 6u58, ik wou echange minute doen, maar daar zag ik dat die trein helemaal niet rijdt, hafas is echt onbetrouwbaar in frankrijk
dan maar een uurtje gewacht daar, al is het niet het meest gezellige station...
daarna maar naar mijn TGV gegaan als hij werd aangegeven, dit was een ex eurostar.
hier heb ik nog even geslapen tot we in lille kwamen.
in lille merkte ik dat bijna alle treinen tussen lille en moeskroen door bussen waren vervangen wegens werken, gelukkig was er om 10u08 een rechtstreekse trein naar lokeren. heb dan maar eerst nog een uurtje in de mcdonnalds gezeten, gewoon voor de wifi, zonder iets te kopen
en daarna maar naar mijn trein gegaan, daar ouders nog even gebeld dat ik om 11U25 in lokeren zou zijn...
in lokeren aangekomen ben ik ben direct maar in de auto gekropen, en als ik thuis was direct in mijn bed gekropen, THUIS
achja, het was zeker een tof rondje, zowat alle kanten van europa door
binnenkort komen ook de fotos
toen ik in malmo op de berlin night express stapte vroeg de conducteur of ik een aansluiting moest hebben omdat we met 20 minuten vertraging zouden aankomen in berlijn (er was namelijk s'morgens een trein ontspoort op de lijn tussen sassnitz en berlijn), ik zei dat ik de trein van 6u50 naar keulen moest hebben maar de conducteur zei dat dit zou lukken...
daarna ging ik maar naar mijn couchette, ik zat er met 5 zweden

na een halfuurtje rijden kwamen we in trelleborg, daar werden we een paar keer op en neer gerangeerd en daarna de boot opgestuurt

in de boot werden de toiletten afgesloten omdat anders de strond op het dek zou vallen, wel niet allemaal, en dat was ook te zien als ik terugkwam

na aankomst op de boot ging ik maar naar boven, het interieur was daar luxer als op helsingor-helsingborg of roedby-puttgarden

wat wel leuk was bij de flipperkast was dat hij werkte op 10 DKK (€1,40), 1€ en 10 SEK (€0,90), groot verschil dus
ik heb nog een paar spelletjes gespeeld, en daarna mijn laatste zweedse kronen gaan opdoen in de winkel

toen ik dan weer eens met mijn GSM/GPS op het bovendek ging gaan kijken zag ik dat we al halfweg de overvaart zaten, ik had zelfs al duits netwerk, blijkbaar van een zendmast op het schiereiland boven sasnitz

daarna ben ik maar naar mijn couchette gegaan om te gaan slapen...
de volgende morgen werd ik om 5u50 wakker omdat mijn coupeegenoten aan het praten en aan het inpakken waren, ik dacht van: wat krijgen ze nu enzo, maar 5 minuten later riep de conducteur zelfs door de micro van: we are stil arrived in berlin central station, attention: here berlin central station...
EEN KWARTIER TE VROEG ipv 20 minuten te LAAT

hoe zou dit komen

in berlijn ging ik het nieuwe hauptbahnhof dan maar eens gaan verkennen, dat was best wel mooi en groot

er waren 2 verdiepingen, de tief en de bovenste verdieping.
beneden zag ik nog de trein naar budapest staan (arme reizigers

daarna ben ik nog wat eten gaan kopen om erna naar mijn ICE naar keulen te gaan...
ik zat eerst bijna in het verkeerde treinstel, dat naar keulen HBF ging ipv naar keulen messe deutz ! daarna nog snel veranderd.
die ICE2 treinen vond ik ook best wel ok, zowat de enige ICE's die nog niet gemodernisseerd zijn, enige wat ik miste waren stopcontacten bij elke zetel, want er waren er alleen maar bij de vierzitters, maar het ging best wel...
ik heb zelfs nog in slaap gevallen, omdat ik de voorbij nacht maar 5 uur had geslapen

toen ik weer wakker werd zaten we al in bielefeld, daarna kwam hamm, waar de trein werd gesplist, 1 deel ging via wuppertall naar keulen HBF, mijn deel ging langs duisburg en dusseldorf naar keulen messe deutz en keulen/bonn luchthaven.
eigelijk kon ik sneller in messe deutz geraken door naar HBF te reizen en daar naar messe deutz te gaan, maar dan moest ik overstappen en ik had daar geen zin in

mijn treindeel was eigelijk bijna volledig leeg, in dusseldorf stapten er nog wat mensen op (zonde voor hun geld om op zo'n kleine stukjes de ICE te nemen

daar moest ik 10 minuten wachten, daarna kwam mijn ICE3 naar frankfurt.
in die ICE ben ik maar in de lounge gaan zitten. was wel eens leuk, over de NBS rijden aan 300kmh, die NBS is echt een achtbaan, alhoewel 1/2 in tunnels ligt

soms zijn er daar zelfs tunnels van 5 kilometer lang, elke tunnel heeft een naam en er staat ook een bordje bij hoe lang hij is. je zit dan ook naast de snelweg waar de auto's meer moeite hebben om te klimmen

10 minuten te vroeg kwamen we in frankfurt flughaven aan, daar ben ik in de automaten nog wat eten gaan kopen (die automaten zijn echt goedkoop in duitsland


toen ik in HBF uitstapte hoorde ik al direct een hoopje zingende zatte jongeren, er stonden 10 zwaarbewapende polizei's in het station, maar die deden eigelijk niks hoewel die jongeren wel voor veel overlast zorgden

ik ben dan maar direct naar mijn ICE naar parijs gegaan, hiervoor had ik plaatsen in de lounge gebohttp://www.worldonrails.nl/forum/posting.php?m ... t=6073#ekt




erna ben ik maar een veel te dure pizza gaan halen in de bordbistro, die was deze keer niet aangebakken

in de bordbistro hadden de duitsers ook wel nog een probleem: het gas was op van de colamachine



daarna ben ik maar weer naar mijn plek gegaan, we passeerden homburg al, dus ik wist dat we bijna in saarbrucken waren, na een korte stop reden we verder naar frankrijk...
mijn ICE stopte gelukkig niet in forbach, sommige doen dat wel



na een uurtje op de LGV kwamen we in parijs, daar reden we nog door de voorsteden en 5 mintuen te vroeg waren we in gare l'est. ik was moe dus ik wou naar huis gaan, maar mijn bankkaart werktte plots niet meer



ondertussen keek ik wat op hafas waar ik nog ergens heen kon enzo, en ik zag toen plots een vernieuwde TGV DAYSE, met blauw interieur enzo die richting het zuiden ging, ik heb dan maar een kaartje naar beziers gekocht voor die trein, toen ik terug naar die trein liep waren de deuren al gesloten en reed hij recht voor mijn neus weg


ik ben dan maar aan zo'n infomens gaan vragen wat te doen, die zei dat ik boven naar het loket moest gaan om dat te vragen, aan het loket zeiden ze dan dat ik het nummer van de automaat moest weten, dan maar even terug gegaan en het gezegt, daarna gingen ze de technische dienst bellen die 5 minuten later heel de automaat kwam openvijzen, mijn ticket was blijkbaar ergens vastgeraakt in de machine

best wel onbetrouwbaar, je zou je trein maar eens moeten halen

ik ben mijn ticket dan maar aan het pro loket gaan omwisselen, dat is gratis tot 1u na het vertrek van de trein, daarna ging ik maar op tijd naar mijn TGV, DIT WAS OOK EEN DAYSE


net toen we de LGV interconnection kruisten gingen we maar heel traag gaan rijden, ik dacht plots van: die sporen liggen hier heel dicht bij elkaar, maar wat later had ik pas door dat het een wissel was


we hadden toen wel een kwartier vertraging



2 uur later kwamen we dan met 5 minuten vertraging in valence TGV aan, best wel een zeer groot mooi station


na nog een uur verder te zijn kwam ik in chambery, hier was op dit uur (22u55) niks te doen, buiten stond wel een toeristenbus uit asse(belgie) ben dan maar in het station gebleven en wat met de automaten geprutst, tot ik plots door te omroep hoorde: PAPAPADAM le train corail lunea numero ... en provenance de bourg st maurice et a destination de paris austerlitz arrivera a quelques minutes voie 1, il est sans arets jusq'au paris austerlitz...
ben dan maar naar mijn trein gegaan

die trein zat erg vol wintersporttoeristen en blijtende baby's

s'morgens kwamen we dan precies op tijd in paris austerlitz, hier wou ik dan de metro nemen naar nord, maar de poortjes werkten niet, ze slikten gewoon je ticket niet in, dus je moest naar een andere ingang, omdat ik toen al bij RER C zat heb ik maar besloten die te nemen, tot notre dame, daarna heb ik maar de RER B naar nord genomen.
ik had een ticket voor de trein van 7u58, maar volgens hafas was er ook een trein om 6u58, ik wou echange minute doen, maar daar zag ik dat die trein helemaal niet rijdt, hafas is echt onbetrouwbaar in frankrijk

daarna maar naar mijn TGV gegaan als hij werd aangegeven, dit was een ex eurostar.
hier heb ik nog even geslapen tot we in lille kwamen.
in lille merkte ik dat bijna alle treinen tussen lille en moeskroen door bussen waren vervangen wegens werken, gelukkig was er om 10u08 een rechtstreekse trein naar lokeren. heb dan maar eerst nog een uurtje in de mcdonnalds gezeten, gewoon voor de wifi, zonder iets te kopen

in lokeren aangekomen ben ik ben direct maar in de auto gekropen, en als ik thuis was direct in mijn bed gekropen, THUIS

achja, het was zeker een tof rondje, zowat alle kanten van europa door

binnenkort komen ook de fotos


Re: tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
doe anders ook even een scheme met tijden en kilometers en zo 

Re: tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
Bijna waanzinnig om te lezen eigenlijk, echt een supertocht.
Reis je eigenlijk alleen? Ik kan mij wel inbeelden dat je echt wel heel wat uren gewoon zit in de trein, hou je je nog specifiek met bepaalde andere dingen bezig dan?
Benieuwd naar de foto's!
Reis je eigenlijk alleen? Ik kan mij wel inbeelden dat je echt wel heel wat uren gewoon zit in de trein, hou je je nog specifiek met bepaalde andere dingen bezig dan?
Benieuwd naar de foto's!
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: tijdelijk reisverslag interrail paasvakantie
dit is het ongeveerFles schreef:doe anders ook even een scheme met tijden en kilometers en zo

kilometers zou ik niet weten hoe te berekenen waar jizdenka niet werktlokeren-lille 06:36-07:54
lille-montpellier
Montpellier-toulouse
Toulouse-irun
irun-lissabon 22:00-11:03
lissabon-madrid C 22:30-08:58
madrid A-barcelona s 11:30-14:54
barcelona –civitavecchia
BOOT
ROME-BARI 08u01-
BARI>patras BOOT 20:00-12:30
Patras-kiato 13:07-16:25
Kiato-athene 17:07-19:18
Slapen in athene
Athene-tessaloniki 13:21-18:31
Tessaloniki-istanbul 19:38-08:04
Istanbul-bukarest 22:00-17:19
bukarest-budapest 19:50-08:47
budapest-breclav
Breclav-wenen
Wenen-munchen
Munchen-hamburg
Hamburg-koebenhavn 09:28-14:31
Koebenhavn-malmo
Malmo-ostersund 17:17-06:20
Ostersund-sundsvall 07:54-10:02
Sundsvall-gavle 10:11-12:03
Gavle-linkoping 13:06-16:53
Linkoping-malmo 17:00-19:46
Malmo-berlin 21:31-06:05
Berlin-koeln MD 06:50-11:28
Koeln MD-frankfurt 11:44-12:48
Frankfurt-paris 12:59-16:50
Paris-valence TGV 18:20-20:35
Valence TGV-chambery 20 :50-22 :46
chambery-paris aust 00:07-06:36
Paris nord-lille 07:58-09:00

