Lijn 37

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Steven

Re: Lijn 37

Bericht door Steven »

Joris schreef:Hallo,
HLE 2302 schreef: de prachtige natuur van de hoge venen gecombineerd met treinen, fantastisch !
Als ik me niet vergis is dat het land van Herve, de Hoge Venen liggen wat verderop...
Het zijn schitterende foto's! Groot verschil met vroeger, en dat juich ik toe!
Groeten,
Joris De Mol
klopt, van de hoge venen is nog geen sprake hier, deze liggen ook hoofdzakelijk op een plateau en niet op een zwaar golven landschap zoals hier op de foto's waar de Vesder voor het prachtige water zorgt.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Joris schreef:de Hoge Venen liggen wat verderop...
Steven schreef:klopt, van de hoge venen is nog geen sprake hier, deze liggen ook hoofdzakelijk op een plateau en niet op een zwaar golven landschap zoals hier op de foto's waar de Vesder voor het prachtige water zorgt.
Sorry, ik ben ooit met schoon op reis geweest naar 'de hoge venen' en dan zijn we afgestapt in het station van Verviers ... :oops: :oops:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
jossparla

Bericht door jossparla »

HLE 2302 schreef:prachtig !

de prachtige natuur van de hoge venen gecombineerd met treinen, fantastisch !

greetz 2302
1: allen bedankt voor de reacktie's

2: De foto's zijn gemaakt kort bij het station van Fraipont en bij het kort bij gelegen Trooz de spotplaatsen zijn niet ver van elkaar.

3: als er iemand nog intresse heeft in de filmpjes van deze spotplaatsen
klik hier

http://www.youtube.com/watch?v=n8B2Z94wK_4

Met vriendelijke groet Jos :wink:
Steven

Bericht door Steven »

HLE 2302 schreef:
Joris schreef:de Hoge Venen liggen wat verderop...
Steven schreef:klopt, van de hoge venen is nog geen sprake hier, deze liggen ook hoofdzakelijk op een plateau en niet op een zwaar golven landschap zoals hier op de foto's waar de Vesder voor het prachtige water zorgt.
Sorry, ik ben ooit met schoon op reis geweest naar 'de hoge venen' en dan zijn we afgestapt in het station van Verviers ... :oops: :oops:

greetz 2302
om van daar met de bus verder te reizen ;-)
Steven

Bericht door Steven »

jossparla schreef: 2: De foto's zijn gemaakt kort bij het station van Fraipont en bij het kort bij gelegen Trooz de spotplaatsen zijn niet ver van elkaar.
dank u jos om het fotopunt te vermelden, ik had al zo een een vermoeden dat je daar ergens zat.

gegroet Steven
Steven

Bericht door Steven »

Hoi iedereen ook ik ben eens langs de lijn 37 gaan staan en heb echter voor Pepinster gekozen om wat beelden te schieten. Voor de foto's kan je is gaan kijken op volgende url
http://www.spoorventje.be/Treinen%20200 ... 20L37.html

zo heb ik toch nog een ICE of twee kunnen vastleggen op L37 alvoor ze naar L3 verhuizen.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Leuke foto's Steven! :wink:
jossparla

Bericht door jossparla »

vervolg op lijn 37 foto's van 1-6-2009 :wink:

Belgie Astenet, maandag middag
1. Afbeelding 2. Afbeelding 3. Afbeelding 4. Afbeelding 5. Afbeelding Groeten Jos :wink:
Laatst gewijzigd door jossparla op 03 jun 2009, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard

Bericht door Gerard »

Mooie foto's Jos,

Vooral die thalys in (avond?) licht.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ivm met die ICE, het zijn de laatste 2 weken dat je die daar kan fotograferen! ;-)
Presario

Bericht door Presario »

Mooie foto's!
@ Jos, gebruik jij een speciale belichting van je foto's? Meestal is deze wel geslaagd, maar soms vind ik het minder. Of is het dan gewoon overbelichting? Allesinds, no offense ;)!
Trammist

Bericht door Trammist »

Straf contrast, een hypermoderne thalys versus zo'n 50 jaar oud boemeltreintje... :P (no offence hoor!!!)
Steven

Bericht door Steven »

Presario schreef:Mooie foto's!
@ Jos, gebruik jij een speciale belichting van je foto's? Meestal is deze wel geslaagd, maar soms vind ik het minder. Of is het dan gewoon overbelichting? Allesinds, no offense ;)!
het rood is inderdaad soms een beetje te straf stel ik ook vast. ik denk dat zijn contrast net iets te hoog ingesteld staat.
jossparla

Bericht door jossparla »

Steven schreef:
Presario schreef:Mooie foto's!
het rood is inderdaad soms een beetje te straf stel ik ook vast. ik denk dat zijn contrast net iets te hoog ingesteld staat.
Ja viel mij ook de laaste keer al op moet nog eens aan mijn instellingen werken
te veel contrast denk ik dan word het onnatuurlijk :?

Groeten Jos
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Mooie platen!
Misschien kan je de saturatie, kleurintensiteit, wat omlaag halen... Die lijkt me wat hoog te staan...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie